Παρασκευή, Αυγούστου 16, 2013

ΕΝΑ ΣΚΑΣΜΟ ΛΕΦΤΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΛΟΚΛΗΡΩΤΑ ΕΡΓΑ

Όσες εργατικές λαϊκές οικογένειες έχουν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν για μια ανάσα ξεκούρασης με αφορμή τον δεκαπενταύγουστο, αναγκάζονται να πληρώνουν (εκτός από όλα τα υπόλοιπα) και υπέρογκα ποσά στους σταθμούς διοδίων που έχουν στήσει κυβέρνηση και κοινοπραξίες επιχειρηματιών στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας.

Χαρακτηριστικό είναι αυτό που συμβαίνει στον εθνικό δρόμο Αθήνας - Καλαμάτας. Πριν μερικούς μήνες, η κυβέρνηση παρουσίασε πανηγυρίζοντας την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους του εθνικού δρόμου Τρίπολη - Καλαμάτα. Σε αυτή την απόσταση μερικών δεκάδων χιλιομέτρων, οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν τρία διαφορετικά χαράτσια διοδίων, συνολικού ύψους 9 ευρώ (4,5 ευρώ όταν πηγαίνεις και άλλα τόσα στην επιστροφή)!


Για ολόκληρη τη διαδρομή Αθήνα - Καλαμάτα, για περίπου 200 χλμ. δρόμο, ένα ΙΧ θα πληρώσει συνολικά 25,2 ευρώ (μετ' επιστροφής) σε αλλεπάλληλους σταθμούς διοδίων (Ισθμός, Σπαθοβούνι, Νεστάνη, Μάναρη, Βελιγοστή, Καλαμάτα) μόνο για το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το οδικό δίκτυο! Συν άλλα 5,6 ευρώ αν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει και την «Αττική Οδό», δηλαδή συνολικά 30,8 ευρώ μόνο για διόδια.

Στη διαδρομή Αθήνα - Πάτρα, για άλλα 200 χλμ. δρόμο, τα περισσότερα εκ των οποίων σε άθλια κατάσταση (διόλου τυχαία ο δρόμος αυτός χαρακτηρίζεται καρμανιόλα, καθώς έχει σε ετήσια βάση τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα πανελλαδικά), πληρώνει κανείς (μετ' επιστροφής) 12,60 ευρώ.

Η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή στοιχίζει 46 ευρώ!

Φυσικά, στις οδικές διαδρομές προστίθεται και το κόστος της βενζίνης. Η διαδρομή από Αττική προς Μεσσηνία και πίσω, με κατανάλωση 50 λίτρα και ενδεικτική τιμή στα 1,68 ευρώ το λίτρο, έρχεται στα 84 ευρώ. Συν τα 25,2 ευρώ διόδια, φτάσαμε τα 110 ευρώ μόνο να πάμε και να 'ρθουμε. Χώρια το κόστος για τις όποιες μετακινήσεις στην περιοχή φιλοξενίας.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, τα χαράτσια διοδίων αυξήθηκαν ακόμη και πάνω από 500% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ διαρκώς νέοι σταθμοί είσπραξης ξεφυτρώνουν σαν τα... μανιτάρια!

Υπεύθυνη γι' αυτό το πολλαπλό ξεζούμισμα του λαού είναι η αντιλαϊκή πολιτική που εφάρμοσαν οι αστικές κυβερνήσεις που έχουν παραχωρήσει σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο. Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής είναι οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που ψήφισαν από κοινού στη Βουλή η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Με τις συμβάσεις αυτές, οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ συμβάλλουν με 5 έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς αυτή υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων -και μάλιστα αυξημένων- που τους παραδόθηκαν προκαταβολικά! Στην ουσία, ο λαός πληρώνει και για την κατασκευή αλλά και για τη χρήση του δρόμου...



.http://www.902.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
16-8-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: