Τετάρτη, Μαΐου 10, 2017

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ "ΜΝΗΜΟΝΙΟ 4"

Τη συγκρότηση επιτροπής για τη διερεύνηση των αρχών λειτουργίας καζίνων στην Αττική προβλέπει το προσχέδιο του επικαιροποιημένου μνημονίου που δημοσίευσε η «Handelsblatt».

Περιλαμβάνεται στην αναφορά για το Ελληνικό και έχει ενδιαφέρον ότι για πρώτη φορά προβλέπεται πως στο θέμα της αδειοδότησης θα υπάρχει συνεργασία με το επενδυτικό σχήμα που εκπροσωπείται από τη Lamda Development.

Η λειτουργία καζίνου στο Ελληνικό περιλαμβάνεται στον νόμο του 2012 που αφορά την ανάπτυξη του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων, η άδεια όμως θα ανατεθεί μετά από χωριστό διεθνή διαγωνισμό.

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι του ομίλου Λάτση έχουν εντάξει το καζίνο στα... προαπαιτούμενα της επένδυσης και απειλούν να αποχωρήσουν αν δεν συμφωνήσει η κυβέρνηση στις προτάσεις τους.


Οι αναφορές για το Ελληνικό περιλαμβάνουν επίσης υποδείξεις προς την κυβέρνηση για επίσπευση των οριοθετήσεων των αρχαιολογικών χώρων και των εκτάσεων με δασικό χαρακτήρα που υπάρχουν στο παλιό αεροδρόμιο και την παράκτια ζώνη του Αγίου Κοσμά.

Στην περίπτωση της Εγνατίας οδού, οι δανειστές ουσιαστικά έχουν απορρίψει την εισήγηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ για λειτουργία 38 σταθμών διοδίων.

Το προσχέδιο προβλέπει την άμεση κατασκευή τριών σταθμών στον Βενέτικο, τη Θεσσαλονίκη και τη γέφυρα του Αλιάκμονα, ενώ ζητά να προχωρήσουν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις για άλλους τρεις στην Ασπροβάλτα, την Καβάλα και το Στρυμονικό.

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία διαφωνούν με τους νέους σχεδιασμούς και αύριο κατεβαίνουν σε 24ωρη απεργία με βασικό αίτημα να λειτουργήσουν μέσα στο 2017 ηλεκτρονικά διόδια με χρεώσεις ανάλογες με τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε οδηγός.

Στην ενότητα των αποκρατικοποιήσεων προβλέπονται έσοδα 2,2 δισ. για φέτος και 2,3 δισ. για το 2018, μέσα από διαδικασίες που θα κινήσει το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο πρέπει να επανεξετάσει το πρόγραμμα του 2016. Σημειώνεται πάντως ότι τα έσοδα του Ταμείου την περασμένη χρονιά ήταν 500 εκατ. και το 2015 μόλις 300 εκατ. ευρώ.

Εχει ενδιαφέρον η αναφορά σε 10 και όχι 11 περιφερειακά λιμάνια, αφού εμμέσως διαφοροποιεί την περίπτωση της Αλεξανδρούπολης όπου η ιδιωτικοποίηση θα προχωρήσει κατά προτεραιότητα.

Τα σχέδια προβλέπουν την ανάδειξη του λιμανιού της σε ναυτικό, σιδηροδρομικό και οδικό κόμβο, με πλωτές υποδομές για υγροποιημένο αέριο, ώστε να αποτελέσει βασικό κρίκο στη σύνδεση του Εύξεινου Πόντου με τη Μεσόγειο με παράκαμψη των Δαρδανελίων. 

Χαρά Τζαναβάρα
http://www.efsyn.gr/ 

 ΠΡΕΖΑ TV 
10-5-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: