Με την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων και τη συζήτηση επί των άρθρων συνεχίστηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», με το οποίο η κυβέρνηση διαμορφώνει όλες τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας, στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, με βαριές αρνητικές συνέπειες για την ασφάλεια των αερομεταφορών, για τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, αλλά και το κόστος για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες.
Δεν ήταν τυχαίο ότι οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της «Fraport» έδωσαν τα συγχαρητήριά τους για το νομοσχέδιο, κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων καθώς γνωρίζουν ότι θα έχουν πλέον τον πρώτο λόγο στις αερομεταφορές και όλα θα κόβονται και θα ράβονται στα μέτρα της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Ηταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση του γενικού διευθυντή επιχειρησιακής λειτουργίας της «Fraport», Ηλ. Μαραγκάκη, ο οποίος έκανε λόγο για Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας «λιγότερο συγκεντρωτική και περισσότερο ευέλικτη», σύμφωνα «με τις βέλτιστες πρακτικές στην Ευρώπη».
ΥΠΑ ενιαία και δημόσια, ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών
Οπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, κατά τη συζήτηση επί των άρθρων, το νομοσχέδιο «αποτελεί ένα ακόμη επεισόδιο σε μία πολιτική η οποία έχει ξεκινήσει από τα μέσα της δεκαετίας του '90, την πολιτική δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την "απελευθέρωση" των αερομεταφορών, μια πολιτική που με συνέπεια υπηρέτησαν τόσο οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει εκ νέου η ΝΔ. Κεντρικός πυρήνας αυτής της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι οι "ανοιχτοί ουρανοί", πράγμα που σημαίνει η "απελευθέρωση" επί της ουσίας των αερομεταφορών».
Με άλλα λόγια, τόνισε ο βουλευτής του Κόμματος, το νομοσχέδιο «συνιστά προσαρμογή στις ευρωπαϊκές στρατηγικές επιλογές» όπου, όπως προκύπτει από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, «οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας υπόκεινται στις συνθήκες της αγοράς». Ανέφερε συγκεκριμένα τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 549 του 2004, όπου στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι «απαιτείται το κράτος να είναι ανεξάρτητο από τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας», ενώ στην παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου ρητά αναφέρεται ότι «φορέας παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας σημαίνει οιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική οντότητα που παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας».
Υπενθυμίζεται ότι με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 έγινε ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που ήταν μια ενιαία δημόσια υπηρεσία, αρμόδια για θέματα πολιτικής αεροπορίας και αερομεταφορών και για υπηρεσίες του αεροδρομίου, σε δύο μέρη. Στην ΥΠΑ, που έγινε μια αυτοτελής δημόσια υπηρεσία αρμόδια να παρέχει τις υπηρεσίες αεροδρομίου και αεροναυτιλίας, και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) αρμόδια για την κανονιστική εποπτική αρμοδιότητα.
Τώρα, όπως σημείωσε ο Μ. Συντυχάκης, «με το νομοσχέδιο και τη μετατροπή της ΥΠΑ πια σε ΝΠΔΔ, ανοίγει ο δρόμος για την εύκολη μετατροπή της σε ΝΠΙΔ ώστε να μπορεί να εισχωρήσει ο ιδιώτης επενδυτής», ενώ παράλληλα η ΑΠΑ προβλέπεται να συρρικνωθεί ώστε και εδώ ο επιχειρησιακός έλεγχος να περάσει επίσης στις ιδιωτικές εταιρείες. Προϋπόθεση για την ιδιωτικοποίηση είναι και η σύνδεση του μισθού των εργαζομένων στην ΥΠΑ, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, με το «Σχέδιο Επιδόσεων», με την «αποδοτικότητα», τη μείωση των καθυστερήσεων κ.ά.
Ο Μ. Συντυχάκης επισήμανε ότι πλέον «υποτάσσεται η αεροπορική ασφάλεια στη λογική κόστους - οφέλους. Εισάγεται η ευελιξία στην κανονιστική ρύθμιση της ασφάλειας, η κατάργηση όλων αυτών των ρυθμίσεων που δυσχεραίνουν την επιχειρηματικότητα - όπως λέγεται - με υπερβολικά περιοριστικές απαιτήσεις και πολύπλοκες, χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες».
Απαίτησε να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση τι θα γίνει με το «πλεονάζον» προσωπικό που προκύπτει από αυτές τις ρυθμίσεις, ενώ απαίτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου.
Τόνισε ότι το ΚΚΕ, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα πάντα είχαν τη θέση ότι «η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία και δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένων και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας. Να είναι ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών για να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και των μονοπωλίων».
Αναδιαρθρώσεις στις τράπεζες
Την πρόταση σχετικά με την ίδρυση εταιρείας διαχείρισης ενεργητικού («κακής» τράπεζας) ως συμπληρωματικού μηχανισμού στην προσπάθεια μείωσης των «κόκκινων» δανείων επαναφέρει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γ. Στουρνάρας. Μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος ΑΕ και ΕΠΕ, σημείωσε ότι η σύσταση εταιρείας διαχείρισης ενεργητικού θα μπορούσε να αναλάβει όλα τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που δεν θα αναλάβει ο «Ηρακλής» και όσα επιπλέον δημιουργήσει η τρέχουσα κρίση.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΤτΕ, οι τράπεζες σε εθελοντική βάση θα μεταβιβάσουν σε αυτή νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που θα δημιουργηθούν με φόντο την πανδημία (περίπου 8 - 10 δισ. ευρώ), καθώς και αυτά που θα περισσέψουν από το σχέδιο «Ηρακλής», που ήδη εφαρμόζεται στις τράπεζες. Το σύνολο εκτιμάται στο αστρονομικό ύψος των 40 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα γνωστοποίησε και επίσημα χτες την άρνησή της της σχετικά με την αποπληρωμή τοκοχρεολυτικής δόσης της Τράπεζας Πειραιώς προς το (κρατικό) Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), για λόγους προστασίας της κεφαλαιακής επάρκειας της τράπεζας.
Τα σχετικά ποσά μετατρέπονται σε μετοχές, με αποτέλεσμα την αύξηση της συμμετοχής του ΤΧΣ στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Πειραιώς από 26,5% σήμερα σε 61,4%, όπως προβλέπεται από τη συμφωνία σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση το 2015.
Το ΤΧΣ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι «αναγνωρίζει τη μακροχρόνια συνεισφορά των ιδιωτών μετόχων στη θετική πορεία της Τράπεζας», τονίζοντας πως «θα επιδιώξει κατά τη διάρκεια του έτους 2021, και υπό τον όρο της ύπαρξης ευνοϊκών συνθηκών στην αγορά, να διευκολύνει την ουσιαστική συμμετοχή ιδιωτών στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας, με μείωση του δικού του ποσοστού».
Σε κάθε περίπτωση, με το έναν ή τον άλλον τρόπο, τα σπασμένα φορτώνονται στο κρατικό χρέος και βέβαια στις πλάτες του λαού.
https://www.rizospastis.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΟ ΠΡΕΖΑ TV ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥΣ,ΚΑΘΩΣ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΦΙΛΤΡΑΡΙΣΜΑ.