Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 01, 2008

HELLAS JET:ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙΑ ΕΠΙΒΑΤΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ,Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΠΑΙΞΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΜΜΕ...ΓΙΑΤΙ;;;


Πριν λιγες ημερες, εγινε περιστατικο (incident) σε αεροσκαφος της Hellas Jet ναυλωμενο με επιβατες μεταναστες που επεστρεφαν στην πατριδα τους, με Κυβερνητη τον Κο. Φλεσσα. Ηπηρξε προβλημα στο συστημα ενδοεπικοινωνιας του αεροσκαφους, το οποιο δεν επιτρεπει βασει νομοθεσιας, την απογειωση του αεροσκαφους. Ειδοποιηθηκε απο την προισταμενη καμπινας το πιλοτηριο, παρολα αυτα, εγινε επιβιβαση και η απογειωση. Κατα τη διαρκεια αυτων, αναβε και το λαμπακι 'CAUTION' στο panel του πληρωματος καμπινας. Λιγο μετα την απογειωση, το ιδιο panel αναψε σαν χριστουγεννιατικο δεντρο με λαμπακια να αναβοσβηνουν και την προειδοποιητικη κορνα να ηχει. Η προισταμενη προσπαθησε να επικοινωνησει με το πιλοτηριο, αλλα φυσικα ηταν αδυνατο. Μετα απο καποια προσπαθεια, τελικα εβαλε τον κωδικο ασφαλειας της πορτας(που γνωριζει η προισταμενη και το πληρωμα του πιλοτηριου) και μπαινοντας μεσα, ειδε κηβερνητη και συγκηβερνητη να φορουν την μασκα οξυγονου. Υπηρξε αποσυμπιεση καμπινας (η φοβος για αποσυμπιεση καμπινας)για καποια ωρα, και ουτε το πληρωμα καμπινας ειχε ειδοποιηθει, ουτε οι επιβατες(προφανως οι μεταναστες δεν ειναι ανθρωποι για την συγκεκριμενη εταιρια).
Σε αυτες τις περιπτωσεις υπαρχουν διαδικασιες που πρεπει να ακολουθηθουν, κατι που δεν εγινε .Οπως και δεν επρεπε να γινει και η πτηση με το συγκεκριμενο αεροσκαφος. Αμα τη επιστροφη του αεροσκαφους, η ΥΠΑ ανελαβε τη διερευνηση του συμβαντος, με την Κα. Αγγελακη (πρωην αεροσυνοδος) μελος της ομαδας. Κατα την συνεντευξη με την προισταμενη καμπινας, της πτησης, η προισταμενη ισχυριστικε πως δεν συνεβη το παραμικρο, καθως και οτι δεν υπηρχε και προβλημα στο συστημα ενδοεπικοινωνιας του αεροσκαφους. Η δευτερη αεροσυνοδος βρεθηκε σε δυσκολη θεση, καθως πηγαν να τη βγαλουν τρελη, και φοβηθηκε για συνεπειες στην καριερα της στην Hellas Jet η καπου αλλου, καθως ο συγκεκριμενος κυβερνητης εχει αρκετες γνωριμιες στον αεροπορικο κοσμο της Ελλαδος και η εταιρια φυσικα δεν θελει να δωθει περαιτερω συνεχεια στο συμβαν.
Με τις παραβασεις που εχουν γινει, το πληρωμα θα επρεπε να εχει τεθει σε διαθεσιμοτητα, με ενδεχομενη απωλεια διπλωματος για Κυβερνητη/συγκηβερνητη, και εφοσον αποδειχθουν νομικα τα ανωτερω, μηνυση για ψευδη καταθεση σε ολοκληρηρο το πληρωμα. Η δε εταιρια θα επρεπε να εχει μπει σε καθεστως επιτηρησης, οπως συμβαινει π.χ. στο Ηνωμενο Βασιλειο, (οπως γνωριζω μιας και ελαβα εκει την εκπαιδευση μου ως χειριστης και διεμενα για αρκετα χρονια),
αλλα και στην υπολοιπη Ευρωπη.
Παρακαλω, οπως δημοσιοποιησετε το παραπανω,
γιατι δεν ακουστηκε το παραμικρο για κατι τοσο σοβαρο, και η εταιρια προσπαθει φυσικα(για την Ελλαδα, "φυσικα"..) να διατηρησει την υφισταμενη κατασταση, που οδηγει μαθηματικα σε κατι πολυ χειροτερο. Ειναι φυσικα και θεμα επαγγελματικης κουλτουρας και νοοτροπιας, που προφανως πρεπει να αλλαξει στην συγκεκριμενη εταιρια. (π.χ. αυτο συμβαινει με αλλαγη του υπευθυνου κυβερνητη για θεματα στολου, ασφαλειας, της εταιριας.) Για να μην γινουν τα συμβαντα (incidents), ατυχηματα (accidents). Σας ευχαριστω.

Ανδρεας Βαροτσης


ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2008

9 σχόλια:

samurai είπε...

σημερα στην σαλονικη τα αεροπλανα πετουσαν υπερβολικα χαμηλα , πανω απο κατοικημενη περιοχη, με αποτελεσμα ο θορυβος τους να ξεκουφαινει οσους ηταν στο δρομο η ακομα και μεσα στο σπιτι με ανοιχτα παραθυρα
ξερει κανεις γιατι συνεβη αυτο το πραγμα ολη μερα;

Ανώνυμος είπε...

ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΠΑΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ Η HELLAS JET; ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ Η Υ.Π.Α. ΚΑΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕ ΒΛΕΠΕΙ;

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

ΠΡΟΣΟΧΗ:Ακολουθει συμπληρωματικο mail,απο το συγγραφεα του κειμενου

Καλημερα σας,

Επανερχομαι στο θεμα του περιστατικου της Hellas Jet, για να παραθεσω καποιες διευκρινισεις. ΔΕΝ ημουν επιβατης στην στην συγκεκριμενη πτηση (οπως γραφει το PrezaTV), ΔΕΝ ημουν παρων σε οποιαδηποτε φαση των διαδραματιζομενων, (και για τους, δικαιως, αμφισβητουντες) ΔΕΝ εμπλεκομαι επαγγελματικα με τον αεροπορικο χωρο πλεον, ΔΕΝ εχω εργαστει σε καμμια ελληνικη αεροπορικη εταιρια, και ΔΕΝ (το κυριοτερο) ανεχωμαι να προσβαλλουν την χωρα μου! Διοτι το περιστατικο, μου ανεφερθη, απο γνωστο μου,(μικρος ο ,ιδιως αεροπορικος, κοσμος) εργαζομενο σε Υπηρεσια Πολιτικης Αεροποριας Ευρωπαικης χωρας με περιπαικτικο υφος για τα τεκταινομενα στον Ελληνικο αεροπορικο χωρο. Η Hellas Jet, ηταν, οντως, και ευχομαι να ειναι ακομη, μια αξιοπιστη αεροπορικη εταιρια, με την οποια ειχα πεταξει αρκετες φορες την περιοδο 2004-2005, οταν ακομη ηταν θυγατρικη της Cyprus Airways.
Σκοπος μου ηταν, και ειναι, να δημοσιοποιηθει το αναφερθεν περιστατικο, διοτι τα τελευταια δυο (2) ,τουλαχιστον, χρονια, incidents παρατηρουνται ολο και πιο συχνα, κυριως, στις ιδιωτικες αεροπορικες εταιριες, χωρις κανενας επισημος φορεας, π.χ. Υ.Π.Α.,να ενδιαφερεται, απ'οσο γνωριζω, και να διευρευνησει το λογο για τον οποιο συμβαινει αυτο. Οπως εγραψα και στο προηγουμενο email, η επαγγελματικη (και εταιρικη) κουλτουρα και η μη παρεκλιση απο τις διαδικασιες (Standard Operating Procedures) ειναι βασικη προυποθεση για την ασφαλεια πτησεων, περισσοτερο ακομη και απο την ηλικια ενος αεροσκαφους, την προελευση του, ή το που γινεται η συντηρηση. Αυτη διασφαλιζεται απο την συνεχη εκπαιδευση των πληρωματων καθ'ολη την διαρκεια της καρριερας τους (εξαμηνα και ετησια checks), απο την κουλτουρα και "πνευμα" που εμφυσσα η εταιρια στον χειριστη, και μεσω της επιβλεψης των αερομεταφορεων απο τις αρμοδιες υπηρεσιες. Περιστατικα προκυπτουν (στις περισσοτερες των περιπτωσεων) οταν, φυσικα, η επιβλεψη δεν υφισταται, οταν η εκπαιδευση γινεται μια τυπικη διαδικασια και οταν χαλαρωνει η αντιμετωπιση/χρησιμοποιηση των διαδικασιων για διαφορους λογους, ειτε διοτι η εταιρια π.χ. πιεζει το πληρωμα (ή το πληρωμα νιωθει πως η εταιρια περιμενει απο εκεινους να το κανουν) να προσγειωθει σε ενα αεροδρομιο, ενοσω οι καιρικες συνθηκες ειναι οριακες, ειτε διοτι το πληρωμα ειναι εξαντλημενο απο τα συνεχη δρομολογια και θελει να βγαλει το sector οσο πιο γρηγορα γινεται(συνδρομο gethomeitis), ειτε διοτι η επικοινωνια (προσωπικη και επαγγελματικη) μεταξυ των μελων του πληρωματος (και της καμπινας) ειναι κακη ή δεν συμβαλει στην ομαλη διεξεγωγη της πτησης.
Ολα τα ανωτερω, δεν αφορουν μονον την Ελλαδα, αλλα ειναι ενα πεδιο (Human Factors and Aviation Safety) που στην Ευρωπη, αλλα και στις Ηνωμενες Πολιτειες, αποτελει αντικειμενο σπουδων αλλα πλεον και μερος της εκπαιδευσης των πληρωματων, περισοτερο απ'οτι στο παρελθον, και η εφαρμογη των συμπερασματων, αποτελει το κλειδι για την μειωση των συμβαντων/ατυχηματων. Δεν μπορουμε να εξαλειψουμε τα ατυχηματα, μπορουμε ομως, και μεσα απο την εμπειρια/λαθη αλλων, να βελτιωσουμε το επιπεδο ασφαλειας πτησεων. Η αντιμετωπιση "ωχ αδερφε, δεν εγινε και τιποτα" ή "αφου ειμαστε καλα, αστο.." ειναι οτι χειροτερο.
Αυτα εν συντομια, και παλι ευχαριστω για την δημοσιοποιηση (ισως και καταχρηση του χωρου) του περιστατικου και της αποψης μου.

Αν. Βαροτσης

Ανώνυμος είπε...

yparxei akoma h hellasjet???????????? siga mhn yparxei kai h cronos

Ανώνυμος είπε...

fisika kai iparxei den doulevo se auti alla exo pollous sunadelfous ekei kai malista an den kano lathos exei parei kai deutero aerofkafos

Ανώνυμος είπε...

polla gegonota exoyn thaftei apo megales etairies. se ayto emeines esy?

Ανώνυμος είπε...

oxi apla yparxi alla exei agorasti apo kapoion epixirmatia kai exei akousti pos den einai sta xeria kyprion poia.

Ανώνυμος είπε...

H ETAIRIA YPARXEI AKOMA ME DYO AEROPLANA KANONTAS PTHSEIS TIS OLYMPIAKHS..K META TA KAINOYRGIA NEA AGORASTIKE..O K.MARANTOS TIN PARADIDEI STON KYRIO RESTH...

Ανώνυμος είπε...

Den yparxei xeiroteri etairia apo aftin to prosopiko tis einai telios anagogo kai amorfoto plironis a thesi kai sou simperiferode san skoupidi aporo h politiki aeroporia giati den tous kanei enan elenxo tha eprepe odos me ta tosa pou exoun ginei kai exoun akousti gia tin en logo etairia na exei mpei ypo epitirisei ti na po ELLAS TO MEGALEIO SOU...