Τετάρτη, Οκτωβρίου 22, 2008

ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΤΗΣ,ΕΧΕΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΤΑ ΤΗΣ,ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Ενα νεο συστημα καταγραφης-φωτογραφισης
των πελατων της,εχει τοποθετησει
η Εθνικη Τραπεζα,στις εισοδους
πολλων υποκαταστηματων της,
με την προφαση οτι ετσι θα αποτρεπονται
εγκληματα κατα της ζωης ή ληστειες,
μεσα στους χωρους των τραπεζων.

Μαλιστα,αρκετοι ειναι αυτοι
που κανουν λογο ότι η συγκεκριμένη συσκευή
ίσως είναι βιομετρική και καταγράφει,
χωρίς τη συγκατάθεσή τους,
αναλυτικά χαρακτηριστικά του προσώπου,
ακόμη και την ίριδα του ματιού τους...


Απο τη πλευρα της,η Αρχή Προστασίας
Προσωπικών Δεδομένων ερευνά ήδη το θέμα,
έπειτα από αλλεπάλληλες καταγγελίες πολιτών,
μιας και η Εθνική Τράπεζα αποφάσισε
να εγκαταστήσει το νέο σύστημα
ηλεκτρονικού ελέγχου
χωρίς να λάβει προηγουμένως την άδεια
της Αρχής και προφανώς
χωρίς να γνωστοποιήσει
την πρόθεσή της αυτή!!!


Μαλιστα επειδη του εν λογω συστημα,
σε λιγο καιρο θα υοθετηθει
και απο αλλες τραπεζες,
καλο θα ηταν να υπαρξει απο τωρα
καποιο νομοθετικο πλαισιο
για την συγεντρωση,
την επεξεργασια και την μετ'επειτα χρηση
των στοιχειων που θα συγκεντρωνουν οι τραπεζες...

Για παραδειγμα,
ποιοι θα ειναι εκεινοι που θα συγκεντρωνουν
τα στοιχεια των πολιτων που ερχονται
σε συναλλαγες με την τραπεζα...
και για ποιους σκοπους
θα χρησημοποιηθουν επειτα;;;


Τελος να σημειωσυμε
οτι Μέχρι τώρα η Αρχή
είχε απαγορεύσει την πιλοτική εφαρμογή
βιομετρικού συστήματος στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»,
το οποίο θα συνέλεγε
και θα επεξεργαζόταν δεδομένα δακτυλοσκόπησης
και ίριδας του ματιού για την επαλήθευση
της ταυτότητας των επιβατών,
που επρόκειτο να ταξιδέψουν...

Θα γινει το ιδιο ομως και με τις τραπεζες...

ΠΡΕΖΑ TV
22-10-2008

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ..
ΠΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΓΥΑΛΙΑ ΚΑΠΕΛΛΟ ΚΤΛ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙΣ.

Ανώνυμος είπε...

κ εγω στην επιχειρηση μου εχω καμερα. καθημερινα μπαινουν δεκαδες κοσμος, αρκετοι απ'αυτους για να κλεψουν. τι σημαινει δηλ. οτι ειμαι κ εγω μερος του big brother συστηματος ? δυστυχως ειναι απαραιτητο στις μερες μας. προσωπικα δεν με ενοχλει καθολου.

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΙΑ ΓΑΜΑΤΗ ΕΙΔΗΣΗ...ΠΟΛΥ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΜΕ ΤΡΑΒΑΝΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΣ....ΕΝΩ ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΑ ΛΙΝΑΤΣΑ ΣΕ ΧΑΛΑΕΙ ΜΑΛΑΚΑ ΠΡΕΖΑ

Ανώνυμος είπε...

16.03.2009

Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (ΕΤΕ) ΑΕ
Αιόλου 86
10232 Αθήνα

Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ)
Κηφισίας 1-3
11523 Αθήνα

ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελευθερίου Βενιζέλου 21
10250 ΑΘΗΝΑ


Θέμα: Αδυναμία συναλλαγής με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος λόγω παράνομης απαίτησης επεξεργασίας προσωπικών μου δεδομένων χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση μου

Είμαι πελάτης της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος εδώ & 2 δεκαετίες.. Κατά τη διάρκεια του χρονικού αυτού διαστήματος εισερχόμουν σε οποιοδήποτε κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος σε όλη την επικράτεια ελευθέρως & για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε συναλλαγής μου ο υπάλληλος απαιτούσε την επίδειξη του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας για την ολοκλήρωση των συναλλαγών μου με την Τράπεζα είτε αφορούσε εμένα προσωπικά ως πελάτη είτε κατάθεση χρημάτων υπέρ τρίτων. Σήμερα στις 16.03.2009 προσήλθα για συναλλαγή στο υποκατάστημα της ΕΤΕ της γειτονιάς μου στη διασταύρωση των οδών Αγίου Μελετίου & 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) & διαπίστωσα ότι για την είσοδο στο κατάστημα έπρεπε να εισέλθω σε ειδικά σχεδιασμένο κουβούκλιο μέσα στο οποίο να κοιτάξω μια κάμερα και εν συνεχεία να εισέλθω στην τράπεζα. Επειδή αρνήθηκα να υπακούσω στις φωνητικές οδηγίες που με καλούσαν να κοιτάξω στην κάμερα, πλησίασε υπάλληλος της Τράπεζας πίσω από το γυάλινο τζάμι του κουβουκλίου & με ενημέρωσε προφορικά ότι:
Είτε ακολουθώ τις φωνητικές οδηγίες να εστιάσω το βλέμμα μου στην κάμερα προκειμένου να απασφαλιστεί η κύρια πόρτα εισόδου στην Τράπεζα
Είτε πρέπει να αποχωρήσω διότι δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος συναλλαγών στο υποκατάστημα πλέον & οποιαδήποτε αναφορά μου οφείλει να λάβει χώρα αποκλειστικά στη Διοίκηση της ΕΤΕ.
Σημειώνεται δε ότι εγώ δε συναίνεσα στην επεξεργασία των προσωπικών μου δεδομένων για να επιτρέψω στην Τράπεζα να τα συλλέξει ούτε ο υπεύθυνος επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων είχε αναρτήσει απόφαση της ΑΠΔΠΧ για την επεξεργασία αυτών παρά μόνο εντολές στον τρόπο συλλογής τους.

Επειδή η ανωτέρω ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΙΡΙΔΟΣΚΟΠΗΣΗ προσβάλλει την προσωπικότητα μου & τη θρησκευτική μου συνείδηση (άρθρα 5 & 13 Συντάγματος) παραβιάζει τα προσωπικά μου δεδομένα (Ν.2472/1997) το δικαίωμα στην προσωπικότητα μου, τα χρηστά ήθη & την καλή πίστη βλάπτοντας παράλληλα μονομερώς καταχρηστικά & εις βάρος μου τη συμβατική μου σχέση με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (ΑΚ) & το τεκμήριο αθωότητας μου (Ποινικό Δικαίο) & ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΑΝΗΚΕΣΤΗ ΒΛΑΒΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ (ΤΥΦΛΩΣΗ) όπως αναφέρει σχετικά με την ιριδοσκόπηση ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ σε σχετικό του δημοσίευμα http://www2.rizospastis.gr/storyPlain.do?id=4188459 «Μάλιστα, τονίζουν ότι ειδικά ενός τύπου λήψη βιομετρικών στοιχείων, η βιομετρική λήψη της ίριδας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους καθώς μπορεί να προκαλέσει ακόμη και τύφλωση εάν δε μετρηθεί σωστά.» (Συνημμένο 1)

ΖΗΤΩ:

- ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΕ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΔΠΧ ΠΟΥ ΝΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΜΟΥ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ - ΙΡΙΔΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ & ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ , ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΜΕ ΜΟΝΗ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Η ΤΟΥ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΑ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

- ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΔΠΧ ΕΝΤΟΣ 50 ΗΜΕΡΩΝ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΩΣ & ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΑΔΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ-ΙΡΙΔΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΤΕ Η ΕΧΕΙ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΙ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ. ΑΝ Η ΑΠΔΠΧ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ Η ΜΑΚΡΟΤΕΡΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 50 ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ

- ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΝΤΟΣ 50 ΗΜΕΡΩΝ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΑΝ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΓΝΩΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ-ΙΡΙΔΟΣΚΟΠΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΟΧΙ ΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥΣ, ΑΝ ΝΑΙ ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ Η ΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΗΘΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. ΑΝ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ Η ΜΑΚΡΟΤΕΡΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 50 ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ

Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη παράνομη συλλογή προσωπικών δεδομένων έχει απασχολήσει τη δημοσιότητα
http://blogs.sch.gr/tgiakoum/archives/854 19.08.2009
Ευχρηστία και ευγένεια ώρα μηδέν (καταγγελία για εγκατάσταση συστήματος φωτογράφησης-ιριδοσκόπησης σε υποκατάστημα της ΕΤΕ στην Αργυρούπολη) (Συνημμένο 2)
http://enet.gr/online/online_text/c=112,dt=21.10.2008,id=88780032
21.10.2008 Οι τράπεζες άρχισαν τις... αμερικανιές
-δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ για εγκατάσταση των συστημάτων σε υποκαταστήματα της ΕΤΕ στο Χολαργό, Πατησίων, τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας & Χαριλάου Τρικούπη, τη Λ. Βουλιαγμένης κ.α. αλλά & στην Εμπορική & Γενική Τράπεζα στο οποίο αναφέρεται επί λέξει Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ερευνά ήδη το θέμα, έπειτα από αλλεπάλληλες καταγγελίες πολιτών. Η Εθνική Τράπεζα αποφάσισε να εγκαταστήσει το νέο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου χωρίς να λάβει προηγουμένως την άδεια της Αρχής και προφανώς χωρίς να γνωστοποιήσει την πρόθεσή της αυτή! (Συνημμένο 3)
http://venus.cslab.aueb.gr/forum/viewtopic.php?f=45&t=6625
27.11.2008 Παραβίαση ιδιωτικότητας από Τράπεζες (καταγγελία για εγκατάσταση σε υποκατάστημα της ΕΤΕ στο Χαϊδάρι) Συνημμένο 4
http://salonicanews-astinomika.blogspot.com/2009/02/blog-post_10.html
Κάμερες καταγράφουν πελάτες υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας
(καταγγελία & από Θεσσαλονίκη) Συνημμένο 5

Δεδομένου ότι έχουν παρέλθει πολλοί μήνες από τις πρώτες καταγγελίες στην ΑΠΔΠΧ & η ΕΤΕ συνεχίζει την παράνομη φωτογράφηση-ιριδοσκόπηση

Δηλώνω ότι αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα μου στις ημερομηνίες που ορίζει ο νόμος, επιφυλάσσομαι να ζητήσω ποινική διερεύνηση της αναφοράς μου από την Εισαγγελία για πράξεις ή παραλείψεις των μελών τόσο του Δ/Σ της ΕΤΕ όπως νόμιμα εκπροσωπείται όσο ενδεχομένως & των μελών του Δ/Σ της ΑΠΔΠΧ όπως νόμιμα εκπροσωπείται & παντός άλλου υπευθύνου πέρα από τυχόν αστικές ή διοικητικές αξιώσεις.

Αθήνα, 16.03.2009