Σάββατο, Μαΐου 16, 2009

ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΠΑΛΙΑ F-16...ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΟΣΟ Η ΑΓΟΡΑ ΜΙΣΟΥ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟY F-16...ΕΤΣΙ ΣΠΑΤΑΛΑΝΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ...

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗΣ ΚΑΤΑΧΡΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Πίσω από την ένοχη σιωπή του υπουργείου Αμυνας
στην πρόσφατη αποκάλυψη

ότι επιχειρείται η παραλαβή των τριάντα καινούργιων F-16 Block 52+ χωρίς προηγουμένως να δοκιμαστεί το σύστημα αυτοπροστασίας «ΑSΡΙS ΙΙ», κρύβεται η προσπάθεια παραγόντων του ΓΕΑ να τοποθετηθεί το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύστημα αυτοπροστασίας και στα τριάντα υπέργηρα F-16 Block 30, που επί μία εικοσιπενταετία χρησιμοποιεί η ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Πρόκειται για την 3η αναβάθμιση που επιχειρείται στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών, συνολικού κόστους 500 εκατ. δολαρίων! Σημειωτέον ότι το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο -σύμφωνα με πληροφορίες- προετοιμάζεται να λάβει τη σχετική απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 30, ενώ η Πολεμική Αεροπορία δεν έχει αποδεχτεί ακόμη το συγκεκριμένο σύστημα αυτοπροστασίας «ΑSΡΙS ΙΙ»! Από τεχνοκράτες της Πολεμικής Αεροπορίας εκφράζονται ζωηρές επιφυλάξεις ως προς την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Το βασικό ερώτημα που διατυπώνουν είναι:

- Οταν ένα αεροσκάφος 3ης γενιάς, όπως το F-16 Block 30, έχει συμπληρώσει το 50% των προβλεπόμενων ωρών πτήσεων με μία ή δύο δομικές αναβαθμίσεις που ήδη έχει πληρώσει ο Ελληνας φορολογούμενος, πόσο οικονομικά ορθό είναι να σχεδιάζεται η ηλεκτρονική αναβάθμισή τους προσεγγίζοντας σε κόστος το 50% της αξίας ενός καινούργιου F-16;

Στο εκτιμώμενο κόστος για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών θα πρέπει να προσμετρηθεί και το κόστος που με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία θα απαιτηθεί σε μια μελλοντική δομική αναβάθμιση, ώστε τα αεροσκάφη να μπορέσουν να συμπληρώσουν τον προβλεπόμενο επιχειρησιακά χρόνο ζωής των 8.000 ωρών πτήσεων στα επόμενα είκοσι χρόνια. Στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχουν απομείνει 31 F-16 Block 30. Αυτό σημαίνει ότι θα απαιτηθεί δυσανάλογα υπέρογκο κόστος για να αναβαθμιστούν, επιτυγχάνοντας επιμήκυνση της ζωής τους μόνο για μία εικοσαετία. Επίσης, όπως επισημαίνουν οι αεροπόροι, ένα F-16 Block 30 που έχει υποστεί ήδη δύο δομικές αναβαθμίσεις ό,τι επιπλέον και να του κάνεις δεν θα γίνει ποτέ Βlοck 50, οπότε δεν επιλύεται ούτε το πρόβλημα υποστήριξης λόγω ομοιοτυπίας.

Σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, βασικοί κανόνες αναβάθμισης αεροσκαφών είναι:

Τα υπό αναβάθμιση αεροσκάφη να βρίσκονται στο μέσον περίπου της επιχειρησιακής ζωής τους (15 έως 18 χρόνια). Τα ελληνικά F-16 Block 30 είναι ήδη 25 ετών.
Η αναβάθμιση θα πρέπει να επιλύει σοβαρό επιχειρησιακό πρόβλημα ή πρόβλημα υποστήριξης.
Πρόκειται για δύο βασικούς κανόνες που δεν λαμβάνονται υπόψη στην πρόταση αναβάθμισης των ελληνικών F-16 Block 30.

Το ζητούμενο είναι τι ακριβώς σκοπιμότητες κρύβονται πίσω από τη δυναμική που λαμβάνει η ιδέα αναβάθμισης των ηλεκτρονικών των ηλικιωμένων αεροσκαφών F-16.
H όποια πρόταση προωθείται στα ανώτατα δώματα του ΓΕΑ χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι από το 2012 η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία θα αρχίσει να αντικαθιστά σταδιακά τα F-16 με τα F-35 (JSF).
- Ουδείς σκέφτηκε στο ΓΕΑ τα υπέργηρα ελληνικά F-16 Block 30 να αντικατασταθούν από τα
αποσυρόμενα αμερικανικά F-16 με πολύ μικρότερο κόστος;
Εκτός και αν ισχύει αυτό που ευρέως κυκλοφορεί στο ΓΕΑ, ότι το «κλαμπ των F-16» που θεωρείται ισχυρότατο αυτήν την περίοδο στην ανώτατη βαθμίδα της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας προωθεί την αναβάθμιση όλων των τύπων F-16, ώστε να δαπανηθούν τα διαθέσιμα ποσά και να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αγοράς ευρωπαϊκού αεροσκάφους έτσι ώστε μέσα στην τριετία να δρομολογηθεί η αγορά των F-35!

Κοινώς: «Μ έναν σμπάρο, δυο τρυγόνια»...

ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ...ΕΥΓΕ ΤΟΥΣ...

ΠΡΕΖΑ TV
16-5-2009


εθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια: