«Σαρωτικές» διαστάσεις παίρνει ο θαλασσινός «Καποδίστριας», που σχεδιάζει η κυβέρνηση για να συγχωνεύσει
ή και να «διαλύσει» λιμενικά Ταμεία.
Μέχρι τώρα η κυβέρνηση εμφανίζεται με «κλειστά χαρτιά» για το θέμα και είναι χαρακτηριστικό ότι στις ανακοινώσεις που έγιναν στις 26 Μαϊου, μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής, όπου αποφασίστηκε η συγχώνευση ή κατάργηση 255 φορέων του Δημοσίου, αναφερόταν μόνο ότι «31 λιμενικά Ταμεία θα εκχωρηθούν στους αντίστοιχους ΟΤΑ».
Φουρτούνα ανατροπών στα λιμάνια της χώρας
Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι σχεδιασμοί που έχουν γίνει στο υπουργείο Ναυτιλίας προμηνύουν «θύελλα» ανατροπών στις λειτουργίες πολλών λιμανιών όλης της χώρας, αφού τα «φιλέτα» εξετάζεται να συγχωνευτούν σε Οργανισμούς Λιμένων και όσα δεν έχουν οικονομικό ενδιαφέρον να εκχωρηθούν σε δήμους.
Σύμφωνα με πληροφορίες με βάση τις κατευθύνσεις της πολιτικής ηγεσίας οι προτάσεις των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας κατατείνουν ώστε:
Να δημιουργηθούν 9 Οργανισμοί Λιμένων ΑΕ με τη συγχώνευση λιμανιών που παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον, είτε από πλευράς επιβατικής κίνησης είτε εμπορικής.
Οι Οργανισμοί εξετάζεται να είναι των Ιονίων Νήσων, με τα λιμάνια Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, Κορινθίας με τα λιμάνια της Κορίνθου και του Κιάτου, Λασιθίου, Πρέβεζας, Χαλκίδας, Βορείου Αιγαίου, με τα λιμάνια Λέσβου, Σάμου, Χίου, Σαμοθράκης και Λήμνου, Σποράδων, Νοτίου Πελοποννήσου και Χανίων.
Να ενταχθούν κάποια λιμενικά Ταμεία σε υπάρχοντες Οργανισμούς Λιμένων, π.χ. του Πόρτο Ράφτη
και του Ωρωπού στον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας.
Να διευρυνθεί η χωροταξική αρμοδιότητα κάποιων Λιμενικών Ταμείων και να αναπτυχθούν σε επίπεδο νομού
π.χ. Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας κ.ά.
Να καταργηθούν κάποια λιμενικά Ταμεία και να μεταφερθεί η αρμοδιότητά τους στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ειδική κατηγορία προτάσεων υπάρχει για τα δημοτικά λιμενικά Ταμεία, για τα οποία μετά τις αντιδράσεις, που υπήρξαν κυρίως από την ΤΕΔΚ Κυκλάδων, η κυβέρνηση αναδιπλώθηκε και στον διάλογο με την ΚΕΔΚΕ ειπώθηκε πως τα δημοτικά λιμενικά Ταμεία θα συγχωνευτούν μόνο εφόσον συναινέσουν οι δήμοι.
Ωστόσο, από πλευράς φορέων της αυτοδιοίκησης εκφράζονται ήδη σοβαροί προβληματισμοί, αφού δεν έχει δοθεί καμία διασφάλιση για τον τρόπο υλοποίησης λιμενικών έργων στις περιοχές που θα περάσουν οι χώροι στους δήμους.
Ανάλογοι προβληματισμοί υπάρχουν, όμως, και για τους σχεδιαζόμενους Οργανισμούς Λιμένων, αφού μέχρι τώρα, πέραν των κυβερνητικών εξαγγελιών ότι θα μπορούν να εξασφαλίσουν ευκολότερα δανειοδότησεις, δεν υπάρχουν σύμφωνα με πληροφορίες, ολοκληρωμένες μελέτες οικονομικής βιωσιμότητας.
Παράλληλα, έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι στις προτάσεις που υπάρχουν στο υπουργείο Ναυτιλίας φαίνεται να επικρατεί η σκέψη ώστε στα ΔΣ των νέων Οργανισμών να μη συμμετέχουν πέραν των δύο εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης.
Ετσι, εκ των πραγμάτων οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης θα αποτελούν τη μειοψηφία σε σχέση με τους διορισμένους από την εκάστοτε κυβέρνηση, ενώ κάποιες πόλεις με λιμάνια δεν θα έχουν καν εκπροσώπηση.
Ο «αποκλεισμός» των πόλεων από τη διαχείριση των λιμανιών σηματοδοτείται και από τη μετοχική σύνθεση των νέων Οργανισμών, αφού όπως έχει ανακοινωθεί το 55% των μετοχών θα ανήκει στο Δημόσιο και το 45% στην Αυτοδιοίκηση και σε άλλους κοινωνικούς φορείς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλες οι σημαντικές αποφάσεις θα λαμβάνονται από τον «βασικό μέτοχο», δηλαδή τον εκάστοτε υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών.
Ομως, το θέμα απασχολεί έντονα και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), αφού δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα εργασιακά θέματα στους νέους Οργανισμούς Λιμένων και εκφράζεται ανησυχία ότι θα λειτουργήσουν ως «κερκόπορτα» για την ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων με βάση τις διατάξεις του νόμου 3429 του 2005 για τις ΔΕΚΟ, που σύσσωμη η αντιπολίτευση έχει καταγγείλει για τις διατάξεις του.
ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑ...ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΡΧΗ...
ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ECOFIN ΚΑΙ ΤΟ EUROGROUP,ΘΑ ΦΑΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΟΣ...
ΠΡΕΖΑ TV
8-6-2009
ή και να «διαλύσει» λιμενικά Ταμεία.
Μέχρι τώρα η κυβέρνηση εμφανίζεται με «κλειστά χαρτιά» για το θέμα και είναι χαρακτηριστικό ότι στις ανακοινώσεις που έγιναν στις 26 Μαϊου, μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής, όπου αποφασίστηκε η συγχώνευση ή κατάργηση 255 φορέων του Δημοσίου, αναφερόταν μόνο ότι «31 λιμενικά Ταμεία θα εκχωρηθούν στους αντίστοιχους ΟΤΑ».
Φουρτούνα ανατροπών στα λιμάνια της χώρας
Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι σχεδιασμοί που έχουν γίνει στο υπουργείο Ναυτιλίας προμηνύουν «θύελλα» ανατροπών στις λειτουργίες πολλών λιμανιών όλης της χώρας, αφού τα «φιλέτα» εξετάζεται να συγχωνευτούν σε Οργανισμούς Λιμένων και όσα δεν έχουν οικονομικό ενδιαφέρον να εκχωρηθούν σε δήμους.
Σύμφωνα με πληροφορίες με βάση τις κατευθύνσεις της πολιτικής ηγεσίας οι προτάσεις των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας κατατείνουν ώστε:
Να δημιουργηθούν 9 Οργανισμοί Λιμένων ΑΕ με τη συγχώνευση λιμανιών που παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον, είτε από πλευράς επιβατικής κίνησης είτε εμπορικής.
Οι Οργανισμοί εξετάζεται να είναι των Ιονίων Νήσων, με τα λιμάνια Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, Κορινθίας με τα λιμάνια της Κορίνθου και του Κιάτου, Λασιθίου, Πρέβεζας, Χαλκίδας, Βορείου Αιγαίου, με τα λιμάνια Λέσβου, Σάμου, Χίου, Σαμοθράκης και Λήμνου, Σποράδων, Νοτίου Πελοποννήσου και Χανίων.
Να ενταχθούν κάποια λιμενικά Ταμεία σε υπάρχοντες Οργανισμούς Λιμένων, π.χ. του Πόρτο Ράφτη
και του Ωρωπού στον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας.
Να διευρυνθεί η χωροταξική αρμοδιότητα κάποιων Λιμενικών Ταμείων και να αναπτυχθούν σε επίπεδο νομού
π.χ. Λιμενικό Ταμείο Φθιώτιδας κ.ά.
Να καταργηθούν κάποια λιμενικά Ταμεία και να μεταφερθεί η αρμοδιότητά τους στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ειδική κατηγορία προτάσεων υπάρχει για τα δημοτικά λιμενικά Ταμεία, για τα οποία μετά τις αντιδράσεις, που υπήρξαν κυρίως από την ΤΕΔΚ Κυκλάδων, η κυβέρνηση αναδιπλώθηκε και στον διάλογο με την ΚΕΔΚΕ ειπώθηκε πως τα δημοτικά λιμενικά Ταμεία θα συγχωνευτούν μόνο εφόσον συναινέσουν οι δήμοι.
Ωστόσο, από πλευράς φορέων της αυτοδιοίκησης εκφράζονται ήδη σοβαροί προβληματισμοί, αφού δεν έχει δοθεί καμία διασφάλιση για τον τρόπο υλοποίησης λιμενικών έργων στις περιοχές που θα περάσουν οι χώροι στους δήμους.
Ανάλογοι προβληματισμοί υπάρχουν, όμως, και για τους σχεδιαζόμενους Οργανισμούς Λιμένων, αφού μέχρι τώρα, πέραν των κυβερνητικών εξαγγελιών ότι θα μπορούν να εξασφαλίσουν ευκολότερα δανειοδότησεις, δεν υπάρχουν σύμφωνα με πληροφορίες, ολοκληρωμένες μελέτες οικονομικής βιωσιμότητας.
Παράλληλα, έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι στις προτάσεις που υπάρχουν στο υπουργείο Ναυτιλίας φαίνεται να επικρατεί η σκέψη ώστε στα ΔΣ των νέων Οργανισμών να μη συμμετέχουν πέραν των δύο εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης.
Ετσι, εκ των πραγμάτων οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης θα αποτελούν τη μειοψηφία σε σχέση με τους διορισμένους από την εκάστοτε κυβέρνηση, ενώ κάποιες πόλεις με λιμάνια δεν θα έχουν καν εκπροσώπηση.
Ο «αποκλεισμός» των πόλεων από τη διαχείριση των λιμανιών σηματοδοτείται και από τη μετοχική σύνθεση των νέων Οργανισμών, αφού όπως έχει ανακοινωθεί το 55% των μετοχών θα ανήκει στο Δημόσιο και το 45% στην Αυτοδιοίκηση και σε άλλους κοινωνικούς φορείς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλες οι σημαντικές αποφάσεις θα λαμβάνονται από τον «βασικό μέτοχο», δηλαδή τον εκάστοτε υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών.
Ομως, το θέμα απασχολεί έντονα και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), αφού δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα εργασιακά θέματα στους νέους Οργανισμούς Λιμένων και εκφράζεται ανησυχία ότι θα λειτουργήσουν ως «κερκόπορτα» για την ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων με βάση τις διατάξεις του νόμου 3429 του 2005 για τις ΔΕΚΟ, που σύσσωμη η αντιπολίτευση έχει καταγγείλει για τις διατάξεις του.
ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑ...ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΡΧΗ...
ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ECOFIN ΚΑΙ ΤΟ EUROGROUP,ΘΑ ΦΑΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΟΣ...
ΠΡΕΖΑ TV
8-6-2009
Ελ.Τσουρη,Εθνος
1 σχόλιο:
k na pou sas egrapse starxidia tou olous tous "apexontes" o karamanlhs k sunexizei th doulitsa toy pou tou epitassei h E.E.k fusika o preza protos sth diafhmish ths apoxhs.sugxarhthria frouroi tou susthmatos.
Δημοσίευση σχολίου