Σε σκάνδαλο διαρκείας εξελίσσεται η ενοικίαση των εναέριων πυροσβεστικών μέσων από το υπουργείο Εσωτερικών. Τριάντα εκατομμύρια ευρώ ξοδεύονται κάθε χρόνο για την ενοικίαση των ελικοπτέρων, ενώ με το ίδιο ποσό, όπως υποστηρίζουν ανώτεροι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η Ελλάδα θα μπορούσε να αγοράζει 3-4 καινούργια ελικόπτερα και να διαθέτει έναν στόλο σύγχρονο και όχι προβληματικό.
«Με τα χρήματα που ξοδεύουμε για την ενοικίαση των ελικοπτέρων κάθε χρόνο θα μπορούσαμε να αγοράζουμε εναέρια μέσα που όχι μόνο θα μας έμεναν, αλλά θα μπορούσαμε να τα νοικιάζουμε από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάιο και να βγάζουμε και κέρδος από αυτά», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών. Όπως αποκαλύπτουν στα «ΝΕΑ», ρωσικών συμφερόντων εταιρεία πουλούσε πρόσφατα 3 ελικόπτερα Μ-26, ίδια με αυτά που νοικιάζει και η Ελλάδα, έναντι 2 εκατομμυρίων ευρώ. Το υπουργείο Εσωτερικών νοικιάζει 4 Μ-26 έναντι 2.125.000 για μόλις 90 ημέρες!
Το 2007 η ελληνική κυβέρνηση υποχρεώθηκε να πληρώσει 60 εκατομμύρια ευρώ για την ενοικίαση εναέριων μέσων προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πυρκαγιές στην Πελοπόννησο. Το τεράστιο κόστος είχε υποχρεώσει τον Κώστα Καραμανλή να ζητήσει από τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης Βύρωνα Πολύδωρα να «τρέξει» τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών που εκκρεμούσε από το 2004.
Ο κ. Πολύδωρας ολοκλήρωσε τις εκθέσεις και παρέδωσε τις προτάσεις του στο Μαξίμου. Σύμφωνα με το περιβάλλον του πρώην υπουργού, στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του στόλου των εναέριων μέσων περιλαμβανόταν η αγορά 7-8 αεροσκαφών με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Καναντέρ CL415 που έχει η Ελλάδα. Επιπρόσθετα προτεινόταν η αγορά 2 Βerries, ρωσικών αεροπλάνων, τα οποία έχουν τη δυνατότητα ρίψης 15 τόνων νερού αλλά και της μετατροπής τους από ιπτάμενο νοσοκομείο μέχρι τη μεταφορά οχημάτων και προσωπικού. Επίσης το σχέδιο Πολύδωρα προέβλεπε και την αγορά 4 ελικοπτέρων βαρέος τύπου, όπως αυτά που νοικιάζει η Ελλάδα κάθε χρόνο και 3-4 μεσαίου τύπου, που επίσης χρησιμοποιούνται στο επιχειρησιακό σχέδιο πυρόσβεσης από το 2001. Το 2007 μάλιστα είχε υπάρξει και μια πρώτη επαφή με την Αυστραλία, προκειμένου να υπογραφεί ένα σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών για τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα, καθώς ο ελληνικός χειμώνας συμπίπτει με το αυστραλιανό καλοκαίρι και το αντίστροφο.
Ο διαγωνισμός έμεινε τελικά στο συρτάρι. Κύκλοι του πρώην υπουργού Δημόσιας Τάξης αποκαλύπτουν πως «υπήρξαν πολλές πιέσεις ώστε να μην προχωρήσει η αγορά ρωσικών αεροσκαφών ή ελικοπτέρων και να προτιμηθούν δυτικής προέλευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πυροσβεστικού Σώματος από το 2001, όταν και άρχισε η χρησιμοποίηση ελικοπτέρων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, έχουν ξοδευθεί περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ για ενοικιάσεις. Το ποσό αυτό ισοδυναμεί με την αγορά 30 ολοκαίνουργιων αεροσκαφών ή 20 υπερσύγχρονων ελικοπτέρων. Αντί αυτών η Ελλάδα ναι μεν διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πυροσβεστικών αεροσκαφών αλλά και έναν από τους πλέον απαρχαιωμένους.
«Τα 13 από τα 21 πυροσβεστικά αεροπλάνα που διαθέτουμε είναι ηλικίας 30-35 ετών και είναι αναγκαίο να αλλάξουν», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών της Πυροσβεστικής Φίλιππος Παντελεάκος. Όπως επισημαίνει πολλές φορές έχει διατυπωθεί στο υπουργείο η πρόταση να ενοικιάζονται μεν τα ελικόπτερα αλλά με τη μορφή της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), ώστε έπειτα από ορισμένα χρόνια τα ελικόπτερα να ανήκουν στο κράτος. Αντί όμως και αυτής της λύσης έχει προτιμηθεί η ενοικίαση των ελικοπτέρων είτε για 90 είτε για 120 ημέρες, τα οποία κοστίζουν σε καθημερινή βάση 70.000 ευρώ! Ανώτερα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας πολλές φορές έχουν διερωτηθεί ακόμη και δημόσια γι΄ αυτή την επιλογή, την οποία χαρακτηρίζουν «περίεργη» και αποκρούουν τους ισχυρισμούς πως δεν υπάρχει υποδομή συντήρησης στην Πολεμική Αεροπορία και στον Στρατό Ξηράς για τα ελικόπτερα.
ΣΗΜΕΡΑ,ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΨΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ...ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ...ΓΙΑΤΙ;;;
ΠΡΕΖΑ TV
26-8-2009
«Με τα χρήματα που ξοδεύουμε για την ενοικίαση των ελικοπτέρων κάθε χρόνο θα μπορούσαμε να αγοράζουμε εναέρια μέσα που όχι μόνο θα μας έμεναν, αλλά θα μπορούσαμε να τα νοικιάζουμε από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάιο και να βγάζουμε και κέρδος από αυτά», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών. Όπως αποκαλύπτουν στα «ΝΕΑ», ρωσικών συμφερόντων εταιρεία πουλούσε πρόσφατα 3 ελικόπτερα Μ-26, ίδια με αυτά που νοικιάζει και η Ελλάδα, έναντι 2 εκατομμυρίων ευρώ. Το υπουργείο Εσωτερικών νοικιάζει 4 Μ-26 έναντι 2.125.000 για μόλις 90 ημέρες!
Το 2007 η ελληνική κυβέρνηση υποχρεώθηκε να πληρώσει 60 εκατομμύρια ευρώ για την ενοικίαση εναέριων μέσων προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πυρκαγιές στην Πελοπόννησο. Το τεράστιο κόστος είχε υποχρεώσει τον Κώστα Καραμανλή να ζητήσει από τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης Βύρωνα Πολύδωρα να «τρέξει» τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών που εκκρεμούσε από το 2004.
Ο κ. Πολύδωρας ολοκλήρωσε τις εκθέσεις και παρέδωσε τις προτάσεις του στο Μαξίμου. Σύμφωνα με το περιβάλλον του πρώην υπουργού, στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του στόλου των εναέριων μέσων περιλαμβανόταν η αγορά 7-8 αεροσκαφών με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Καναντέρ CL415 που έχει η Ελλάδα. Επιπρόσθετα προτεινόταν η αγορά 2 Βerries, ρωσικών αεροπλάνων, τα οποία έχουν τη δυνατότητα ρίψης 15 τόνων νερού αλλά και της μετατροπής τους από ιπτάμενο νοσοκομείο μέχρι τη μεταφορά οχημάτων και προσωπικού. Επίσης το σχέδιο Πολύδωρα προέβλεπε και την αγορά 4 ελικοπτέρων βαρέος τύπου, όπως αυτά που νοικιάζει η Ελλάδα κάθε χρόνο και 3-4 μεσαίου τύπου, που επίσης χρησιμοποιούνται στο επιχειρησιακό σχέδιο πυρόσβεσης από το 2001. Το 2007 μάλιστα είχε υπάρξει και μια πρώτη επαφή με την Αυστραλία, προκειμένου να υπογραφεί ένα σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών για τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα, καθώς ο ελληνικός χειμώνας συμπίπτει με το αυστραλιανό καλοκαίρι και το αντίστροφο.
Ο διαγωνισμός έμεινε τελικά στο συρτάρι. Κύκλοι του πρώην υπουργού Δημόσιας Τάξης αποκαλύπτουν πως «υπήρξαν πολλές πιέσεις ώστε να μην προχωρήσει η αγορά ρωσικών αεροσκαφών ή ελικοπτέρων και να προτιμηθούν δυτικής προέλευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πυροσβεστικού Σώματος από το 2001, όταν και άρχισε η χρησιμοποίηση ελικοπτέρων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, έχουν ξοδευθεί περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ για ενοικιάσεις. Το ποσό αυτό ισοδυναμεί με την αγορά 30 ολοκαίνουργιων αεροσκαφών ή 20 υπερσύγχρονων ελικοπτέρων. Αντί αυτών η Ελλάδα ναι μεν διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πυροσβεστικών αεροσκαφών αλλά και έναν από τους πλέον απαρχαιωμένους.
«Τα 13 από τα 21 πυροσβεστικά αεροπλάνα που διαθέτουμε είναι ηλικίας 30-35 ετών και είναι αναγκαίο να αλλάξουν», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών της Πυροσβεστικής Φίλιππος Παντελεάκος. Όπως επισημαίνει πολλές φορές έχει διατυπωθεί στο υπουργείο η πρόταση να ενοικιάζονται μεν τα ελικόπτερα αλλά με τη μορφή της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), ώστε έπειτα από ορισμένα χρόνια τα ελικόπτερα να ανήκουν στο κράτος. Αντί όμως και αυτής της λύσης έχει προτιμηθεί η ενοικίαση των ελικοπτέρων είτε για 90 είτε για 120 ημέρες, τα οποία κοστίζουν σε καθημερινή βάση 70.000 ευρώ! Ανώτερα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας πολλές φορές έχουν διερωτηθεί ακόμη και δημόσια γι΄ αυτή την επιλογή, την οποία χαρακτηρίζουν «περίεργη» και αποκρούουν τους ισχυρισμούς πως δεν υπάρχει υποδομή συντήρησης στην Πολεμική Αεροπορία και στον Στρατό Ξηράς για τα ελικόπτερα.
ΣΗΜΕΡΑ,ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΨΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ...ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ...ΓΙΑΤΙ;;;
ΠΡΕΖΑ TV
26-8-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου