Σαπίζουν και πουλάνε για παλιοσίδερα τους κάδους μεταφοράς νερού των ελικοπτέρων Σινούκ και Χιούι! Η απίστευτη αυτή εξέλιξη σημειώθηκε μετά την καταστροφική πυρκαγιά της Ηλείας, όπου ασκήθηκε κριτική στην Αεροπορία Στρατού για τη μη συμμετοχή των συγκεκριμένων ελικοπτέρων στη μάχη της δασοπυρόσβεσης. Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες που δεν επιδέχονται καμία διάψευση, ανάμεσα στα υλικά που εκποιήθηκαν με πλειοδοτικό διαγωνισμό, με την υπ αριθμόν 346/2008 διακήρυξη και με τίτλο «ΠΟΕ Ανταλλακτικά Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων», περιλαμβάνονταν και κάδοι μεταφοράς νερού των Σινούκ και Χιούι.
Το ΓΕΣ διαβεβαίωνε χθες ότι στις αποθήκες της Αεροπορίας Στρατού εξακολουθούν να υπάρχουν 19 κάδοι νερού για ελικόπτερα Χιούι και 11 κάδοι νερού για ελικόπτερα Σινούκ. Οσο για τη συγκεκριμένη διακήρυξη 346/2008 που έθεσε το «Εθνος» υπόψη του ΓΕΣ, δεν δόθηκε περαιτέρω διευκρίνιση.
Πάντως με την εκποίηση των κάδων νερού των στρατιωτικών ελικοπτέρων σπεύδουν εμμέσως πλην σαφώς να θέσουν οριστικά τέλος στο ενδεχόμενο επαναδραστηριοποίησης των συγκεκριμένων στρατιωτικών ελικοπτέρων σε αποστολές δασοπυρόσβεσης, που εκτελούσαν με απόλυτη επιτυχία και χωρίς κανένα ατύχημα τη δεκαετία του 90.
Η εισήγηση για συμμετοχή των ελικοπτέρων Σινούκ και Χιούι στη μάχη της δασοπυρόσβεσης είχε γίνει το 1994 από τον Γ. Σμπώκο, τότε γενικό γραμματέα Προστασίας Δασών και Φυσικών Πόρων. Παρά τις αρχικές ενστάσεις των στελεχών της Αεροπορίας Στρατού επί υφυπουργίας Αμυνας Ν. Κουρή έγινε αποδεχτή η εισήγηση Σμπώκου και η Πολεμική Αεροπορία προχώρησε στην αναγκαία προμήθεια των κάδων νερού από την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία. Αμέσως την ίδια χρονιά ξεκίνησε η εκπαίδευση του προσωπικού της Αεροπορίας Στρατού σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δασών. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν άκρως ενθαρρυντικά, κυρίως όπου υπήρχαν μικρές εστίες και αποτρέπονταν οι αναζωπυρώσεις.
Για τα επόμενα πέντε χρόνια τα στρατιωτικά ελικόπτερα έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στις μάχες για την κατάσβεση των πυρκαγιών και κυρίως την αποτροπή αναζωπυρώσεων!
Αιφνιδίως το 1998, και ενώ είχε ξεκινήσει η συζήτηση για την υπενοικίαση εναέριων μέσων πυρόσβεσης, η Αεροπορία Στρατού σταμάτησε την εκπαίδευση προσωπικού στη δασοπυρόσβεση και άρχισε να αραιώνει τις συγκεκριμένες αποστολές με τρία ανίσχυρα επιχειρήματα όπως:
Η καταπόνηση των μετάλλων αφενός από τις υψηλές θερμοκρασίες στα πύρινα μέτωπα και αφετέρου από τα άλατα της θάλασσας!!
Η ασφάλεια πτήσεων (σημειωτέον ότι κανένα ατύχημα δεν είχε συμβεί κατά την πενταετή δράση των στρατιωτικών ελικοπτέρων στη μάχη της δασοπυρόσβεσης).
Η αποστολή των συγκεκριμένων ελικοπτέρων είναι η μεταφορά προσωπικού και όχι νερού.
Και τα τρία παραπάνω επιχειρήματα καταρρίπτονται από την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία Being, αλλά και τις άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα τις ΗΠΑ, που κατά κόρον χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα στρατιωτικά ελικόπτερα στις πυρκαγιές. Αλλωστε τα τεχνικά και πτητικά εγχειρίδια των CH-47D προβλέπουν τη δυνατότητα προσθαλάσσωσης και παραμονής στη θάλασσα για ικανό χρόνο, αφού μέρος της αποστολής τους είναι η επιβίβαση ή αποβίβαση ειδικών δυνάμεων.
Από το 2001 σταμάτησε οριστικά η συμμετοχή των στρατιωτικών ελικοπτέρων στη δασοπυρόσβεση. Οι κάδοι νερού μπήκαν στις αποθήκες και το συγκεκριμένο έργο ανέλαβαν δύο ιδιωτικές εταιρείες, χρησιμοποιώντας η μία αμερικανικά και η άλλη ρωσικά ελικόπτερα!
Ωστόσο τον Αύγουστο του 2007 με τη φονική πυρκαγιά της Πελοποννήσου, και με δεδομένο ότι πλέον οι φωτιές απλώνονται εξαιτίας της αδυναμίας ελέγχου των αναζωπυρώσεων, επανήλθε στην επικαιρότητα το θέμα επανένταξης των στρατιωτικών ελικοπτέρων στη δασοπυρόσβεση.
Προφανώς η Αεροπορία Στρατού για να αποτρέψει ένα τέτοιο ενδεχόμενο έσπευσε να εξαφανίσει από τις αποθήκες της τους κάδους, πουλώντας τους για παλιοσίδερα!!
ΚΑΙ ΡΩΤΑΜΕ...ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ,
ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ;;;;
ΠΡΕΖΑ TV
26-7-2009
Το ΓΕΣ διαβεβαίωνε χθες ότι στις αποθήκες της Αεροπορίας Στρατού εξακολουθούν να υπάρχουν 19 κάδοι νερού για ελικόπτερα Χιούι και 11 κάδοι νερού για ελικόπτερα Σινούκ. Οσο για τη συγκεκριμένη διακήρυξη 346/2008 που έθεσε το «Εθνος» υπόψη του ΓΕΣ, δεν δόθηκε περαιτέρω διευκρίνιση.
Πάντως με την εκποίηση των κάδων νερού των στρατιωτικών ελικοπτέρων σπεύδουν εμμέσως πλην σαφώς να θέσουν οριστικά τέλος στο ενδεχόμενο επαναδραστηριοποίησης των συγκεκριμένων στρατιωτικών ελικοπτέρων σε αποστολές δασοπυρόσβεσης, που εκτελούσαν με απόλυτη επιτυχία και χωρίς κανένα ατύχημα τη δεκαετία του 90.
Η εισήγηση για συμμετοχή των ελικοπτέρων Σινούκ και Χιούι στη μάχη της δασοπυρόσβεσης είχε γίνει το 1994 από τον Γ. Σμπώκο, τότε γενικό γραμματέα Προστασίας Δασών και Φυσικών Πόρων. Παρά τις αρχικές ενστάσεις των στελεχών της Αεροπορίας Στρατού επί υφυπουργίας Αμυνας Ν. Κουρή έγινε αποδεχτή η εισήγηση Σμπώκου και η Πολεμική Αεροπορία προχώρησε στην αναγκαία προμήθεια των κάδων νερού από την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία. Αμέσως την ίδια χρονιά ξεκίνησε η εκπαίδευση του προσωπικού της Αεροπορίας Στρατού σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δασών. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν άκρως ενθαρρυντικά, κυρίως όπου υπήρχαν μικρές εστίες και αποτρέπονταν οι αναζωπυρώσεις.
Για τα επόμενα πέντε χρόνια τα στρατιωτικά ελικόπτερα έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στις μάχες για την κατάσβεση των πυρκαγιών και κυρίως την αποτροπή αναζωπυρώσεων!
Αιφνιδίως το 1998, και ενώ είχε ξεκινήσει η συζήτηση για την υπενοικίαση εναέριων μέσων πυρόσβεσης, η Αεροπορία Στρατού σταμάτησε την εκπαίδευση προσωπικού στη δασοπυρόσβεση και άρχισε να αραιώνει τις συγκεκριμένες αποστολές με τρία ανίσχυρα επιχειρήματα όπως:
Η καταπόνηση των μετάλλων αφενός από τις υψηλές θερμοκρασίες στα πύρινα μέτωπα και αφετέρου από τα άλατα της θάλασσας!!
Η ασφάλεια πτήσεων (σημειωτέον ότι κανένα ατύχημα δεν είχε συμβεί κατά την πενταετή δράση των στρατιωτικών ελικοπτέρων στη μάχη της δασοπυρόσβεσης).
Η αποστολή των συγκεκριμένων ελικοπτέρων είναι η μεταφορά προσωπικού και όχι νερού.
Και τα τρία παραπάνω επιχειρήματα καταρρίπτονται από την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία Being, αλλά και τις άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα τις ΗΠΑ, που κατά κόρον χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα στρατιωτικά ελικόπτερα στις πυρκαγιές. Αλλωστε τα τεχνικά και πτητικά εγχειρίδια των CH-47D προβλέπουν τη δυνατότητα προσθαλάσσωσης και παραμονής στη θάλασσα για ικανό χρόνο, αφού μέρος της αποστολής τους είναι η επιβίβαση ή αποβίβαση ειδικών δυνάμεων.
Από το 2001 σταμάτησε οριστικά η συμμετοχή των στρατιωτικών ελικοπτέρων στη δασοπυρόσβεση. Οι κάδοι νερού μπήκαν στις αποθήκες και το συγκεκριμένο έργο ανέλαβαν δύο ιδιωτικές εταιρείες, χρησιμοποιώντας η μία αμερικανικά και η άλλη ρωσικά ελικόπτερα!
Ωστόσο τον Αύγουστο του 2007 με τη φονική πυρκαγιά της Πελοποννήσου, και με δεδομένο ότι πλέον οι φωτιές απλώνονται εξαιτίας της αδυναμίας ελέγχου των αναζωπυρώσεων, επανήλθε στην επικαιρότητα το θέμα επανένταξης των στρατιωτικών ελικοπτέρων στη δασοπυρόσβεση.
Προφανώς η Αεροπορία Στρατού για να αποτρέψει ένα τέτοιο ενδεχόμενο έσπευσε να εξαφανίσει από τις αποθήκες της τους κάδους, πουλώντας τους για παλιοσίδερα!!
ΚΑΙ ΡΩΤΑΜΕ...ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ,
ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ;;;;
ΠΡΕΖΑ TV
26-7-2009
ethnos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου