Τα αεροσκάφη τύπου PZL είναι πολωνικής προέλευσης και το συγκεκριμένο είχε κατασκευαστεί για την Ελλάδα και είχε ενταχθεί στη δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας τον Μάρτιο του 1983. Ηταν ένα από τα οκτώ πρώτα που παρελήφθησαν εκείνη την περίοδο.
Μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου του επόμενου έτους η Ελλάδα είχε πάρει 30 ιδίου τύπου αεροσκάφη που τα χρησιμοποιούσε κυρίως για αεροψεκασμούς αλλά και για πυροσβέσεις και πτήσεις επιτηρήσεων. Από τα συνολικά τριάντα που εντάχθηκαν στη δύναμη της Αεροπορίας, έχουν πέσει τα 12 και έχουν σκοτωθεί 6 πιλότοι.
Στο ερώτημα αν το αεροσκάφος είναι παλιό και δεν θα έπρεπε να πετάει, αξιωματικοί, μηχανικοί και ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας υποστήριξαν ότι «η λέξη "παλιό" για αεροσκάφος δεν υπάρχει. Το αεροπλάνο δεν είναι ένα αντικείμενο. Αποτελείται από χιλιάδες κομμάτια που το κάθε ένα από αυτά έχει συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Ακόμα και τα δομικά του μέρη έχουν συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Οταν το κάθε τμήμα του περάσει τον χρόνο που καθορίζει η κατασκευάστρια εταιρεία, αλλάζει και ξεκινά από το μηδέν. Φυσικά ένα αεροσκάφος δεν μπορεί να πετά επ' αόριστον. Οι καταπονήσεις σε δομικό επίπεδο θα φτάσουν σε τέτοιο σημείο που η κατασκευάστρια εταιρεία δεν θα δώσει άδεια για άλλη απογείωση. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη βρίσκονται αρκετά κοντά σε αυτό το σημείο. Πρόσφατα εξετάστηκαν από τους τεχνικούς της εταιρείας και ενέκριναν έναν αριθμό ωρών πτήσεων για κάθε αεροσκάφος
Εξι νεκροί σε 12 πτώσεις Πετζετέλ από το 1984 έως σήμερα...
26 Οκτωβρίου 1989. «Θα βιαστώ να μεταφέρω το τελευταίο φορτίο, για να τελειώσω γρήγορα και να χαρώ τη γιορτή μου από νωρίς». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του 32χρονου πιλότου Δημήτρη Λουδιανού, πpoς τον συνάδελφο του, που ψέκαζε επίσης με Πετζετέλ στην ίδια περιοχή. Λίγη ώρα αργότερα το αεροπλάνο του 32χρονου καρφώθηκε στις κορφές της επαρχίας Μαλεβιζίου, στο Ηράκλειο της Κρήτης.
16 Σεπτεμβρίου 1992. Το μονοθέσιο ψεκαστικό αεροσκάφος, που εκτελούσε πτήση συντήρησης, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή θολού της κοινότητας Ταξιαρχών του νομού Ηλείας, περίπου 50 μέτρα από την ακτή. Ο Ιωάννης Μεθενίτης, ο οποίος είχε προσληφθεί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, μεταφέρθηκε αμέσως στο Νοσοκομείο της Κυπαρισσίας. Καθ'οδόν όμως εξέπνευσε.
29 Ιουλίου 1993. Ο 37χρovos χειριστής Μηνάς Ατσαλάκης ετοιμαζόταν για το τελευταίο ράντισμα σε λιόδενδρα για λογαριασμό του υπουργείου Γεωργίας. Το μικρό ψεκαστικό αεροπλάνο χτύπησε σε πυργίσκο υψηλής τάσης της ΔΕΗ, ακολούθησε ανεξέλεγκτη πορεία και καρφώθηκε στο λόφο, κοντά στο χωριό Σπολάιτα Αγρινίου.
7 Αυγούστου 2000. Χάνει τη ζωή του ο 28χρονος υποσμηναγός, Θανάσης Μπεσλεμές, κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στην περιοχή Αλειμματάδων, της Κέρκυρας. Ο άτυχος πιλότος ανασύρεται ζωντανός λίγο μετά την πτώση του αεροσκάφους και μεταφέρεται στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο της Κέρκυρας. Λίγο αργότερα υποκύπτει στα βαριά τραύματα του.
25 Αυγούστου 2003. Ο 42χρovos Στέφανος Κουρελιάς σκοτώνεται κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης σε δασική πυρκαγιά στα Βασιλικά της Λέσβου. Ο εν αποστρατεία επισμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας, που είχε ανακληθεί στην υπηρεσία του, ήταν ένας πολύ πεπειραμένος πιλότος, ο οποίος είχε γράψει 4.500 ώρες πτήσεις σε μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 και κατόπιν είχε εργαστεί για ιδιωτική αεροπορική εταιρεία και λίγο καιρό πριν από τον θάνατο του είχε βραβευθεί μαζί με άλλους πιλότους για το έργο τους.
27 Αυγούστου 2009. Σκοτώνεται ο 55χρovos Στ. Κωτούλας, πατέρας δύο παιδιών. Η συνολική πτητική εμπειρία του ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικό αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες σε Πετζετέλ.
Διασώθηκαν...
17 ΜαΤου 1984. Το πυροσβεστικό αεροσκάφος έπεσε σε δασική περιοχή στο Καπανδρίτι, πήρε φωτιά και καταστράφηκε. Ο πιλότος, Ευάγγελος Μαρκάκης, κατάφερε και σύρθηκε έξω από τα συντρίμμια. Τη γλίτωσε με μώλωπες στο σώμα και εγκεφαλική διάσειση.
23 Ιουλίου 1984. Καρφώθηκε στα πεύκα πολιτικό πυροσβεστικό αεροπλάνο μπροστά στα μάτια του τότε αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Αμυνας, Αντώνη Δροσογιάννη, κατά τη διάρκεια της προσπάθειας του πιλότου να κατέβει όσο πιο χαμηλά μπορούσε για να σβήσει μεγάλη δασική πυρκαγιά στην Οινόη. Ο πιλότος Μιχάλης Καραμανλής, 35 ετών, μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή του.
26 Ιουνίου 1985. Πέφτει Πετζετέλ κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης. Ο χειριστής του διασώθηκε.
7 Αυγούστου 1986. Συνετρίβη Πετζετέλ σε αγροτική περιοχή των χωριών Κάτω Πούλιες και Λευκοχώρι Ηρακλείου. Ο πιλότος Αναστάσιος Ευαγγέλου, 34 χρόνων, τραυματίστηκε ελαφρά.
8 Δεκεμβρίου 1986. Ο χειριστής του ψεκαστικού αεροπλάνου, Γιώργος Γραμματικός, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση λόγω μηχανικής βλάβης, έξω από το χωριό Ροδιά ΤυρνάΒου στη Λάρισα. Μεταφέρθηκε με ελαφρά τραύματα στο Νοσοκομείο της Λάρισας.
15 Αυγούστου 1991. Πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου Πετζετέλ έπεσε στη θαλάσσια περιοχή των Καμένων Βούρλων. Ο χειριστής του αεροσκάφους Αθανάσιος Παπαγεωργίου διασώθηκε.
Εννέα νεκροί σε εννέα πτώσεις Καναντέρ (CL-215), δύο νεκροί σε πτώσεις δύο αεροσκαφών Καναντέρ (CL-415), δύο νεκροί από εννέα πτώσεις «Grumman»
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ,ΔΙΚΑ ΣΑΣ...
ΠΡΕΖΑ TV
28-8-2009
Μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου του επόμενου έτους η Ελλάδα είχε πάρει 30 ιδίου τύπου αεροσκάφη που τα χρησιμοποιούσε κυρίως για αεροψεκασμούς αλλά και για πυροσβέσεις και πτήσεις επιτηρήσεων. Από τα συνολικά τριάντα που εντάχθηκαν στη δύναμη της Αεροπορίας, έχουν πέσει τα 12 και έχουν σκοτωθεί 6 πιλότοι.
Στο ερώτημα αν το αεροσκάφος είναι παλιό και δεν θα έπρεπε να πετάει, αξιωματικοί, μηχανικοί και ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας υποστήριξαν ότι «η λέξη "παλιό" για αεροσκάφος δεν υπάρχει. Το αεροπλάνο δεν είναι ένα αντικείμενο. Αποτελείται από χιλιάδες κομμάτια που το κάθε ένα από αυτά έχει συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Ακόμα και τα δομικά του μέρη έχουν συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Οταν το κάθε τμήμα του περάσει τον χρόνο που καθορίζει η κατασκευάστρια εταιρεία, αλλάζει και ξεκινά από το μηδέν. Φυσικά ένα αεροσκάφος δεν μπορεί να πετά επ' αόριστον. Οι καταπονήσεις σε δομικό επίπεδο θα φτάσουν σε τέτοιο σημείο που η κατασκευάστρια εταιρεία δεν θα δώσει άδεια για άλλη απογείωση. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη βρίσκονται αρκετά κοντά σε αυτό το σημείο. Πρόσφατα εξετάστηκαν από τους τεχνικούς της εταιρείας και ενέκριναν έναν αριθμό ωρών πτήσεων για κάθε αεροσκάφος
Εξι νεκροί σε 12 πτώσεις Πετζετέλ από το 1984 έως σήμερα...
26 Οκτωβρίου 1989. «Θα βιαστώ να μεταφέρω το τελευταίο φορτίο, για να τελειώσω γρήγορα και να χαρώ τη γιορτή μου από νωρίς». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του 32χρονου πιλότου Δημήτρη Λουδιανού, πpoς τον συνάδελφο του, που ψέκαζε επίσης με Πετζετέλ στην ίδια περιοχή. Λίγη ώρα αργότερα το αεροπλάνο του 32χρονου καρφώθηκε στις κορφές της επαρχίας Μαλεβιζίου, στο Ηράκλειο της Κρήτης.
16 Σεπτεμβρίου 1992. Το μονοθέσιο ψεκαστικό αεροσκάφος, που εκτελούσε πτήση συντήρησης, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή θολού της κοινότητας Ταξιαρχών του νομού Ηλείας, περίπου 50 μέτρα από την ακτή. Ο Ιωάννης Μεθενίτης, ο οποίος είχε προσληφθεί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, μεταφέρθηκε αμέσως στο Νοσοκομείο της Κυπαρισσίας. Καθ'οδόν όμως εξέπνευσε.
29 Ιουλίου 1993. Ο 37χρovos χειριστής Μηνάς Ατσαλάκης ετοιμαζόταν για το τελευταίο ράντισμα σε λιόδενδρα για λογαριασμό του υπουργείου Γεωργίας. Το μικρό ψεκαστικό αεροπλάνο χτύπησε σε πυργίσκο υψηλής τάσης της ΔΕΗ, ακολούθησε ανεξέλεγκτη πορεία και καρφώθηκε στο λόφο, κοντά στο χωριό Σπολάιτα Αγρινίου.
7 Αυγούστου 2000. Χάνει τη ζωή του ο 28χρονος υποσμηναγός, Θανάσης Μπεσλεμές, κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στην περιοχή Αλειμματάδων, της Κέρκυρας. Ο άτυχος πιλότος ανασύρεται ζωντανός λίγο μετά την πτώση του αεροσκάφους και μεταφέρεται στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο της Κέρκυρας. Λίγο αργότερα υποκύπτει στα βαριά τραύματα του.
25 Αυγούστου 2003. Ο 42χρovos Στέφανος Κουρελιάς σκοτώνεται κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης σε δασική πυρκαγιά στα Βασιλικά της Λέσβου. Ο εν αποστρατεία επισμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας, που είχε ανακληθεί στην υπηρεσία του, ήταν ένας πολύ πεπειραμένος πιλότος, ο οποίος είχε γράψει 4.500 ώρες πτήσεις σε μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 και κατόπιν είχε εργαστεί για ιδιωτική αεροπορική εταιρεία και λίγο καιρό πριν από τον θάνατο του είχε βραβευθεί μαζί με άλλους πιλότους για το έργο τους.
27 Αυγούστου 2009. Σκοτώνεται ο 55χρovos Στ. Κωτούλας, πατέρας δύο παιδιών. Η συνολική πτητική εμπειρία του ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικό αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες σε Πετζετέλ.
Διασώθηκαν...
17 ΜαΤου 1984. Το πυροσβεστικό αεροσκάφος έπεσε σε δασική περιοχή στο Καπανδρίτι, πήρε φωτιά και καταστράφηκε. Ο πιλότος, Ευάγγελος Μαρκάκης, κατάφερε και σύρθηκε έξω από τα συντρίμμια. Τη γλίτωσε με μώλωπες στο σώμα και εγκεφαλική διάσειση.
23 Ιουλίου 1984. Καρφώθηκε στα πεύκα πολιτικό πυροσβεστικό αεροπλάνο μπροστά στα μάτια του τότε αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Αμυνας, Αντώνη Δροσογιάννη, κατά τη διάρκεια της προσπάθειας του πιλότου να κατέβει όσο πιο χαμηλά μπορούσε για να σβήσει μεγάλη δασική πυρκαγιά στην Οινόη. Ο πιλότος Μιχάλης Καραμανλής, 35 ετών, μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή του.
26 Ιουνίου 1985. Πέφτει Πετζετέλ κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης. Ο χειριστής του διασώθηκε.
7 Αυγούστου 1986. Συνετρίβη Πετζετέλ σε αγροτική περιοχή των χωριών Κάτω Πούλιες και Λευκοχώρι Ηρακλείου. Ο πιλότος Αναστάσιος Ευαγγέλου, 34 χρόνων, τραυματίστηκε ελαφρά.
8 Δεκεμβρίου 1986. Ο χειριστής του ψεκαστικού αεροπλάνου, Γιώργος Γραμματικός, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση λόγω μηχανικής βλάβης, έξω από το χωριό Ροδιά ΤυρνάΒου στη Λάρισα. Μεταφέρθηκε με ελαφρά τραύματα στο Νοσοκομείο της Λάρισας.
15 Αυγούστου 1991. Πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου Πετζετέλ έπεσε στη θαλάσσια περιοχή των Καμένων Βούρλων. Ο χειριστής του αεροσκάφους Αθανάσιος Παπαγεωργίου διασώθηκε.
Εννέα νεκροί σε εννέα πτώσεις Καναντέρ (CL-215), δύο νεκροί σε πτώσεις δύο αεροσκαφών Καναντέρ (CL-415), δύο νεκροί από εννέα πτώσεις «Grumman»
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ,ΔΙΚΑ ΣΑΣ...
ΠΡΕΖΑ TV
28-8-2009
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου