Η πρώτη κυριολεκτικά online κοινότητα και η αποκάλυψη μιας από τις πιο σκοτεινές πλευρές του ίντερνετ και των ορίων του είναι, ανάμεσα σε άλλα, τα θέματα των φετινών ντοκιμαντέρ που σχετίζονται με το χώρο του διαδικτύου στην ενότητα Internet Space. (Σημειώνουμε εδώ ότι σύντομα θα αποκαλυφθεί και μία ακόμα προβολή σε παράλληλο τμήμα του φεστιβάλ που συνδέεται με την ευρύτερη έννοια του χώρου, του διαστήματος και της εξερεύνησής τους. Επιτρέψτε μας όμως να κρατήσουμε, προς το παρόν, μυστικό το περιεχόμενο αυτής της προβολής.)
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 λοιπόν, όταν το διαδίκτυο είχε μόλις αρχίσει να διεισδύει στις ζωές μας, ένας άνθρωπος καθόρισε το μέλλον δημιουργώντας κάτι πρωτοποριακό για την εποχή: μια μικρή κοινότητα ανθρώπων που μοιράζονταν τις προσωπικές τους στιγμές στην πρώτη online αναμετάδοση σε πραγματικό χρόνο. Ο Τζος Χάρις τότε συνελήφθη ως αρχηγός αίρεσης, αργότερα όμως ονομάστηκε «ο Warhol του διαδικτύου» - δικαιολογημένα αφού οι ιδέες του εξελίχθηκαν και μετατράπηκαν σε αυτά που σήμερα γνωρίζουμε ως Myspace και Facebook.
Στο συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ «We Live In Public» της Όντι Τίμονερ που θα δούμε αποκλειστικά στο 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, μαθαίνουμε ότι ο Χάρις λίγες μέρες πριν πεθάνει η μητέρα του, ανέβασε ένα βιντεο στο Youtube εξηγώντας της γιατί δεν πρόκειται να πάει στην κηδεία της. Χρησιμοποιώντας ακόμη και ανθρώπους ως πειραματόζωα στα μεγαλεπήβολα και προφητικά του projects, ο Χάρις είδε πρώτος την επανάσταση που φέρνει το ίντερνετ στις ανθρώπινες σχέσεις και τα προσωπικά δεδομένα. Το «We Live In Public» είναι η σοκαριστική ιστορία μιας από τις πιο αμφιλεγόμενες και αποκρουστικές προσωπικότητες που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια.
Το πλήθος των επιλογών που προσφέρει το Ίντερνετ είναι για πολλούς ένα από τα πλεονεκτήματά του - σίγουρα για όσους επισκέπτονται μία από τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες ερωτικού περιεχομένου με σεξουαλικές σαδομαζοχιστικές τάσεις. Το ντοκιμαντέρ «Graphic Sexual Horror» των Μπάρμπαρα Μπελ και Άννα Λόρεντζον, που θα προβληθεί στο 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, συνομιλεί με τον άνθρωπο πίσω από το πιο επιτυχημένο ίσως site του είδους και δε διστάζει να θέσει και να απαντήσει ερωτήματα για το μέγεθος της προσωπικής ευθύνης σε πράξεις που πολλές φορές αγγίζουν τα όρια της σωματικής αντοχής. Με εικόνες που σοκάρουν (και απευθύνονται μόνο σε όσους είναι έτοιμοι να τις αντέξουν) και συνεντεύξεις από μοντέλα και από συμμετέχοντες, το ντοκιμαντέρ ρίχνει φως σε ένα θέμα που παραμένει ταμπού.
Το τμήμα Ντοκιμαντέρ του 15ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας δε σταματάει εδώ. Συμπληρώνεται από εξίσου ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές ταινίες τεκμηρίωσης, όπως το «Art & Copy» του Νταγκ Πρέι. Οι επαγγελματίες που κρύβονται πίσω από επιτυχημένα προϊόντα και συνθήματα, όπως το i-pod και το "Just Do It", αποκαλύπτουν τα μυστικά της διαφήμισης και του marketing σε ένα άκρως ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ που εξηγεί το πώς ένα απλό σλόγκαν μπορεί να διαμορφώσει τη σύγχρονη κουλτούρα και κατ’ επέκταση, την παγκόσμια οικονομία.
Μέρος της σύγχρονης κουλτούρας είναι φυσικά και οι τάσεις της μόδας, που κάθε χρόνο - ίσως και κάθε μήνα - αλλάζουν και διαμορφώνονται από τους σχεδιαστές και τα περιοδικά μόδας. Στο ντοκιμαντέρ «The September Issue» του Ρ. Τζ. Κάτλερ πρωταγωνιστεί η θρυλική διευθύντρια του περιοδικού Vogue Άννα Γουίντουρ - η γυναίκα που ενέπνευσε τον χαρακτήρα της Μέριλ Στριπ στην ταινία «Ο Διάβολος Φοράει Prada». Η κάμερα την ακολουθεί σε κάθε της βήμα καθώς προετοίμαζε το τεύχος του Σεπτεμβρίου 2007, του βαρύτερου τεύχους στην εκδοτική ιστορία που ζύγιζε σχεδόν τρία κιλά.
ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΣΚΑΤΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟ TOY ΙΝΤΕΡΝΕΤ...ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ "ΖΟΥΝΕ" ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ...
ΠΡΕΖΑ TV
12-8-2009
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 λοιπόν, όταν το διαδίκτυο είχε μόλις αρχίσει να διεισδύει στις ζωές μας, ένας άνθρωπος καθόρισε το μέλλον δημιουργώντας κάτι πρωτοποριακό για την εποχή: μια μικρή κοινότητα ανθρώπων που μοιράζονταν τις προσωπικές τους στιγμές στην πρώτη online αναμετάδοση σε πραγματικό χρόνο. Ο Τζος Χάρις τότε συνελήφθη ως αρχηγός αίρεσης, αργότερα όμως ονομάστηκε «ο Warhol του διαδικτύου» - δικαιολογημένα αφού οι ιδέες του εξελίχθηκαν και μετατράπηκαν σε αυτά που σήμερα γνωρίζουμε ως Myspace και Facebook.
Στο συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ «We Live In Public» της Όντι Τίμονερ που θα δούμε αποκλειστικά στο 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, μαθαίνουμε ότι ο Χάρις λίγες μέρες πριν πεθάνει η μητέρα του, ανέβασε ένα βιντεο στο Youtube εξηγώντας της γιατί δεν πρόκειται να πάει στην κηδεία της. Χρησιμοποιώντας ακόμη και ανθρώπους ως πειραματόζωα στα μεγαλεπήβολα και προφητικά του projects, ο Χάρις είδε πρώτος την επανάσταση που φέρνει το ίντερνετ στις ανθρώπινες σχέσεις και τα προσωπικά δεδομένα. Το «We Live In Public» είναι η σοκαριστική ιστορία μιας από τις πιο αμφιλεγόμενες και αποκρουστικές προσωπικότητες που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια.
Το πλήθος των επιλογών που προσφέρει το Ίντερνετ είναι για πολλούς ένα από τα πλεονεκτήματά του - σίγουρα για όσους επισκέπτονται μία από τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες ερωτικού περιεχομένου με σεξουαλικές σαδομαζοχιστικές τάσεις. Το ντοκιμαντέρ «Graphic Sexual Horror» των Μπάρμπαρα Μπελ και Άννα Λόρεντζον, που θα προβληθεί στο 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, συνομιλεί με τον άνθρωπο πίσω από το πιο επιτυχημένο ίσως site του είδους και δε διστάζει να θέσει και να απαντήσει ερωτήματα για το μέγεθος της προσωπικής ευθύνης σε πράξεις που πολλές φορές αγγίζουν τα όρια της σωματικής αντοχής. Με εικόνες που σοκάρουν (και απευθύνονται μόνο σε όσους είναι έτοιμοι να τις αντέξουν) και συνεντεύξεις από μοντέλα και από συμμετέχοντες, το ντοκιμαντέρ ρίχνει φως σε ένα θέμα που παραμένει ταμπού.
Το τμήμα Ντοκιμαντέρ του 15ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας δε σταματάει εδώ. Συμπληρώνεται από εξίσου ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές ταινίες τεκμηρίωσης, όπως το «Art & Copy» του Νταγκ Πρέι. Οι επαγγελματίες που κρύβονται πίσω από επιτυχημένα προϊόντα και συνθήματα, όπως το i-pod και το "Just Do It", αποκαλύπτουν τα μυστικά της διαφήμισης και του marketing σε ένα άκρως ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ που εξηγεί το πώς ένα απλό σλόγκαν μπορεί να διαμορφώσει τη σύγχρονη κουλτούρα και κατ’ επέκταση, την παγκόσμια οικονομία.
Μέρος της σύγχρονης κουλτούρας είναι φυσικά και οι τάσεις της μόδας, που κάθε χρόνο - ίσως και κάθε μήνα - αλλάζουν και διαμορφώνονται από τους σχεδιαστές και τα περιοδικά μόδας. Στο ντοκιμαντέρ «The September Issue» του Ρ. Τζ. Κάτλερ πρωταγωνιστεί η θρυλική διευθύντρια του περιοδικού Vogue Άννα Γουίντουρ - η γυναίκα που ενέπνευσε τον χαρακτήρα της Μέριλ Στριπ στην ταινία «Ο Διάβολος Φοράει Prada». Η κάμερα την ακολουθεί σε κάθε της βήμα καθώς προετοίμαζε το τεύχος του Σεπτεμβρίου 2007, του βαρύτερου τεύχους στην εκδοτική ιστορία που ζύγιζε σχεδόν τρία κιλά.
ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΣΚΑΤΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟ TOY ΙΝΤΕΡΝΕΤ...ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ "ΖΟΥΝΕ" ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ...
ΠΡΕΖΑ TV
12-8-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου