Περισσότεροι από τους μισούς ευρωπαϊκούς ιστότοπους που πωλούν ηλεκτρονικές συσκευές είναι παραπλανητικοί ή εξαπατούν αυτούς που ψωνίζουν στο Διαδίκτυο, ανακοίνωσε μετά τον έλεγχο 369 ιστοτόπων σε 28 χώρες η αρμόδια για την προστασία των καταναλωτών υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περίπου το ένα τέταρτο των ευρωπαίων καταναλωτών που ψωνίζουν online χρησιμοποιούν το Ίντερνετ για να αγοράσουν ηλεκτρονικά προϊόντα όπως ψηφιακές κάμερες, κινητά τηλέφωνα ή συσκευές αναπαραγωγής DVD, δημιουργώντας μια αγορά αξίας περίπου 6,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν από εθνικές αρχές το Μάιο έδειξαν ότι το 55% των ιστότοπων που ερευνήθηκαν -μεταξύ των οποίων και 200 από τους μεγαλύτερους- παραπλανούσαν τους αγοραστές σχετικά με τα δικαιώματά τους ως καταναλωτών, ή με τα κόστη αποστολής, ή έδιναν ανεπαρκή στοιχεία για το πώς μπορεί κανείς να έρθει σε επαφή μαζί τους.
Οι έλεγχοι έγιναν σε 26 χώρες της Ε.Ε., στην Ισλανδία και τη Νορβηγία.
Περίπου τα δύο τρίτα των προβληματικών ιστότοπων δεν ενημέρωναν ή ενημέρωναν εσφαλμένα τους αγοραστές σχετικά με το δικαίωμά τους να ακυρώσουν μια παραγγελία μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα επτά ημερών και να επιστρέψουν το προϊόν χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσουν την απόφασή τους. Επίσης δεν διευκρίνιζαν πώς μπορεί κανείς να έρθει σε επαφή μαζί τους, πράγμα που σημαίνει ότι αν οι αγοραστές είχαν προβλήματα με τα προϊόντα δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν μαζί τους.
Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα υποχρεώσουν τώρα τους συγκεκριμένους ιστότοπους να αλλάξουν τις πρακτικές που εφαρμόζουν στις πωλήσεις τους, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να κλείσουν όσους δεν συμμορφωθούν.
ΣΥΝΕΠΩΣ...ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΓΟΡΕΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ...ΩΣΤΕ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΛΑΘΟΥΣ Ή ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΛΑΚΙΑΣ...ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ..
ΠΡΕΖΑ TV
9-9-2009
Περίπου το ένα τέταρτο των ευρωπαίων καταναλωτών που ψωνίζουν online χρησιμοποιούν το Ίντερνετ για να αγοράσουν ηλεκτρονικά προϊόντα όπως ψηφιακές κάμερες, κινητά τηλέφωνα ή συσκευές αναπαραγωγής DVD, δημιουργώντας μια αγορά αξίας περίπου 6,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν από εθνικές αρχές το Μάιο έδειξαν ότι το 55% των ιστότοπων που ερευνήθηκαν -μεταξύ των οποίων και 200 από τους μεγαλύτερους- παραπλανούσαν τους αγοραστές σχετικά με τα δικαιώματά τους ως καταναλωτών, ή με τα κόστη αποστολής, ή έδιναν ανεπαρκή στοιχεία για το πώς μπορεί κανείς να έρθει σε επαφή μαζί τους.
Οι έλεγχοι έγιναν σε 26 χώρες της Ε.Ε., στην Ισλανδία και τη Νορβηγία.
Περίπου τα δύο τρίτα των προβληματικών ιστότοπων δεν ενημέρωναν ή ενημέρωναν εσφαλμένα τους αγοραστές σχετικά με το δικαίωμά τους να ακυρώσουν μια παραγγελία μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα επτά ημερών και να επιστρέψουν το προϊόν χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσουν την απόφασή τους. Επίσης δεν διευκρίνιζαν πώς μπορεί κανείς να έρθει σε επαφή μαζί τους, πράγμα που σημαίνει ότι αν οι αγοραστές είχαν προβλήματα με τα προϊόντα δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν μαζί τους.
Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα υποχρεώσουν τώρα τους συγκεκριμένους ιστότοπους να αλλάξουν τις πρακτικές που εφαρμόζουν στις πωλήσεις τους, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να κλείσουν όσους δεν συμμορφωθούν.
ΣΥΝΕΠΩΣ...ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΓΟΡΕΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ...ΩΣΤΕ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΛΑΘΟΥΣ Ή ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΛΑΚΙΑΣ...ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ..
ΠΡΕΖΑ TV
9-9-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου