Ως ωμός εκβιασμός θεωρείται πλέον από την κυβέρνηση η τακτική την οποία ακολουθεί η γερμανική πλευρά στο θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Η προχθεσινή ανακοίνωση του γενικού διευθυντή των Ναυπηγείων, του γερμανοϊάπωνα Ακιο Ιτο, με την οποία προανήγγειλε το κλείσιμο των Ναυπηγείων και την αποχώρηση της μητρικής εταιρείας ΤhyssenΚrupp οδήγησε χθες σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις μεταξύ κυβερνητικών στελεχών.
Ως γνωστόν η διαμάχη μεταξύ των Γερμανών και του Δημοσίου άρχισε όταν το υπουργείο Αμυνας αρνήθηκε να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής», εξαιτίας των προβλημάτων ευστάθειας που παρουσίαζε. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική σύμβαση ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και στη γερμανική εταιρεία ΗDW χρονολογείται από το 2000 και προέβλεπε την προμήθεια τριών υποβρυχίων, τύπου 214, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ. Δύο χρόνια αργότερα, το 2002, και λίγο προτού ολοκληρωθεί τυπικά η πώληση των Ναυπηγείων, ανατέθηκε στην ΗDW και η αναβάθμιση άλλων τριών υποβρυχίων, τύπου 209. Το συνολικό ύψος του κόστους για την προμήθεια νέων υποβρυχίων και την αναβάθμιση παλαιοτέρων υπερβαίνει τα 3 δισ. ευρώ.
Α νθρωποι που γνωρίζουν την πολύπαθη ιστορία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζουν ξεκάθαρο εκβιασμό την πρακτική της γερμανικής εταιρείας. Και αυτό καθώς οι Γερμανοί έχουν προπληρωθεί σχεδόν το 80% του συνολικού ποσού (περίπου 2,5 δισ. ευρώ), ζητώντας παράλληλα να τους καταβληθούν και τα υπόλοιπα περίπου 500 εκατ. ευρώ, χωρίς την ίδια στιγμή να έχουν παραδώσει ούτε ένα υποβρύχιο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε πριν από λίγους μήνες περίπου 100 εκατ. ευρώ στα ταμεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Εκτιμάται ότι πίσω από την τακτική των Γερμανών κρύβεται η πρόθεση της ΤhyssenΚrupp, η οποία εξαγόρασε την ΗDW αφού η τελευταία είχε εξαγοράσει τα Ναυπηγεία, να πωλήσει την ΗDW. Υπήρξε άλλωστε σχετική αναφορά προσφάτως σε γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Αν αυτό ισχύει, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, τότε ίσως η μητρική εταιρεία να επιθυμεί να παρουσιάσει καθαρό και χωρίς ελλείμματα το μητρώο της ΗDW ώστε να καταστεί ελκυστική σε επενδυτές.
Δεν αποκλείεται επίσης να υπάρχει και άλλη εξήγηση. Ισως η γερμανική πλευρά να είναι δυσαρεστημένη από την πρόθεση της Αθήνας να προχωρήσει σε διακρατική συμφωνία με τη Γαλλία με σκοπό την προμήθεια νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό. Σε περίοδο άλλωστε διεθνούς οικονομικής κρίσης τέτοιου είδους προμήθειες θεωρούνται πολύ σημαντικές για τη γερμανική εξαγωγική βιομηχανία.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΜΕΣΑ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΘΕΤΗΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΟΙ 1500 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ...
ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΜΩΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΏΝΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ;;;
ΠΡΕΖΑ TV
16-10-2009
Ως γνωστόν η διαμάχη μεταξύ των Γερμανών και του Δημοσίου άρχισε όταν το υπουργείο Αμυνας αρνήθηκε να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής», εξαιτίας των προβλημάτων ευστάθειας που παρουσίαζε. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική σύμβαση ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και στη γερμανική εταιρεία ΗDW χρονολογείται από το 2000 και προέβλεπε την προμήθεια τριών υποβρυχίων, τύπου 214, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ. Δύο χρόνια αργότερα, το 2002, και λίγο προτού ολοκληρωθεί τυπικά η πώληση των Ναυπηγείων, ανατέθηκε στην ΗDW και η αναβάθμιση άλλων τριών υποβρυχίων, τύπου 209. Το συνολικό ύψος του κόστους για την προμήθεια νέων υποβρυχίων και την αναβάθμιση παλαιοτέρων υπερβαίνει τα 3 δισ. ευρώ.
Α νθρωποι που γνωρίζουν την πολύπαθη ιστορία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζουν ξεκάθαρο εκβιασμό την πρακτική της γερμανικής εταιρείας. Και αυτό καθώς οι Γερμανοί έχουν προπληρωθεί σχεδόν το 80% του συνολικού ποσού (περίπου 2,5 δισ. ευρώ), ζητώντας παράλληλα να τους καταβληθούν και τα υπόλοιπα περίπου 500 εκατ. ευρώ, χωρίς την ίδια στιγμή να έχουν παραδώσει ούτε ένα υποβρύχιο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε πριν από λίγους μήνες περίπου 100 εκατ. ευρώ στα ταμεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Εκτιμάται ότι πίσω από την τακτική των Γερμανών κρύβεται η πρόθεση της ΤhyssenΚrupp, η οποία εξαγόρασε την ΗDW αφού η τελευταία είχε εξαγοράσει τα Ναυπηγεία, να πωλήσει την ΗDW. Υπήρξε άλλωστε σχετική αναφορά προσφάτως σε γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Αν αυτό ισχύει, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, τότε ίσως η μητρική εταιρεία να επιθυμεί να παρουσιάσει καθαρό και χωρίς ελλείμματα το μητρώο της ΗDW ώστε να καταστεί ελκυστική σε επενδυτές.
Δεν αποκλείεται επίσης να υπάρχει και άλλη εξήγηση. Ισως η γερμανική πλευρά να είναι δυσαρεστημένη από την πρόθεση της Αθήνας να προχωρήσει σε διακρατική συμφωνία με τη Γαλλία με σκοπό την προμήθεια νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό. Σε περίοδο άλλωστε διεθνούς οικονομικής κρίσης τέτοιου είδους προμήθειες θεωρούνται πολύ σημαντικές για τη γερμανική εξαγωγική βιομηχανία.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΜΕΣΑ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΘΕΤΗΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΟΙ 1500 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ...
ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΟΜΩΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΏΝΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ;;;
ΠΡΕΖΑ TV
16-10-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου