Πέμπτη, Οκτωβρίου 29, 2009

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΟΥΝ ΘΑΨΕΙ ΟΛΑ ΜΜΕ...

Με ερώτησή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Λαφαζάνης, κάνει λόγο για «εκβιασμούς και έκνομη συμπεριφορά» της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp και κατηγορεί τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ για τις δυσμενείς εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία.
Ο κ. Λαφαζάνης τονίζει την ανάγκη δημόσιου ελέγχου των Ναυπηγείων και συγκρότησης εθνικής ναυπηγικής πολιτικής. Υπενθυμίζει την ανακοίνωση του γερμανικού ομίλου ότι από 1/11/09 σταματάει να καταβάλλει και τους μισθούς των εργαζομένων στα Ναυπηγεία και κάνει λόγο για δυσμενή εξέλιξη που μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω απαξίωση, συρρίκνωση, ακόμα και σε κλείσιμο την επιχείρηση και τους εργαζόμενους σε αυτήν σε μεγάλες περιπέτειες.

Ο βουλευτής σημειώνει ότι σήμερα η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντιμετωπίζει τους Γερμανικούς εκβιασμούς με παθητικότητα, «εν κρυπτώ» και χωρίς την απαιτούμενη δραστήρια και ενεργητική αντίδραση, πράγμα που μεγαλώνει τις ανησυχίες και ρωτά τους υπουργούς Οικονομικών, Οικονομίας και Εθνικής Άμυνας:

1. Θεωρούν και κρίνουν ως νόμιμη, θεμιτή και συμβατή με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει, τη μέχρι τώρα διαχείριση από την ThyssenKrupp των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ειδικότερα την απόφασή της να αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία; Πως αντέδρασε η κυβέρνηση απέναντι σε αυτήν την απόφαση και τι πρόκειται να πράξει για να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των εργαζομένων;

2. Έχει εκπληρώσει η ThyssenKrupp τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει με συμφωνίες απέναντι στην επιχείρηση, το Δημόσιο, και το Πολεμικό Ναυτικό και ειδικότερα τις συμφωνημένες υποχρεώσεις της για την κατασκευή και μετασκευή υποβρυχίων; Ποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί στην εκπλήρωση των σχετικών συμφωνιών; Πως έχουν, αν έχουν, αντιμετωπιστεί; Ποιες είναι συγκεκριμένα και αναλυτικά οι λύσεις που έχουν συνομολογηθεί ή αναζητούνται και ποιο είναι το τελικό τίμημά τους για το ελληνικό δημόσιο; Τι έχει πληρώσει και γιατί, μέχρι σήμερα, το ΥΕΘΑ στην ThyssenKrupp; Τι θα πληρώσει στο μέλλον; Τι έχει παραλάβει μέχρι σήμερα και τι πρόκειται να παραλάβει στο μέλλον και πότε ακριβώς;

3. Τι πρόκειται να πράξουν για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη, αναβαθμισμένη λειτουργία και προοπτική των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με την πλήρη απασχόληση των εργαζομένων σε αυτό;

4. Υπάρχουν διαβουλεύσεις ή σκέψεις για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την ThyssenKrupp σε άλλους ιδιωτικούς ομίλους ή ιδιωτικά συμφέροντα; Συμφωνεί η κυβέρνηση για μια ενδεχόμενη εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση; Θέτει όρους και αν ναι, ποιους;

5. Σκέπτονται να αναλάβουν πρωτοβουλία για να τεθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπό δημόσιο έλεγχο και να αποκτήσουν κεντρικό ρόλο για τη διαμόρφωση μιας εθνικής πολιτικής ανασυγκρότησης της Ναυπηγικής Βιομηχανίας; Διαθέτει η κυβέρνηση σχεδιασμό για τη στήριξη και αναβάθμιση της ναυπηγικής δραστηριότητας της χώρας και αν ναι, ποιος είναι αυτός;

Τέλος, ζητεί από τους Υπουργούς να καταθέσουν το συντομότερο δυνατόν στη Βουλή το πλήρες κείμενο, με τα τυχόν προσαρτήματα, της συμφωνίας πώλησης των Ναυπηγείων το 2002, συμπεριλαμβανομένων και των συμφωνιών με τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η γερμανική πλευρά για το μέλλον των Ναυπηγείων, των εργαζομένων και την εκτέλεση των παραγγελιών του ελληνικού δημοσίου.

ΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ...ΧΕΣΤΕ ΜΑΣ...

ΠΡΕΖΑ TV
29-10-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: