Εχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Ιονίας Οδού και όμως τα έργα κινούνται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει κρύψει τη δυσαρέσκειά του και το τελευταίο διάστημα ασκούσε πιέσεις για επιτάχυνση των ρυθμών. Από την πλευρά της η κοινοπραξία αποδίδει την καθυστέρηση στους αργούς ρυθμούς με τους οποίους γίνονται οι απαλλοτριώσεις από το κράτος και υπενθυμίζει ότι η είσπραξη νέων -και ακριβότερων- διοδίων προβλέπεται από τη σύμβαση την οποία επικύρωσε η Βουλή.
Η κατασκευή της Ιονίας Οδού είναι ένα έργο που η δυτική Ελλάδα και η Ηπειρος ανέμενε δεκαετίες, καθώς ο άξονας Αντιρρίου - Ιωαννίνων θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνος για τον όγκο της κίνησης που δέχεται (από το 2002 έως το 2005 έγιναν στον δρόμο 589 ατυχήματα με 144 νεκρούς και 1.052 τραυματίες). Η μετατροπή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα σημάνει τη διαπλάτυνση του δρόμου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης) και τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας (βελτίωση χάραξης, διαχωριστική νησίδα κ.ά.). Ταυτόχρονα, τη μείωση της απόστασης από 217 σε 196 χλμ. και το διάστημα που χρειάζεται για να διανυθεί κατά 40%: από 3,5 ώρες σήμερα, σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Πλην όμως οι εργασίες καθυστερούν. Και ενώ η υπεύθυνη κοινοπραξία Νέα Οδός Α.Ε., αν και βρίσκεται πίσω στην υλοποίηση των χρονοδιαγραμμάτων, έδειξε μεγάλη συνέπεια στην τήρηση των όρων της σύμβασης για την ανακατανομή των σταθμών διοδίων και την ανατιμολόγηση του κομίστρου. Πού βρίσκονται λοιπόν σήμερα τα έργα;
- Πριν από λίγο καιρό δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου (μήκους 35 χλμ.), από την οποία το κράτος κατασκεύασε τα 24 χλμ. και η Νέα Οδός τα υπόλοιπα 11 χλμ.
- Στο τέλους του έτους αναμένεται να παραδοθεί η παράκαμψη Αρτας (περίπου 15 χλμ.). Σήμερα κατασκευάζονται 6 χλμ. από το κράτος, ενώ η Νέα Οδός αναβαθμίζει τα υπάρχοντα 9 χλμ.
- Στο νότιο κομμάτι του άξονα έχει ξεκινήσει περιορισμένος αριθμός εργασιών, στα σημεία όπου οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης ξεκίνησαν οι εκσκαφές για την κατασκευή της σήραγγας Καληδόνας, (1.200 μ.) και Μακύνειας (500 μ.). Στην Κλόκοβα τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει καθώς οι κάτοικοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπέρ της κατασκευής σήραγγας και όχι γεφυρών.
- Στο βόρειο τμήμα έχουν ξεκινήσει χωματουργικές εργασίες σε ελάχιστα σημεία (λ.χ. Μενίδι, είσοδος Ιωαννίνων).
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ...ΤΟ ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΚΑΘΥΣΤΈΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ...ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ...
ΠΡΕΖΑ TV
7-10-2009
Η κατασκευή της Ιονίας Οδού είναι ένα έργο που η δυτική Ελλάδα και η Ηπειρος ανέμενε δεκαετίες, καθώς ο άξονας Αντιρρίου - Ιωαννίνων θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνος για τον όγκο της κίνησης που δέχεται (από το 2002 έως το 2005 έγιναν στον δρόμο 589 ατυχήματα με 144 νεκρούς και 1.052 τραυματίες). Η μετατροπή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα σημάνει τη διαπλάτυνση του δρόμου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης) και τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας (βελτίωση χάραξης, διαχωριστική νησίδα κ.ά.). Ταυτόχρονα, τη μείωση της απόστασης από 217 σε 196 χλμ. και το διάστημα που χρειάζεται για να διανυθεί κατά 40%: από 3,5 ώρες σήμερα, σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Πλην όμως οι εργασίες καθυστερούν. Και ενώ η υπεύθυνη κοινοπραξία Νέα Οδός Α.Ε., αν και βρίσκεται πίσω στην υλοποίηση των χρονοδιαγραμμάτων, έδειξε μεγάλη συνέπεια στην τήρηση των όρων της σύμβασης για την ανακατανομή των σταθμών διοδίων και την ανατιμολόγηση του κομίστρου. Πού βρίσκονται λοιπόν σήμερα τα έργα;
- Πριν από λίγο καιρό δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου (μήκους 35 χλμ.), από την οποία το κράτος κατασκεύασε τα 24 χλμ. και η Νέα Οδός τα υπόλοιπα 11 χλμ.
- Στο τέλους του έτους αναμένεται να παραδοθεί η παράκαμψη Αρτας (περίπου 15 χλμ.). Σήμερα κατασκευάζονται 6 χλμ. από το κράτος, ενώ η Νέα Οδός αναβαθμίζει τα υπάρχοντα 9 χλμ.
- Στο νότιο κομμάτι του άξονα έχει ξεκινήσει περιορισμένος αριθμός εργασιών, στα σημεία όπου οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης ξεκίνησαν οι εκσκαφές για την κατασκευή της σήραγγας Καληδόνας, (1.200 μ.) και Μακύνειας (500 μ.). Στην Κλόκοβα τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει καθώς οι κάτοικοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπέρ της κατασκευής σήραγγας και όχι γεφυρών.
- Στο βόρειο τμήμα έχουν ξεκινήσει χωματουργικές εργασίες σε ελάχιστα σημεία (λ.χ. Μενίδι, είσοδος Ιωαννίνων).
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ...ΤΟ ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΚΑΘΥΣΤΈΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ...ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ...
ΠΡΕΖΑ TV
7-10-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου