Κυριακή, Οκτωβρίου 04, 2009

ΤΡΑΓΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟ ΕΚΑΒ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ...ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΛΕΝΕ ΝΑ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΤΥΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΚΑΤΣΑΜΕ..

“Αν μένεις σε μια περιοχή εκτός πόλης, όπως για παράδειγμα στον Σοχό, εύχεσαι να είσαι τυχερός και να μη σου συμβεί κάποιο ατύχημα ή να μην αρρωστήσεις σοβαρά. Ωστόσο, αν τελικά σου συμβεί οτιδήποτε, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να παρακαλάς ο ένας και μοναδικός οδηγός ασθενοφόρου που υπάρχει να έχει βάρδια και το ασθενοφόρο να καταφέρει να έρθει να σε παραλάβει εγκαίρως”.
Με τα λόγια αυτά περιγράφει τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στα κέντρα υγείας του νομού Θεσσαλονίκης, αλλά και σε πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΕΚΑΒ, Ιερόθεος Γιαμουρίδης.

Τραγικές ελλείψεις σε οχήματα, ανύπαρκτα πληρώματα και ασθενοφόρα που συνήθως λειτουργούν μόνο με ένα άτομο, το οποίο συχνά είναι απλώς ένας οδηγός, χωρίς να έχει γνώσεις διασώστη. Αποτέλεσμα είναι να καθυστερούν οι διακομιδές των ασθενών ή να ζητείται ακόμη και η συνδρομή των... περαστικών προκειμένου να μπει ο ασθενής μέσα στο ασθενοφόρο. Εξάλλου, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που ασθενοφόρα ανταλλάσσουν μεταξύ τους... ασθενείς για να μπορέσουν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες ή που οι συγγενείς ενός αρρώστου αναγκάζονται να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο με ΙΧ, επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο.
“Οι ανάγκες είναι τεράστιες. Οι απομακρυσμένες περιοχές και οι εθνικές οδοί είναι ακάλυπτες. Αν ζεις σε μεγάλη πόλη, τότε έχεις μεγαλύτερη πρόσβαση στην παροχή πρώτων βοηθειών. Αν είσαι σε περιφερειακή πόλη, τα πράγματα δυσκολεύουν”, επισημαίνει ο κ. Γιαμουρίδης.
Όπως εξηγεί, “οι οδηγοί των ασθενοφόρων στα κέντρα υγείας είναι ανεκπαίδευτοι, αν και σε κάποια έχουν προσληφθεί απόφοιτοι του ΙΕΚ διασωστών του ΕΚΑΒ. Επιπλέον, τις περισσότερες φορές υπάρχει μόνο ένα άτομο για να κινήσει το ασθενοφόρο. Τι μπορεί να κάνει όμως ένας άνθρωπος μόνος του; Πώς θα βάλει τον ασθενή στο ασθενοφόρο; Αναγκαστικά ζητά τη συνδρομή γειτόνων και περαστικών”.
Απελπιστική χαρακτηρίζει την κατάσταση στα κέντρα υγείας ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΕΚΑΒ-2 Κεντρικής Μακεδονίας, Ευάγγελος Βαγγέλογλου, και προσθέτει ότι πρέπει να ενταχθούν στο ΕΚΑΒ ώστε να μπορέσουν να επανδρωθούν με προσωπικό από τη σχολή του.
“Τα κέντρα υγείας σε Χαλάστρα, Θέρμη, Ιωνία και Μηχανιώνα δεν λειτουργούν σε 24ωρη βάση, λόγω έλλειψης προσωπικού. Με το ζόρι βγαίνουν δύο βάρδιες. Υπάρχει μόνο ένας οδηγός. Ακόμη κι εμείς στη Θεσσαλονίκη, που στη βάρδια είμαστε δύο άτομα, συχνά χρειαζόμαστε και ένα τρίτο για την καλύτερη φροντίδα και μετακίνηση του ασθενούς”, τονίζει ο κ. Βαγγέλογλου.
Παράλληλα σημειώνει ότι στη Χαλκιδική τα πράγματα είναι χειρότερα, καθώς μόνο ένα ασθενοφόρο, το οποίο σταθμεύει στα Μουδανιά, είναι πλήρες και λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαμουρίδη, οι ελλείψεις του ΕΚΑΒ πανελλαδικά σε προσωπικό και οχήματα είναι μεγάλες. Συνολικά απασχολούνται 3.500 εργαζόμενοι ως διασώστες, αλλά είναι αναγκαία η πρόσληψη άλλων 1.200.
“Το ΕΚΑΒ είναι αποδεκατισμένο. Η Φλώρινα έχει μόνο έξι άτομα πλήρωμα, ενώ η Δράμα και η Καστοριά από δέκα. Στην Ξάνθη δεν υπάρχει καν ασθενοφόρο. Το νοσοκομειακό όχημα που υπάρχει λειτουργεί με έναν οδηγό, ο οποίος δεν είναι εκπαιδευμένος να διαχειριστεί τον ασθενή, να του πάρει πίεση ή να του βάλει ορό. Όσο για την Έδεσσα και το Κιλκίς έχουν από δύο ασθενοφόρα”, αναφέρει ο κ. Γιαμουρίδης.
Παράλληλα εξηγεί ότι ένα ασθενοφόρο πρέπει να έχει δύο διασώστες κι έναν γιατρό. Ο γιατρός βέβαια δεν υπάρχει ούτε για... δείγμα, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους τομείς του ΕΚΑΒ σε Κοζάνη, Γρεβενά, Καστοριά, Φλώρινα, Δράμα, Έδεσσα και Γιαννιτσά.
Επιπλέον, σε πολλές πόλεις της Βόρειας Ελλάδας δεν υπάρχουν ούτε διασώστης ούτε καν ασθενοφόρο. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο ίδιος, χρειάστηκε να γίνει δωρεά 80 ασθενοφόρων από εφοπλιστές, ώστε να καταφέρει να πάρει από ένα κάθε παράρτημα και κάθε τομέας του ΕΚΑΒ πανελλαδικώς.

Απογοητευτική όμως είναι και η εικόνα του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρει ο κ. Βαγγέλογλου, τα ασθενοφόρα που υπάρχουν είναι παλιά, καθώς έχουν 400.000-500.000 χιλιόμετρα. Αποτέλεσμα είναι να μην ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εργαζομένων και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του συνεργείου του ΕΚΑΒ να χαλούν συχνά. “Στη Θεσσαλονίκη έχουμε 33 ασθενοφόρα, αλλά καθημερινά βγαίνουν 25. Τα άλλα υφίστανται συχνά βλάβες, οπότε τίθενται εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο στόλος. Στο συνεργείο δουλεύουν 2-3 μηχανικοί, αλλά χρειάζονται άλλοι τρεις, είτε με πρόσληψη είτε με μετάταξη. Υπήρξε περιστατικό που την ώρα της διακομιδής έμεινε το αυτοκίνητο από βλάβη στον κινητήρα και περίμεναν με τον ασθενή ξαπλωμένο στο φορείο μέχρι να έρθει άλλο ασθενοφόρο να τον παραλάβει”, τονίζει ο κ. Βαγγέλογλου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν πέντε καινούργια ασθενοφόρα, τα οποία προήλθαν από δωρεά ιδιωτών, αλλά παραμένουν ακινητοποιημένα διότι ακόμη δεν έχουν έρθει οι ασύρματοι Tetra που πρέπει να διαθέτουν. Εξάλλου, οι εργαζόμενοι ζητούν να μπει ασθενοφόρο και στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” και στα διόδια των Μαλγάρων.
Όσον αφορά τα πληρώματα των ασθενοφόρων, καταγεγραμμένα είναι 220 άτομα, εκ των οποίων τα 20 απουσιάζουν λόγω αδειών και ασθενειών. Συνεπώς, χρειάζεται διπλάσιος αριθμός εργαζομένων για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.
“Αγκάθι” όμως για το ΕΚΑΒ της Θεσσαλονίκης αποτελεί και η έλλειψη γιατρών. Όπως αναφέρει ο κ. Βαγγέλογλου, γιατροί δεν υπάρχουν στα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ της πόλης, παρά μόνο στις δύο κινητές μονάδες.
“Το πρόβλημα είναι τρομερό. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί μόνο η μία κινητή μονάδα, η οποία μπορεί να κληθεί σε περιστατικό και να πάει από τη Χαριλάου στον Εύοσμο. Πριν από λίγες ημέρες είχε συμβεί τροχαίο στα Μάλγαρα και η μονάδα διέσχισε όλη την πόλη για να φτάσει στο σημείο. Οι γιατροί ήταν 12, αλλά τώρα έμειναν πέντε, όλοι μόνιμοι. Οι άλλοι έχουν διετείς συμβάσεις, οι οποίες έληξαν και ο χρόνος ανανέωσης απαιτεί διάστημα 1-2 μηνών”, λέει ο κ. Βαγγέλογλου.
Την έλλειψη των γιατρών επισημαίνει και ο γιατρός του ΕΚΑΒ Κώστας Φουρτούνης, ο οποίος εξηγεί ότι η δουλειά του γιατρού είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς ο μεγάλος του αντίπαλος είναι ο χρόνος.
“Πρέπει να φτάσουμε γρήγορα στο περιστατικό για να σώσουμε μια ζωή που κινδυνεύει. Όταν όμως λειτουργεί μόνο η μία κινητή μονάδα, μπορεί να χρειαστεί και μισή ώρα για να φτάσουμε από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο. Προς το παρόν έχουμε μείνει μόνο πέντε γιατροί, καθώς έληξαν οι συμβάσεις των δύο επικουρικών γιατρών, η ανανέωση των οποίων καθυστερεί αρκετά. Σίγουρα πάντως θα χρειαζόμασταν άλλους πέντε μόνιμους συναδέλφους”, τονίζει ο κ. Φουρτούνης.

ΑΡΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΕ...ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΜΕΙΝΕΙΣ...ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΔΕΛΦΙΝΟΣ ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΟΥ...ΕΔΩ ΕΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΙΧΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΑΤΩΣΕΣ ΣΕ ΒΑΘΜΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΜΑΛΙΣΤΑ...

ΠΡΕΖΑ TV
4-10-2009


makedonia

Δεν υπάρχουν σχόλια: