Η ΧΩΡΑ ΕΧΕΙ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ.
ΤΟΣΟ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ECOFIN ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ,ΚΑΘΩΣ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΑΝΤΛΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 ΦΟΡΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΜΕ.
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΤΟ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΝΕΤΑΙ...
Σαρωτικές αλλαγές στον ίδιο τον τρόπο άσκησης της οικονομικής πολιτικής με συγκράτηση και στις μέχρι τούδε λεγόμενες «ανελαστικές» δαπάνες, υποχρεώθηκε να υποσχεθεί στους ομολόγους του ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να διασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή διορία για τον περιορισμό του ελλείμματος κάτω του 3% του ΑΕΠ.
Αντιμέτωπος όχι μόνο με δυσαρέσκεια αλλά και με καχυποψία για τις πραγματικές προθέσεις και δυνατότητες της κυβέρνησης, ο υπουργός αφ' ενός παρουσίασε σειρά πράγματι ριζοσπαστικών πρωτοβουλιών, αφ' ετέρου ζήτησε πίστωση χρόνου για να αποδείξει των λόγων του το αληθές, υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση ανέλαβε πριν από μόλις «22 εργάσιμες ημέρες», όπως το έθεσε.
Ετσι εξηγώντας ότι πρώτος στόχος είναι ο περιορισμός του ελλείμματος από το 12,7% του ΑΕΠ εφέτος σε 9,4% το 2010, μία μείωση 3,3 μονάδων και εκ των οποίων το 60% θα προέλθει από το σκέλος των εσόδων και το 40% από το σκέλος των δαπανών. Από αυτό το 3,3%, το 1,6% θα είναι μόνιμου χαρακτήρα και περίπου το 1% θα προέλθει από εφ' άπαξ μέτρα...
Γνωρίζοντας ότι βασική απαίτηση της Επιτροπής αλλά και των εταίρων μας στη Ζώνη Ευρώ είναι να υπάρξει πράγματι διαρθρωτική παρέμβαση στην οικονομία και περικοπή των «ανελαστικών» δαπανών (όπως υπενθυμίζεται σε κάθε έκθεση της Επιτροπής για την Ελλάδα) ο υπουργός εξήγησε ότι ο νέος προϋπολογισμός θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά μείωση των πρωτογενών δαπανών.
Ετσι, ο υπουργός μίλησε για την οριστική κατάργηση των stage στο Δημόσιο αλλά και τη γενικότερη περικοπή του αριθμού των συμβασιούχων στον κρατικό μηχανισμό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, τονίζοντας μάλιστα ιδιαίτερα την ανάγκη να περικοπούν θέσεις «άχρηστες» που δημιουργήθηκαν για την εξυπηρέτηση «ημετέρων». Παράλληλα, σημείωσε την πρόθεση να περιορισθούν οι προσλήψεις γενικότερα πολύ κάτω του αριθμού των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης αλλά και τη δημιουργία ενιαίου συστήματος μισθοδοσίας γιατί, όπως ομολογούν παράγοντες του υπουργείου, σήμερα ουδείς γνωρίζει ακριβώς τι καταβάλλει το Δημόσιο για μισθούς, σε ποιους και γιατί.
Στο σκέλος των εσόδων πάλι, ο υπουργός υπενθύμισε την επικείμενη ριζική μεταβολή του φορολογικού συστήματος και την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης, την κατάργηση των πολλών και ποικίλων «παραθύρων» φοροελαφρύνσεων με στόχο τη γνήσια διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
Ταυτόχρονα, όμως, ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέμεινε αμετακίνητος στην ανάγκη να τιμηθούν οι προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αυξήσεις στο Δημόσιο που να καλύπτουν τον πληθωρισμό αλλά και για τα μέτρα στήριξης των ασθενέστερων εισοδημάτων, επιμένοντας ότι οι προαναφερθείσες περικοπές υπερκαλύπτουν τις πρόσθετες δαπάνες.
Τέλος, επέμεινε στη μετάβαση στη σύνταξη προϋπολογισμών από μηδενική βάση, ήδη από εκείνον του 2011, ώστε να καταστούν σαφέστερες οι πραγματικές δαπάνες, αλλά και στην ανάγκη, μακροπρόθεσμα, για αναθεώρηση του συνταξιοδοτικού, εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης ανδρών - γυναικών και, φυσικά, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Σε ό, τι αφορά το άμεσο πρόβλημα, εκείνο του περιορισμού του ελλείμματος, ήδη σήμερα η Επιτροπή θα αποφανθεί ότι η Ελλάδα δεν έλαβε κανένα μέτρο περιορισμού του, όπως είχε συμφωνήσει να πράξει την άνοιξη και ως εκ τούτου θα εισηγηθεί την μετάβαση στην παράγραφο 8 του άρθρου 104 της Συνθήκης του Μάαστριχτ περί υπερβολικών ελλειμμάτων. Το άρθρο αυτό απλώς πιστοποιεί τη μη λήψη μέτρων, ανοίγοντας τον δρόμο για την υπαγωγή της χώρας, πιθανότατα τον Φεβρουάριο στην παράγραφο 9 του ιδίου άρθρου που επιβάλλει τη στενότερη επιτήρηση της οικονομικής πολιτικής.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι ερωτηθείς σχετικά χθες μετά το Συμβούλιο, ο κ. Παπακωνσταντίνου διέψευσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να στείλει μόνιμο κλιμάκιο στην Αθήνα για την εποπτεία της άσκησης της οικονομικής πολιτικής...
Ομως, το κρίσιμο ερώτημα είναι πόσος χρόνος θα δοθεί στην Ελλάδα για να περιορίσει το έλλειμμά της κάτω του 3% του ΑΕΠ και αυτό μάλλον δεν θα απαντηθεί πριν από τον Φεβρουάριο, όταν, μεταξύ άλλων η κυβέρνηση θα πρέπει να πείσει τους εταίρους της ότι έχει και στρατήγημα και ρεαλιστική στρατηγική για την επίτευξη του στόχου.
Βασικό αίτημα της Ελλάδας είναι η παραχώρηση τουλάχιστον τετραετούς προθεσμίας, μέχρι το 2013, για να αποκτήσει η αναγκαία προσαρμογή χαρακτήρα κατά το δυνατόν ήπιο και πολιτικά διαχειρίσιμο και, επιπλέον να μην τεθεί σε κίνδυνο η ανάκαμψη της πραγματικής οικονομίας.
Η εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υπαγωγή της Ελλάδας στις πρόνοιες της παραγράφου 8 του άρθρου 104 της Συνθήκης του Μάαστριχτ που θα δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα αιτιολογείται λεπτομερώς σε 14σέλιδο κείμενο στο οποίο αναλύεται ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός της τελευταίας διετίας. Υπενθυμίζεται έτσι ότι το έλλειμμα έφθασε το 2008 στο 7,7% του ΑΕΠ έναντι (ήδη εκτός ορίων) αρχικής πρόβλεψης 3,7%, ενώ εφέτος αναμένεται να υπερβεί το 12,5%, ως συνέπεια της υστέρησης κατά 3,5% του ΑΕΠ, των εσόδων και της υπέρβασης κατά 2,5% του ΑΕΠ, των δαπανών παρά τη συμφωνία με την Ελλάδα, την άνοιξη (όταν υπήχθη στην παράγραφο 7) για μείωση του ελλείμματος ήδη από εφέτος. Στο κείμενο, που ουσιαστικά επαναλαμβάνει την πρόσφατη έκθεση προβλέψεων της Επιτροπής, μεταξύ άλλων επισημαίνονται οι σοβαρές δυσλειτουργίες του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, με την επισήμανση ότι το σύστημα δεν παρέχει καν κάποιο κίνητρο στους πολίτες για να μη φοροδιαφεύγουν, ενώ επαναλαμβάνει την πάγια μομφή για αυξήσεις υψηλότερες του πληθωρισμού που, πέραν των δημοσιονομικών συνεπειών τους, υπονομεύουν και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
ΠΡΕΖΑ TV
11-11-2009
ΤΟΣΟ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ECOFIN ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ,ΚΑΘΩΣ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΑΝΤΛΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.
ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 ΦΟΡΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΜΕ.
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΤΟ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΝΕΤΑΙ...
Σαρωτικές αλλαγές στον ίδιο τον τρόπο άσκησης της οικονομικής πολιτικής με συγκράτηση και στις μέχρι τούδε λεγόμενες «ανελαστικές» δαπάνες, υποχρεώθηκε να υποσχεθεί στους ομολόγους του ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να διασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή διορία για τον περιορισμό του ελλείμματος κάτω του 3% του ΑΕΠ.
Αντιμέτωπος όχι μόνο με δυσαρέσκεια αλλά και με καχυποψία για τις πραγματικές προθέσεις και δυνατότητες της κυβέρνησης, ο υπουργός αφ' ενός παρουσίασε σειρά πράγματι ριζοσπαστικών πρωτοβουλιών, αφ' ετέρου ζήτησε πίστωση χρόνου για να αποδείξει των λόγων του το αληθές, υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση ανέλαβε πριν από μόλις «22 εργάσιμες ημέρες», όπως το έθεσε.
Ετσι εξηγώντας ότι πρώτος στόχος είναι ο περιορισμός του ελλείμματος από το 12,7% του ΑΕΠ εφέτος σε 9,4% το 2010, μία μείωση 3,3 μονάδων και εκ των οποίων το 60% θα προέλθει από το σκέλος των εσόδων και το 40% από το σκέλος των δαπανών. Από αυτό το 3,3%, το 1,6% θα είναι μόνιμου χαρακτήρα και περίπου το 1% θα προέλθει από εφ' άπαξ μέτρα...
Γνωρίζοντας ότι βασική απαίτηση της Επιτροπής αλλά και των εταίρων μας στη Ζώνη Ευρώ είναι να υπάρξει πράγματι διαρθρωτική παρέμβαση στην οικονομία και περικοπή των «ανελαστικών» δαπανών (όπως υπενθυμίζεται σε κάθε έκθεση της Επιτροπής για την Ελλάδα) ο υπουργός εξήγησε ότι ο νέος προϋπολογισμός θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά μείωση των πρωτογενών δαπανών.
Ετσι, ο υπουργός μίλησε για την οριστική κατάργηση των stage στο Δημόσιο αλλά και τη γενικότερη περικοπή του αριθμού των συμβασιούχων στον κρατικό μηχανισμό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, τονίζοντας μάλιστα ιδιαίτερα την ανάγκη να περικοπούν θέσεις «άχρηστες» που δημιουργήθηκαν για την εξυπηρέτηση «ημετέρων». Παράλληλα, σημείωσε την πρόθεση να περιορισθούν οι προσλήψεις γενικότερα πολύ κάτω του αριθμού των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης αλλά και τη δημιουργία ενιαίου συστήματος μισθοδοσίας γιατί, όπως ομολογούν παράγοντες του υπουργείου, σήμερα ουδείς γνωρίζει ακριβώς τι καταβάλλει το Δημόσιο για μισθούς, σε ποιους και γιατί.
Στο σκέλος των εσόδων πάλι, ο υπουργός υπενθύμισε την επικείμενη ριζική μεταβολή του φορολογικού συστήματος και την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης, την κατάργηση των πολλών και ποικίλων «παραθύρων» φοροελαφρύνσεων με στόχο τη γνήσια διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
Ταυτόχρονα, όμως, ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέμεινε αμετακίνητος στην ανάγκη να τιμηθούν οι προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αυξήσεις στο Δημόσιο που να καλύπτουν τον πληθωρισμό αλλά και για τα μέτρα στήριξης των ασθενέστερων εισοδημάτων, επιμένοντας ότι οι προαναφερθείσες περικοπές υπερκαλύπτουν τις πρόσθετες δαπάνες.
Τέλος, επέμεινε στη μετάβαση στη σύνταξη προϋπολογισμών από μηδενική βάση, ήδη από εκείνον του 2011, ώστε να καταστούν σαφέστερες οι πραγματικές δαπάνες, αλλά και στην ανάγκη, μακροπρόθεσμα, για αναθεώρηση του συνταξιοδοτικού, εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης ανδρών - γυναικών και, φυσικά, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Σε ό, τι αφορά το άμεσο πρόβλημα, εκείνο του περιορισμού του ελλείμματος, ήδη σήμερα η Επιτροπή θα αποφανθεί ότι η Ελλάδα δεν έλαβε κανένα μέτρο περιορισμού του, όπως είχε συμφωνήσει να πράξει την άνοιξη και ως εκ τούτου θα εισηγηθεί την μετάβαση στην παράγραφο 8 του άρθρου 104 της Συνθήκης του Μάαστριχτ περί υπερβολικών ελλειμμάτων. Το άρθρο αυτό απλώς πιστοποιεί τη μη λήψη μέτρων, ανοίγοντας τον δρόμο για την υπαγωγή της χώρας, πιθανότατα τον Φεβρουάριο στην παράγραφο 9 του ιδίου άρθρου που επιβάλλει τη στενότερη επιτήρηση της οικονομικής πολιτικής.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι ερωτηθείς σχετικά χθες μετά το Συμβούλιο, ο κ. Παπακωνσταντίνου διέψευσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να στείλει μόνιμο κλιμάκιο στην Αθήνα για την εποπτεία της άσκησης της οικονομικής πολιτικής...
Ομως, το κρίσιμο ερώτημα είναι πόσος χρόνος θα δοθεί στην Ελλάδα για να περιορίσει το έλλειμμά της κάτω του 3% του ΑΕΠ και αυτό μάλλον δεν θα απαντηθεί πριν από τον Φεβρουάριο, όταν, μεταξύ άλλων η κυβέρνηση θα πρέπει να πείσει τους εταίρους της ότι έχει και στρατήγημα και ρεαλιστική στρατηγική για την επίτευξη του στόχου.
Βασικό αίτημα της Ελλάδας είναι η παραχώρηση τουλάχιστον τετραετούς προθεσμίας, μέχρι το 2013, για να αποκτήσει η αναγκαία προσαρμογή χαρακτήρα κατά το δυνατόν ήπιο και πολιτικά διαχειρίσιμο και, επιπλέον να μην τεθεί σε κίνδυνο η ανάκαμψη της πραγματικής οικονομίας.
Η εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υπαγωγή της Ελλάδας στις πρόνοιες της παραγράφου 8 του άρθρου 104 της Συνθήκης του Μάαστριχτ που θα δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα αιτιολογείται λεπτομερώς σε 14σέλιδο κείμενο στο οποίο αναλύεται ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός της τελευταίας διετίας. Υπενθυμίζεται έτσι ότι το έλλειμμα έφθασε το 2008 στο 7,7% του ΑΕΠ έναντι (ήδη εκτός ορίων) αρχικής πρόβλεψης 3,7%, ενώ εφέτος αναμένεται να υπερβεί το 12,5%, ως συνέπεια της υστέρησης κατά 3,5% του ΑΕΠ, των εσόδων και της υπέρβασης κατά 2,5% του ΑΕΠ, των δαπανών παρά τη συμφωνία με την Ελλάδα, την άνοιξη (όταν υπήχθη στην παράγραφο 7) για μείωση του ελλείμματος ήδη από εφέτος. Στο κείμενο, που ουσιαστικά επαναλαμβάνει την πρόσφατη έκθεση προβλέψεων της Επιτροπής, μεταξύ άλλων επισημαίνονται οι σοβαρές δυσλειτουργίες του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, με την επισήμανση ότι το σύστημα δεν παρέχει καν κάποιο κίνητρο στους πολίτες για να μη φοροδιαφεύγουν, ενώ επαναλαμβάνει την πάγια μομφή για αυξήσεις υψηλότερες του πληθωρισμού που, πέραν των δημοσιονομικών συνεπειών τους, υπονομεύουν και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
ΠΡΕΖΑ TV
11-11-2009
2 σχόλια:
την έχει κάνει τη δουλίτσα της η ευρωπαϊκή ένωση..
πως τα έχουμε κατάφερει, να είμαστε υποτελείς σε αμερικάνους, ρώσους και ευρωπαίους..
Αν μου επιτρέπεις,
νομίζω πως έχω την απάντηση:
με την αξία μας τα καταφέραμε.
Δημοσίευση σχολίου