Νέο σταθμό διοδίων, κοντά στο Αιγίνιο Πιερίας, κατασκευάζουν οι ανάδοχοι του τμήματος Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθείας, της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Επικαλούνται, όπως και στην περίπτωση της Αθηνών-Λαμίας, τη διάταξη της σύμβασης του 2007 που επιτρέπει στους κατασκευαστές να «φυτεύουν» σταθμούς, πλευρικούς ή μετωπικούς, σε όποια σημεία των εθνικών δρόμων επιθυμούν.
Ο νέος σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει πριν από τα Χριστούγεννα, ενώ υπό κατασκευήν είναι ο πλευρικός σταθμός στον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς, που θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010. Ως τον Φεβρουάριο του 2011, με βάση τη σύμβαση, θα υπάρξουν δύο νέες αυξήσεις που αναμένεται να διπλασιάσουν τις σημερινές τιμές. Ανάλογα με τον σταθμό, οι τιμές για Ι.Χ. κυμαίνονται σήμερα από 1,90 έως 2,50 ευρώ.
Στο τμήμα Ράχες-Κλειδί τον Απρίλιο του 2008, οπότε ο εθνικός δρόμος πέρασε στα χέρια των εργολάβων, λειτουργούσαν τέσσερις σταθμοί διοδίων. Λίγους μήνες μετά δημιουργήθηκε νέος σταθμός στον Πυργετό σε αντικατάσταση αυτού που λειτουργούσε στην περιοχή Τεμπών. Οι ανάδοχοι, με βάση τη σύμβαση, έχουν δικαίωμα να δημιουργήσουν συνολικά έξι μετωπικούς σταθμούς (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι, Λεπτοκαρυά, Πυργετός και Κλειδί), καθώς και πέντε νέους πλευρικούς (Γυρτώνη, Μακρυχώρι, Ευαγγελισμός, Πλαταμώνας και Λεπτοκαρυά), ώστε να πληρώνουν όσοι παρακάμπτουν την εθνική οδό μέσω παράδρομων ή μπαίνουν από ενδιάμεσους σταθμούς. Σε ορισμένες τοποθεσίες προβλέπονται μετωπικά και πλευρικά διόδια, αλλά οι οδηγοί θα πληρώνουν μόνον σε ένα σταθμό. Στον μετωπικό αν κινούνται κατά μήκος της εθνικής οδού ή στον πλευρικό αν προέρχονται από το τοπικό δίκτυο.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία του τέως υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί η μέση ημερήσια κυκλοφορία το 2008 ήταν 58.424 οχήματα, με προοπτική να φτάσουν τις 80-100 χιλιάδες το 2032, χρονολογία λήξης της περιόδου παραχώρησης, ανάλογα με το σενάριο που θα επιλέξουν οι εργολάβοι για το ύψος των διοδίων. Τη μεγαλύτερη κυκλοφορία παρουσιάζουν τα τμήματα Σκοτίνα-Κλειδί (19.436 οχήματα) και Λάρισα-Σκοτίνα (17.096 οχήματα).
Το μήκος του αυτοκινητόδρομου που εκχωρήθηκε στους εργολάβους είναι 230 χλμ., από τα οποία τα 205 είναι έτοιμα και χρειάζονται βελτιώσεις. Τα υπόλοιπα 25 είναι οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα. Το κόστος των έργων ανέρχεται σε 1,15 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 173 εκατ. ευρώ θα δώσει το Δημόσιο. Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 30 ετών, από τα οποία τα 4,5 αφορούν την κατασκευή των έργων, με δεσμευτικές προθεσμίες που δεν έχουν ώς τώρα τηρηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τα έσοδα των διοδίων, το τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ έχει δώσει στους εργολάβους 50 εκατ. ευρώ. Οι κατασκευές ξεκίνησαν στα τέλη του 2008 και αφορούν κυρίως τις σήραγγες.
Με βάση τη σύμβαση, το ανώτερο ύψος του διοδίου θα είναι 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, σε τιμές 2003. Ειδικά στις σήραγγες θα φτάνει τα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Παραλληλα,αρχιζει η ταλαιπωρία για όσους κινούνται στην Αθηνών-Πατρών. Ως τον Απρίλιο του 2011 η εθνική οδός κοντά στα Καλάβρυτα, και σε μήκος περίπου πέντε χιλιομέτων, θα έχει μόνον μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 4 μέτρων. Για την αποφυγή ατυχημάτων στο συγκεκριμένο κομμάτι έχει τοποθετηθεί κεντρικό στηθαίο ασφαλείας. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου θα καταληφθεί για τις ανάγκες του εργοταξίου που θα κατασκευάσει τη γέφυρα του κόμβου Καλαβρύτων. Οι οδηγοί πάντως θα πληρώνουν κανονικά διόδια.
Τα εργοτάξια έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στο τμήμα Αθηνών-Κορίνθου. Στο ρεύμα εξόδου μετά τα διόδια της Ελευσίνας, και σε μήκος περίπου 10 χλμ., έχει καταληφθεί η δεξιά λωρίδα για να γίνουν έργα συντήρησης. Για τον ίδιο λόγο έχει αποκλειστεί η αριστερή λωρίδα μετά τις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας. Μπαλώματα και λακκούβες υπάρχουν σε πολλά σημεία του εθνικού δρόμου. Οι πιο έντονες είναι λίγο πριν από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου στο ρεύμα προς Πάτρα και μετά τους Αγίους Θεοδώρους στο ρεύμα προς Αθήνα.*
ΠΡΕΖΑ TV
9-11-2009
Ο νέος σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει πριν από τα Χριστούγεννα, ενώ υπό κατασκευήν είναι ο πλευρικός σταθμός στον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς, που θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2010. Ως τον Φεβρουάριο του 2011, με βάση τη σύμβαση, θα υπάρξουν δύο νέες αυξήσεις που αναμένεται να διπλασιάσουν τις σημερινές τιμές. Ανάλογα με τον σταθμό, οι τιμές για Ι.Χ. κυμαίνονται σήμερα από 1,90 έως 2,50 ευρώ.
Στο τμήμα Ράχες-Κλειδί τον Απρίλιο του 2008, οπότε ο εθνικός δρόμος πέρασε στα χέρια των εργολάβων, λειτουργούσαν τέσσερις σταθμοί διοδίων. Λίγους μήνες μετά δημιουργήθηκε νέος σταθμός στον Πυργετό σε αντικατάσταση αυτού που λειτουργούσε στην περιοχή Τεμπών. Οι ανάδοχοι, με βάση τη σύμβαση, έχουν δικαίωμα να δημιουργήσουν συνολικά έξι μετωπικούς σταθμούς (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι, Λεπτοκαρυά, Πυργετός και Κλειδί), καθώς και πέντε νέους πλευρικούς (Γυρτώνη, Μακρυχώρι, Ευαγγελισμός, Πλαταμώνας και Λεπτοκαρυά), ώστε να πληρώνουν όσοι παρακάμπτουν την εθνική οδό μέσω παράδρομων ή μπαίνουν από ενδιάμεσους σταθμούς. Σε ορισμένες τοποθεσίες προβλέπονται μετωπικά και πλευρικά διόδια, αλλά οι οδηγοί θα πληρώνουν μόνον σε ένα σταθμό. Στον μετωπικό αν κινούνται κατά μήκος της εθνικής οδού ή στον πλευρικό αν προέρχονται από το τοπικό δίκτυο.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία του τέως υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί η μέση ημερήσια κυκλοφορία το 2008 ήταν 58.424 οχήματα, με προοπτική να φτάσουν τις 80-100 χιλιάδες το 2032, χρονολογία λήξης της περιόδου παραχώρησης, ανάλογα με το σενάριο που θα επιλέξουν οι εργολάβοι για το ύψος των διοδίων. Τη μεγαλύτερη κυκλοφορία παρουσιάζουν τα τμήματα Σκοτίνα-Κλειδί (19.436 οχήματα) και Λάρισα-Σκοτίνα (17.096 οχήματα).
Το μήκος του αυτοκινητόδρομου που εκχωρήθηκε στους εργολάβους είναι 230 χλμ., από τα οποία τα 205 είναι έτοιμα και χρειάζονται βελτιώσεις. Τα υπόλοιπα 25 είναι οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα. Το κόστος των έργων ανέρχεται σε 1,15 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 173 εκατ. ευρώ θα δώσει το Δημόσιο. Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 30 ετών, από τα οποία τα 4,5 αφορούν την κατασκευή των έργων, με δεσμευτικές προθεσμίες που δεν έχουν ώς τώρα τηρηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τα έσοδα των διοδίων, το τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ έχει δώσει στους εργολάβους 50 εκατ. ευρώ. Οι κατασκευές ξεκίνησαν στα τέλη του 2008 και αφορούν κυρίως τις σήραγγες.
Με βάση τη σύμβαση, το ανώτερο ύψος του διοδίου θα είναι 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, σε τιμές 2003. Ειδικά στις σήραγγες θα φτάνει τα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Παραλληλα,αρχιζει η ταλαιπωρία για όσους κινούνται στην Αθηνών-Πατρών. Ως τον Απρίλιο του 2011 η εθνική οδός κοντά στα Καλάβρυτα, και σε μήκος περίπου πέντε χιλιομέτων, θα έχει μόνον μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 4 μέτρων. Για την αποφυγή ατυχημάτων στο συγκεκριμένο κομμάτι έχει τοποθετηθεί κεντρικό στηθαίο ασφαλείας. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου θα καταληφθεί για τις ανάγκες του εργοταξίου που θα κατασκευάσει τη γέφυρα του κόμβου Καλαβρύτων. Οι οδηγοί πάντως θα πληρώνουν κανονικά διόδια.
Τα εργοτάξια έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στο τμήμα Αθηνών-Κορίνθου. Στο ρεύμα εξόδου μετά τα διόδια της Ελευσίνας, και σε μήκος περίπου 10 χλμ., έχει καταληφθεί η δεξιά λωρίδα για να γίνουν έργα συντήρησης. Για τον ίδιο λόγο έχει αποκλειστεί η αριστερή λωρίδα μετά τις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας. Μπαλώματα και λακκούβες υπάρχουν σε πολλά σημεία του εθνικού δρόμου. Οι πιο έντονες είναι λίγο πριν από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου στο ρεύμα προς Πάτρα και μετά τους Αγίους Θεοδώρους στο ρεύμα προς Αθήνα.*
ΠΡΕΖΑ TV
9-11-2009
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου