Κυριακή, Δεκεμβρίου 13, 2009

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ,ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΣΕ ΤΙΜΕΣ,ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ...ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩΣΑΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ....

Βενζινάδικα, καφέ, εστιατόρια αλλά κυρίως διόδια φέρνει το 2010 σε όσους κινούνται στην Εγνατία. Σήμερα στον άξονα των 670 χλμ., που συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχει τίποτα και σε περίπτωση ανάγκης οι οδηγοί πρέπει να κάνουν παράκαμψη και να αναζητήσουν λύση σε γειτονικές περιοχές.

Δεν έχουν κατασκευαστεί ούτε καν οι μικρές παρακάμψεις για προσωρινή στάθμευση. Οι μελέτες για τις υποδομές εξυπηρέτησης των οδηγών είναι έτοιμες από το 2003, αλλά ξεχάστηκαν στα «συρτάρια» των αρμοδίων. Οσο για τα διόδια, «σκόνταψαν» στις αλλεπάλληλες εκλογές!
Την άνοιξη, καιρού επιτρέποντος, θα τελειώσουν τα δύο τελευταία έργα στην Ηπειρο, γεγονός που δεν είχε εμποδίσει τα εγκαίνια «ολοκλήρωσης» του αυτοκινητοδρόμου στις ευρωεκλογές. Πρόκειται για τη γέφυρα στο Περιστέρι και τη σήραγγα στα Τύρια, κοντά στη Δωδώνη.
Ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» για τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είναι οι σταθμοί διοδίων, για τη λειτουργία των οποίων ασκούνται σοβαρές πιέσεις από τις τράπεζες, αλλά και τον Ζακ Πονσέ, διευθυντή περιφερειακής ανάπτυξης της Κομισιόν, κατά την επίσκεψή του τον περασμένο μήνα.

Το 2008 η διοίκηση της Εγνατίας, με προτροπή του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, είχε συνάψει δάνεια συνολικού ύψους ενός δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων χωρίς την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους. Το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων προς τις τράπεζες κάλυπταν τα έσοδα από τα μελλοντικά διόδια. Οσο οι τράπεζες δεν βλέπουν εισπράξεις πολλαπλασιάζουν τις πιέσεις.
Τα σημαντικότερα έσοδα αναμένονται από το τμήμα που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου η μέση ημερήσια κυκλοφορία είναι της τάξης των 70.000 οχημάτων. Στην Ηπειρο και τη Θράκη όμως τα κυκλοφορούντα οχήματα φθάνουν μόλις τα 10.000. Για την εξασφάλιση ικανοποιητικών εσόδων μελετάται η... προσάρτηση του σταθμού των Μαλγάρων, με 60.000 διελεύσεις την ημέρα. Λειτουργεί από χρόνια στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, αλλά εξυπηρετεί και τους οδηγούς που κινούνται στην Εγνατία με κατεύθυνση τη Βέροια.
Ως αντιστάθμισμα στο χαράτσι των οδηγών, το υπουργείο ετοιμάζεται να κατασκευάσει με ταχύ ρυθμό σταθμούς εξυπηρέτησης, που θα διαθέτουν βενζινάδικα, χώρους εστίασης και μικρά εμπορικά κέντρα.

Τα τελευταία χρόνια είχαν γίνει οι πρώτες απόπειρες στο τμήμα Καβάλας-Αλεξανδρούπολης. Πριν από μία διετία είχαν προκηρυχθεί δύο διαγωνισμοί για τις θέσεις Σώστης Ροδόπης και Μάκρη Εβρου, αλλά κηρύχθηκαν άγονοι. Το καλοκαίρι έγινε και τρίτος διαγωνισμός, με νέους όρους και την προσθήκη τρίτης τοποθεσίας κοντά στην Καβάλα, ώστε να γίνει πιο ελκυστικό το πακέτο.
Σε αντίθεση με τους προηγούμενους, που ζητούσαν από τους υποψηφίους να έχουν δραστηριότητα στον τομέα διακίνησης καυσίμων, στον τελευταίο διαγωνισμό προστέθηκαν η μεταποίηση, η εστίαση και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η διάρκεια παραχώρησης
αυξήθηκε μάλιστα από 25 σε 30 χρόνια.

Στις αρχές του 2010, η νέα διοίκηση της Εγνατίας που αναμένεται να οριστεί τις επόμενες ημέρες, θα προκηρύξει διαγωνισμούς για το σύνολο των εξυπηρετήσεων και των σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

ΠΡΕΖΑ TV
13-12-2009


enet.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

δηλαδη ρε πουστη μου ολοι οι φοροι που πληρωνουμε για δρομους, τα τελη κυκλοφοριας, οι φοροι στη βενζινη κτλ.. δεν πηγανε στους δρομους?

πρεπει να πληρωνουμε και διοδια της ντροπης απο πανω?

τα διοδια και η εισοδος με πληρωμη στις παραλιες ειναι η μεγαλυτερη αλητεια και ληστεια εις βαρος του λαου.

χρειαζεται οργανωμενη μαζικη επιθεση για να καταστραφουν ολες οι εγκαταστασεις διοδιων και οι εισοδοι σε παραλιες.

αντι να καιτε αμαξια και μαγαζια γιατι δεν κανετε κατι τετοιο, και να δειτε πως θα ερθει μαζι σας παρα πολυς κοσμος ακομα και ενεργα στην πραξη.