Στη δίνη του κυκλώνα βρίσκεται εδώ και αρκετό καιρό η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, όπου οι επιχειρήσεις του κλάδου περνούν μια από τις χειρότερες περιόδους της ιστορίας τους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά κ. Δ. Μεταξά, ο κλάδος των επισκευών, μετασκευών και κατασκευών πλοίων και πλωτών ναυπηγημάτων συρρικνώνεται συνεχώς κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
- Σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα ο κλάδος στην Ελλάδα;
«Η κατάσταση στην οποία έχουμε πλέον περιέλθει, μετά και τη διεθνή οικονομική κρίση, χαρακτηρίζεται κρίσιμη.
Κάθε μέρα που περνάει χάνονται πολλές θέσεις εργασίας και μαζί με αυτές χάνεται και η υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτουν οι Ελληνες στον επισκευαστικό και μετασκευαστικό τομέα».
- Πού πήγαν τα πλοία;
«Τα πλοία και μάλιστα αυτά που ανήκουν σε ελληνικά συμφέροντα πήγαν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και ιδιαίτερα στην Τουρκία, όπου η αντίστοιχη βιομηχανία ενισχύεται συνεχώς από το τουρκικό κράτος με επιδοτήσεις».
- Πώς θα μπει ξανά η Ελλάδα στον διεθνή χάρτη τής εν λόγω βιομηχανίας;
«Ο κλάδος αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, το οποίο απαιτεί τη λήψη σειράς διαρθρωτικών μέτρων. Εκτός όμως από τη χαμένη ανταγωνιστικότητά μας, που είναι και το μέγα ζητούμενο, αυτό που χρειαζόμαστε άμεσα είναι την παρέμβαση της πολιτείας ώστε να ληφθούν μέτρα που θα εξισορροπήσουν την κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ήδη ενημερώσει τους αρμόδιους υπουργούς για τα προβλήματά μας και αυτό που ζητούμε είναι να μας στηρίξουν να επιβιώσουμε κατ΄ αρχάς».
- Τι είδους μέτρα ζητείτε; «Επί σειρά ετών οι επιχειρήσεις του κλάδου μας πραγματοποιούσαν σημαντικές επενδύσεις τόσο σε υποδομές όσο και σε τεχνογνωσία. Για να πετύχουμε αυτόν τον εκσυγχρονισμό πήραμε δάνεια, προσλάβαμε εργαζομένους κ.ο.κ. Σήμερα και ο εξοπλισμός και οι εργαζόμενοί μας κάθονται, αλλά οι υποχρεώσεις τρέχουν και αυτό που ζητάμε είναι να παγώσουμε για ένα εύλογο χρονικό διάστημα αυτές τις υποχρεώσεις ώστε να πάρουμε τις αναγκαίες ανάσες που θα μας βοηθήσουν να μείνουμε ζωντανοί αυτές τις δύσκολες ώρες».
- Πριν από λίγες ημέρες υπήρξε το σοβαρό πρόβλημα της Κυνοσούρας όπου η ΚΣτ΄ Εφορεία Αρχαιοτήτων απαγόρευσε να πραγματοποιείτε εργασίες αμμοβολής. Λύθηκε το θέμα αυτό;
«Η παρέμβαση του νομάρχη Πειραιά κ. Ι. Μίχα, καθώς και η συνδρομή του προέδρου του ΟΛΠ κ. Γ. Ανωμερίτη έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για να ξεπεράσουμε το πρόβλημα. Θα πρέπει όμως να επισημάνω ότι αυτά τα προβλήματα προέρχονται από το κενό που υπάρχει στην οριοθέτηση της Επισκευαστικής Ζώνης, εντός της οποίας θα πρέπει να ενταχθεί και η Κυνόσουρα αφού προηγουμένως αποχαρακτηρισθεί από αρχαιολογικός χώρος».
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ...
ΠΡΕΖΑ TV
8-12-2009
vima
- Σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα ο κλάδος στην Ελλάδα;
«Η κατάσταση στην οποία έχουμε πλέον περιέλθει, μετά και τη διεθνή οικονομική κρίση, χαρακτηρίζεται κρίσιμη.
Κάθε μέρα που περνάει χάνονται πολλές θέσεις εργασίας και μαζί με αυτές χάνεται και η υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτουν οι Ελληνες στον επισκευαστικό και μετασκευαστικό τομέα».
- Πού πήγαν τα πλοία;
«Τα πλοία και μάλιστα αυτά που ανήκουν σε ελληνικά συμφέροντα πήγαν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και ιδιαίτερα στην Τουρκία, όπου η αντίστοιχη βιομηχανία ενισχύεται συνεχώς από το τουρκικό κράτος με επιδοτήσεις».
- Πώς θα μπει ξανά η Ελλάδα στον διεθνή χάρτη τής εν λόγω βιομηχανίας;
«Ο κλάδος αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, το οποίο απαιτεί τη λήψη σειράς διαρθρωτικών μέτρων. Εκτός όμως από τη χαμένη ανταγωνιστικότητά μας, που είναι και το μέγα ζητούμενο, αυτό που χρειαζόμαστε άμεσα είναι την παρέμβαση της πολιτείας ώστε να ληφθούν μέτρα που θα εξισορροπήσουν την κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ήδη ενημερώσει τους αρμόδιους υπουργούς για τα προβλήματά μας και αυτό που ζητούμε είναι να μας στηρίξουν να επιβιώσουμε κατ΄ αρχάς».
- Τι είδους μέτρα ζητείτε; «Επί σειρά ετών οι επιχειρήσεις του κλάδου μας πραγματοποιούσαν σημαντικές επενδύσεις τόσο σε υποδομές όσο και σε τεχνογνωσία. Για να πετύχουμε αυτόν τον εκσυγχρονισμό πήραμε δάνεια, προσλάβαμε εργαζομένους κ.ο.κ. Σήμερα και ο εξοπλισμός και οι εργαζόμενοί μας κάθονται, αλλά οι υποχρεώσεις τρέχουν και αυτό που ζητάμε είναι να παγώσουμε για ένα εύλογο χρονικό διάστημα αυτές τις υποχρεώσεις ώστε να πάρουμε τις αναγκαίες ανάσες που θα μας βοηθήσουν να μείνουμε ζωντανοί αυτές τις δύσκολες ώρες».
- Πριν από λίγες ημέρες υπήρξε το σοβαρό πρόβλημα της Κυνοσούρας όπου η ΚΣτ΄ Εφορεία Αρχαιοτήτων απαγόρευσε να πραγματοποιείτε εργασίες αμμοβολής. Λύθηκε το θέμα αυτό;
«Η παρέμβαση του νομάρχη Πειραιά κ. Ι. Μίχα, καθώς και η συνδρομή του προέδρου του ΟΛΠ κ. Γ. Ανωμερίτη έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για να ξεπεράσουμε το πρόβλημα. Θα πρέπει όμως να επισημάνω ότι αυτά τα προβλήματα προέρχονται από το κενό που υπάρχει στην οριοθέτηση της Επισκευαστικής Ζώνης, εντός της οποίας θα πρέπει να ενταχθεί και η Κυνόσουρα αφού προηγουμένως αποχαρακτηρισθεί από αρχαιολογικός χώρος».
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ...
ΠΡΕΖΑ TV
8-12-2009
vima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου