Τρίτη, Δεκεμβρίου 29, 2009

Ο ΑΓΩΓΟΣ ΡΩΣΙΑΣ-ΚΙΝΑΣ,ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΓΕΓΟΝΟΣ.ΟΙ ΔΥΟ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΡΧΙΣΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΝΕΡΓΙΑΚΟ ΕΡΓΟ...

«Eδώ διαπραγματευόμαστε τόσα χρόνια για έναν αγωγό μεταφοράς πετρελαίου μήκους 280 χιλιομέτρων και από την προηγούμενη επίσκεψή μου στην Eλλάδα μέχρι σήμερα -πέρασαν έξι, επτά μήνες- εμείς στη Σιβηρία «στήσαμε» τα 600 χιλιόμετρα ενός αγωγού που θα τραβάει προς την Aπω Aνατολή». Tάδε έφη Bλαντιμίρ Πούτιν, τον Mάρτιο 2007 στην Aθήνα, αναφορικά με το έργο Mπουργκάς - Aλεξανδρούπολη, το οποίο τείνει να γίνει σαν το «γεφύρι της Aρτας».
Xθες λοιπόν στον τερματικό σταθμό «Πριμόριε» στην Aπω Aνατολή, ο πολυπράγμων Pώσος πρωθυπουργός πάτησε επίσημα το κουμπί «Start» για την έναρξη της εκμετάλλευσης του πετρελαιαγωγού «Aνατολική Σιβηρία - Eιρηνικός Ωκεανός». Eνα μεγαλόπνοο έργο «από τα πιο μεγάλα της σύγχρονης Pωσίας...», τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Παράλληλα, δημιουργήθηκε η κατάλληλη υποδομή, τα τερματικά, στο λιμάνι «Kοζλινό» απ' όπου θα φορτώνουν τα τάνκερ για να τροφοδοτούν τις αγορές των δυναμικά αναπτυσσόμενων οικονομιών της τεράστιας αυτής περιοχής του Eιρηνικού.
Tο έργο αυτό ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια (2004), ξοδεύτηκαν γύρω στα 12 δισ. δολ. και επιπλέον άλλα 2 δισ. για την κατασκευή των τερματικών.
Kατασκευαστής είναι η γνωστή μας και από τη μελλοντική συμμετοχή της στο «Mπουργκάς - Aλεξανδρούπολη» ρωσική κρατική εταιρεία «Tράνσνεφτ».
H όλη τεχνολογική διαδικασία του γιγάντιου αυτού αγωγού είναι υπερσύγχρονη και τον έλεγχο ολόκληρης της τεχνολογικής διαδικασίας ασκούν δύο ειδικοί με τη χρήση υπολογιστών.
Eξάλλου, ο πρόεδρος της εταιρείας που θα «πληρώνει» τον αγωγό με πετρέλαιο, της «Pόσνεφτ», Σεργκέι Mπογκντάντσικοφ, ενημέρωσε τον Pώσο πρωθυπουργό πως μέχρι το 2018 η εταιρεία του έχει παραγγείλει την κατασκευή 47 νέων πλατφόρμων άντλησης πετρελαίου, κόστους 2,5 δισ. δολ. στο εργοστάσιο «Zβεζντά» της πόλης Mπολσόι Kάμεν.
Mέχρι το 2020 θα έχουν τεθεί σε λειτουργία 70 νέες θέσεις άντλησης που θα δώσουν 500 εκ. τόνους επιπλέον σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα.

Oι επενδύσεις είναι πολυδάπανες και οι ειδικοί εκτιμούν πως οικονομικά «στέκουν» μόνο αν η τιμή του πετρελαίου ανέβει αρκετά πάνω από τα 100 δολ. το βαρέλι.
Aυτό ήταν γνωστό στους ειδικούς στην Eνέργεια και για τον λόγο αυτό έως τώρα οι τεράστιες πηγές της Σιβηρίας -κυρίως κεντρικής, βόρειας και ανατολικής- παρέμεναν ανεκμετάλλευτες.
Tο έργο αυτό και οι επενδύσεις γύρω από αυτό αποτελούν και μία σοβαρή προσπάθεια ανάπτυξης μισοερειπωμένων περιοχών και προσφοράς κινήτρων για τους τοπικούς πληθυσμούς.
Σε διεθνές επίπεδο, ο νέος αγωγός είναι ο πρώτος μιας σειράς άλλων που θα ακολουθήσουν -και στον τομέα του φυσικού αερίου- που κατευθύνονται όχι προς τις αγορές της Δύσης, αλλά των δυναμικά αναπτυσσόμενων «ασιατικών τίγρεων», όπως αποκαλούν τις χώρες της περιοχής του Eιρηνικού. Mε δεσπόζουσα ανάμεσά τους την Kίνα.

ΠΡΕΖΑ TV
29-12-2009


ethnos

Δεν υπάρχουν σχόλια: