Τους Αραβες αγοραστές των ναυπηγείων της Μπλομ εντ Φος στη Βόρεια Θάλασσα προκρίνει η ThyssenKrupp για διάδοχο σχήμα στον Σκαραμαγκά, με τη μεταβίβαση του 75% των μετοχών.
Ογερμανικός όμιλος κατέληξε στην αραβική εταιρεία Abu Dhabi Mar και ενημέρωσε σχετικά τους υπουργούς Εθνικής Αμυνας και Οικονομίας Ευάγγελο Βενιζέλο και Λούκα Κατσέλη, ενώ σήμερα θα πραγματοποιηθεί διυπουργική σύσκεψη, η οποία και θα αποφασίσει για τη διαμόρφωση του πλαισίου μέσα στο οποίο θα κινηθεί το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με όσα αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Αμυνας.
Ωστόσο, η προοπτική μεταβίβασης του ναυπηγείου σε αραβικά συμφέροντα αντιμετωπίζεται εντελώς αρνητικά από τους εργαζόμενους στο ναυπηγείο. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το σωματείο «Τρίαινα», «η εξέλιξη αυτή δημιουργεί τετελεσμένα», καλεί την κυβέρνηση να μην την κάνει αποδεκτή, ενώ προκρίνει την πρόταση όλων των φορέων του κλάδου για ενιαίο φορέα με συμμετοχή του Δημοσίου.
Οπως είναι γνωστό, η γερμανική ThyssenKrupp έχει αποφασίσει στρατηγικά να απεμπλακεί από τον κλάδο των ναυπηγείων. Ηδη έχει μεταβιβάσει τα ναυπηγεία της Μπλομ εντ Φος. Ξεκίνησε δε διαπραγματεύσεις και για την HDW, που παράγει υποβρύχια και είναι η μητρική εταιρεία του Σκαραμαγκά. Ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση τής έθεσε ανώτατο όριο πώλησης μεριδίων της HDW στο 24,9% του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς η εταιρεία έχει αναπτύξει τεχνολογία αιχμής στα υποβρύχια.
Αναφορικά με τον Σκαραμαγκά, υποψήφιοι για την αγορά του από τους Γερμανούς ήταν ισπανική εταιρεία και μία εταιρεία ελληνικών συμφερόντων. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία προέκρινε την εταιρεία του Αμπού Ντάμπι με την οποία ήδη συνεργάζεται.
Η ολοκλήρωση της μεταβίβασης, την οποία οι Γερμανοί τη θέλουν πριν από τις 20 Ιανουαρίου, θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τους όρους που θέτουν οι Γερμανοί. Δηλαδή «συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τόσο τα ναυπηγεία όσο και τη ναυπήγηση των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού».
Αυτό σημαίνει αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων για τα 4 νέα υποβρύχια S 214, τον εκσυγχρονισμό των τριών παλαιών S 209, αλλά και τη συμμετοχή του ναυπηγείου υπό τη νέα ιδιοκτησία στα νέα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, με ό,τι αυτό σημαίνει για το τελικό κόστος των συγκεκριμένων προγραμμάτων και το τελικό τους κόστος.
ΠΡΕΖΑ TV
21-12-2009
enet
Ογερμανικός όμιλος κατέληξε στην αραβική εταιρεία Abu Dhabi Mar και ενημέρωσε σχετικά τους υπουργούς Εθνικής Αμυνας και Οικονομίας Ευάγγελο Βενιζέλο και Λούκα Κατσέλη, ενώ σήμερα θα πραγματοποιηθεί διυπουργική σύσκεψη, η οποία και θα αποφασίσει για τη διαμόρφωση του πλαισίου μέσα στο οποίο θα κινηθεί το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με όσα αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Αμυνας.
Ωστόσο, η προοπτική μεταβίβασης του ναυπηγείου σε αραβικά συμφέροντα αντιμετωπίζεται εντελώς αρνητικά από τους εργαζόμενους στο ναυπηγείο. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το σωματείο «Τρίαινα», «η εξέλιξη αυτή δημιουργεί τετελεσμένα», καλεί την κυβέρνηση να μην την κάνει αποδεκτή, ενώ προκρίνει την πρόταση όλων των φορέων του κλάδου για ενιαίο φορέα με συμμετοχή του Δημοσίου.
Οπως είναι γνωστό, η γερμανική ThyssenKrupp έχει αποφασίσει στρατηγικά να απεμπλακεί από τον κλάδο των ναυπηγείων. Ηδη έχει μεταβιβάσει τα ναυπηγεία της Μπλομ εντ Φος. Ξεκίνησε δε διαπραγματεύσεις και για την HDW, που παράγει υποβρύχια και είναι η μητρική εταιρεία του Σκαραμαγκά. Ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση τής έθεσε ανώτατο όριο πώλησης μεριδίων της HDW στο 24,9% του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς η εταιρεία έχει αναπτύξει τεχνολογία αιχμής στα υποβρύχια.
Αναφορικά με τον Σκαραμαγκά, υποψήφιοι για την αγορά του από τους Γερμανούς ήταν ισπανική εταιρεία και μία εταιρεία ελληνικών συμφερόντων. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία προέκρινε την εταιρεία του Αμπού Ντάμπι με την οποία ήδη συνεργάζεται.
Η ολοκλήρωση της μεταβίβασης, την οποία οι Γερμανοί τη θέλουν πριν από τις 20 Ιανουαρίου, θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τους όρους που θέτουν οι Γερμανοί. Δηλαδή «συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τόσο τα ναυπηγεία όσο και τη ναυπήγηση των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού».
Αυτό σημαίνει αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων για τα 4 νέα υποβρύχια S 214, τον εκσυγχρονισμό των τριών παλαιών S 209, αλλά και τη συμμετοχή του ναυπηγείου υπό τη νέα ιδιοκτησία στα νέα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, με ό,τι αυτό σημαίνει για το τελικό κόστος των συγκεκριμένων προγραμμάτων και το τελικό τους κόστος.
ΠΡΕΖΑ TV
21-12-2009
enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου