Με τακτική «Δούρειου Ιππου» οι Γερμανοί επιχειρούν να καταστούν βασικοί προμηθευτές
στο μελλοντικό εξοπλιστικό πρόγραμμα του ναυτικού.
Οχι μόνο δεν «αποχωρούν» από τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, όπως αρχικώς ανακοίνωσαν, αλλά θέλουν να γίνουν κυρίαρχοι του παιχνιδιού αλλάζοντας απλώς καπέλο: βάζοντας αυτό των δικών τους συνεταίρων από το Αμπου Ντάμπι, στους οποίους προτίθενται να δώσουν τον Σκαραμαγκά.
Το θέμα πλέον για εκείνους δεν περιορίζεται στο να κλείσουν «παλιές» υποθέσεις, όπως τα τέσσερα υποβρύχια τύπου «Παπανικολής» ή ο εκσυγχρονισμός άλλων, αλλά και να θέσουν εκτός μάχης τους Γάλλους, με τους οποίους η κυβέρνηση συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις που ξεκίνησε η προηγούμενη για την αγορά έξι φρεγατών μέσω διακρατικής συμφωνίας. Σε κάθε περίπτωση γερμανογαλλική ναυμαχία γίνεται για την προίκα του προγράμματος ναυπήγησης νέων πλοίων, που αναμένεται να αγγίξει τα 5 δισ. ευρώ.
Η ThyssenKrupp διά του προέδρου της, Χανς Κρίστοφ Ατζποντίεν, ζήτησε από τους αρμόδιους υπουργούς Αμυνας και Οικονομίας-Ανταγωνιστικότητας να απαντήσουν για το πωλητήριο μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Απ' όλες τις προτάσεις, οι Γερμανοί θεωρούν μόνη αξιόπιστη αυτή της Abu Dhabi Mar.
Σήμερα ο όμιλος της Abu Dhabi Mar είναι συνεργάτης της ThyssenKrupp στη Γερμανία. Τον Ιούλιο του 2009 απέκτησε τα ναυπηγεία του Νόμπισκρουγκ στο Ρέντσμπουργκ, τον Οκτώβριο συνέστησε κοινοπραξία με την Thyssen (σε ποσοστό 50-50) για την Blohm+Voss Naval (ναυπήγηση γιοτ, φρεγατών και κορβετών) στο Αμβούργο.
Συμμετέχει επίσης στα ναυπηγεία CMN στο Χερβούργο της Γαλλίας. Συνολικά απασχολεί περί τους 2.000 εργαζόμενους και έχει παραγγελίες ύψους 1,5 δισ. ευρώ -ποσό που, απέναντι σε αυτά που προσδοκούν μόνο από την Ελλάδα, είναι μάλλον μικρό.
Η Lazard, που ορίστηκε από την κυβέρνηση σύμβουλος του Δημοσίου, καλείται να αξιολογήσει μόνο αυτή την πρόταση, που συνοδεύεται από όρους που δύσκολα θα μπορούσε να αποδεχθεί η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ.Ε.», περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
Ολοκλήρωση όλων των προγραμμάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Ξεκάθαρα αναφέρεται ότι η ThyssenKrupp θα παραμείνει με ποσοστό 25% στον Σκαραμαγκά στην κοινοπραξία με την Abu Dhabi Mar.
Ζητούν από την κυβέρνηση να ξεχρεώσει άμεσα το υπόλοιπο των οφειλών της, που ανέρχεται στα 309 εκατ. ευρώ, παρ' ότι τα υποβρύχια δεν έχουν ακόμη παραληφθεί.
Να πληρώσει η κυβέρνηση στην Ε.Ε. το πρόστιμο των 200 εκατ. ευρώ που καταλογίστηκε, για παράνομη ενίσχυση στα ναυπηγεία.
Να αναλάβουν την κατασκευή δύο κανονιοφόρων για το Π.Ν.
Να γίνουν 250 απολύσεις.
Να καταστούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο προνομιακός συνομιλητής του Δημοσίου ιδιαίτερα για το πρόγραμμα φρεγατών και κορβετών.
Να λειτουργεί το ναυπηγείο ως βασικός κατασκευαστής και οι υπόλοιποι να περιορίζονται σε ρόλο υποκατασκευαστή.
Στις συνομιλίες, επίσης, έχει προταθεί τα χρέη για παλαιότερα προγράμματα (όπως τα υποβρύχια) ή μελλοντικά (π.χ. φρεγάτες κ.ά.) να αποπληρωθούν με ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου.
Το βέβαιο είναι ότι, αν η κυβέρνηση αποδεχθεί τους όρους που συνοδεύουν το πωλητήριο των Γερμανών, θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με τους Γάλλους. Πώς μπορεί από τη μία να τα υποσχεθεί όλα στο Βερολίνο και από την άλλη να συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για φρεγάτες με το Παρίσι;
Η προθεσμία που έχει θέσει η ThyssenKrupp να απαντήσει η κυβέρνηση εκπνέει στις 20 του μήνα. Ηδη, πάντως, ο υπουργός Αμυνας, Ευάγγ. Βενιζέλος, έδωσε την πρώτη παράταση, δηλώνοντας ότι η απάντηση της Lazard αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα. Οπως όλα δείχνουν, όμως, δύσκολα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σύντομα...
ΠΡΕΖΑ TV
17-1-2010
Κυριακατικη
στο μελλοντικό εξοπλιστικό πρόγραμμα του ναυτικού.
Οχι μόνο δεν «αποχωρούν» από τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, όπως αρχικώς ανακοίνωσαν, αλλά θέλουν να γίνουν κυρίαρχοι του παιχνιδιού αλλάζοντας απλώς καπέλο: βάζοντας αυτό των δικών τους συνεταίρων από το Αμπου Ντάμπι, στους οποίους προτίθενται να δώσουν τον Σκαραμαγκά.
Το θέμα πλέον για εκείνους δεν περιορίζεται στο να κλείσουν «παλιές» υποθέσεις, όπως τα τέσσερα υποβρύχια τύπου «Παπανικολής» ή ο εκσυγχρονισμός άλλων, αλλά και να θέσουν εκτός μάχης τους Γάλλους, με τους οποίους η κυβέρνηση συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις που ξεκίνησε η προηγούμενη για την αγορά έξι φρεγατών μέσω διακρατικής συμφωνίας. Σε κάθε περίπτωση γερμανογαλλική ναυμαχία γίνεται για την προίκα του προγράμματος ναυπήγησης νέων πλοίων, που αναμένεται να αγγίξει τα 5 δισ. ευρώ.
Η ThyssenKrupp διά του προέδρου της, Χανς Κρίστοφ Ατζποντίεν, ζήτησε από τους αρμόδιους υπουργούς Αμυνας και Οικονομίας-Ανταγωνιστικότητας να απαντήσουν για το πωλητήριο μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Απ' όλες τις προτάσεις, οι Γερμανοί θεωρούν μόνη αξιόπιστη αυτή της Abu Dhabi Mar.
Σήμερα ο όμιλος της Abu Dhabi Mar είναι συνεργάτης της ThyssenKrupp στη Γερμανία. Τον Ιούλιο του 2009 απέκτησε τα ναυπηγεία του Νόμπισκρουγκ στο Ρέντσμπουργκ, τον Οκτώβριο συνέστησε κοινοπραξία με την Thyssen (σε ποσοστό 50-50) για την Blohm+Voss Naval (ναυπήγηση γιοτ, φρεγατών και κορβετών) στο Αμβούργο.
Συμμετέχει επίσης στα ναυπηγεία CMN στο Χερβούργο της Γαλλίας. Συνολικά απασχολεί περί τους 2.000 εργαζόμενους και έχει παραγγελίες ύψους 1,5 δισ. ευρώ -ποσό που, απέναντι σε αυτά που προσδοκούν μόνο από την Ελλάδα, είναι μάλλον μικρό.
Η Lazard, που ορίστηκε από την κυβέρνηση σύμβουλος του Δημοσίου, καλείται να αξιολογήσει μόνο αυτή την πρόταση, που συνοδεύεται από όρους που δύσκολα θα μπορούσε να αποδεχθεί η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ.Ε.», περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
Ολοκλήρωση όλων των προγραμμάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Ξεκάθαρα αναφέρεται ότι η ThyssenKrupp θα παραμείνει με ποσοστό 25% στον Σκαραμαγκά στην κοινοπραξία με την Abu Dhabi Mar.
Ζητούν από την κυβέρνηση να ξεχρεώσει άμεσα το υπόλοιπο των οφειλών της, που ανέρχεται στα 309 εκατ. ευρώ, παρ' ότι τα υποβρύχια δεν έχουν ακόμη παραληφθεί.
Να πληρώσει η κυβέρνηση στην Ε.Ε. το πρόστιμο των 200 εκατ. ευρώ που καταλογίστηκε, για παράνομη ενίσχυση στα ναυπηγεία.
Να αναλάβουν την κατασκευή δύο κανονιοφόρων για το Π.Ν.
Να γίνουν 250 απολύσεις.
Να καταστούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο προνομιακός συνομιλητής του Δημοσίου ιδιαίτερα για το πρόγραμμα φρεγατών και κορβετών.
Να λειτουργεί το ναυπηγείο ως βασικός κατασκευαστής και οι υπόλοιποι να περιορίζονται σε ρόλο υποκατασκευαστή.
Στις συνομιλίες, επίσης, έχει προταθεί τα χρέη για παλαιότερα προγράμματα (όπως τα υποβρύχια) ή μελλοντικά (π.χ. φρεγάτες κ.ά.) να αποπληρωθούν με ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου.
Το βέβαιο είναι ότι, αν η κυβέρνηση αποδεχθεί τους όρους που συνοδεύουν το πωλητήριο των Γερμανών, θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με τους Γάλλους. Πώς μπορεί από τη μία να τα υποσχεθεί όλα στο Βερολίνο και από την άλλη να συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για φρεγάτες με το Παρίσι;
Η προθεσμία που έχει θέσει η ThyssenKrupp να απαντήσει η κυβέρνηση εκπνέει στις 20 του μήνα. Ηδη, πάντως, ο υπουργός Αμυνας, Ευάγγ. Βενιζέλος, έδωσε την πρώτη παράταση, δηλώνοντας ότι η απάντηση της Lazard αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα. Οπως όλα δείχνουν, όμως, δύσκολα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σύντομα...
ΠΡΕΖΑ TV
17-1-2010
Κυριακατικη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου