Παρασκευή, Ιανουαρίου 08, 2010

ΓΕΜΑΤΗ "ΤΕΜΠΗ" ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ...ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΣΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΜΑΣ ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΟΡΤΗΣ....

ΓΕΜΑΤΗ ΜΕ ΤΕΜΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ...ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΙTΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ,ΕΙΤΕ ΑΥΤΑ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ,ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΕΞΩΓΕΝΕΙΣ ΠΑΡΑΓOΝΤΕΣ,ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΤΛ...

ΠΟΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΚΑΦΡΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,ΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΘΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ;;;;

Τον κίνδυνο για περισσότερες κατολισθήσεις στο μέλλον που θα κλείσουν τους δρόμους και ενδεχομένως να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή των οδηγών επισημαίνουν οι ειδικοί. Όπως λένε, το κλείσιμο των Τεμπών είναι απλώς η... κορυφή τού παγόβουνου αφού σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν πολλά «χαλαρά» εδάφη και ασταθή πετρώματα.
«Oι έντονες βροχοπτώσεις, οι φωτιές και οι ανθρώπινες παρεμβάσεις έχουν αυξήσει τον κίνδυνο των κατολισθήσεων σε όλη την Ελλάδα», λέει ο καθηγητής Γεωλογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Ευθύμιος Λέκκας. Στην πλειονότητά τους, οι παλιές Εθνικές Οδοί είναι δρόμοι που έχουν χαραχθεί τη δεκαετία τού ΄60, γεμάτοι λακκούβες, με ελλιπή σήμανση και με ανεπαρκή φωτισμό.

Όπως επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος- διευθυντής στο Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) κ. Βασίλης Ψαριανός, «η δυνατότητα προσπέρασης σε αυτούς τούς δρόμους είναι από 5% έως 8% ενώ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 30%. Αυτό σημαίνει ότι για μια απόσταση για παράδειγμα 10 χιλιομέτρων μεταξύ 2 διασταυρώσεων, τα 3 χιλιόμετρα έπρεπε να είναι σηματοδοτημένα με διακεκομμένη γραμμή όπου επιτρέπεται η προσπέραση. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για να διανυθεί μια απόσταση 30 χιλιόμετρων μπορεί να απαιτηθεί και μιάμιση ώρα αν βρεθεί μπροστά στον οδηγό μια νταλίκα...».

Το ετήσιο κόστος συντήρησης των δρόμων ανέρχεται- κατά εκτίμηση- σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο- συντονιστή στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας τού ΤΕΕ κ. Αντώνη Καστή «σε 30.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Με την κατάργηση όμως του ΤΕΟ φτάσαμε στο σημείο κάθε περιφέρεια να εκλιπαρεί για οικονομική βοήθεια για να συντηρήσει όπως μπορεί το οδικό δίκτυο».
Σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο, καθηγητή στην Πολυτεχνική Σχολή της Πάτρας και πρόεδρο της Οδικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κ. Βαγγέλη Ματσούκη «στην παλιά Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου έχουν καταγραφεί από το Πολυτεχνείο μέχρι και 100 κακοτεχνίες κάθε είδους- λακκούβες, φθορά οδοστρώματος, ελλείψεις τεχνικών έργων και σήμανση- ανά χιλιόμετρο (!)».

Ακραίο γεωλογικό φαινόμενο που δεν οφείλεται στις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων χαρακτηρίζει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Α.Ε. τις κατολισθήσεις βράχων στο ύψος των Τεμπών, καθώς άρχισε η «μάχη» για το ποιος θα επωμιστεί το κόστος της αποκατάστασης.
Όπως επισημαίνεται σε χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας και της κοινοπραξίας κατασκευής των έργων, «το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων που κάλεσε η Αυτοκινητόδρομος Α.Ε. και από τις μετρήσεις των εγκατεστημένων δονησιογράφων και ρωγμήμετρων στην Κοιλάδα των Τεμπών».
Σύμφωνα με την εταιρεία, «οι συγκεκριμένες μετρήσεις αποδεικνύουν ότι οι δονήσεις από διερχόμενα φορτηγά και αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προκαλούνται από τις εργασίες διάνοιξης σηράγγων και οι οποίες εκτελούνται σε απόσταση περίπου 900 μέτρων από το σημείο που έγινε η κατάπτωση».

ΠΡΕΖΑ TV
8-1-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: