Σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ υπολογίζονται τα επιπλέον χρήματα που εισπράττει ο ΟΑΣΘ στη διάρκεια ενός έτους από την έκδοση εισιτηρίων εντός των λεωφορείων, όπου λειτουργούν αυτόματα μηχανήματα.
Η τιμή των εισιτηρίων στα αυτόματα μηχανήματα είναι αυξημένη κατά 10 λεπτά, γεγονός που προβλέπεται από τον κανονισμό του οργανισμού. Ωστόσο, μεγάλος είναι ο αριθμός επιβατών που δεν διαθέτουν το ακριβές αντίτιμο του εισιτηρίου σε κέρματα και βάζουν περισσότερα χρήματα στην υποδοχή. Το μηχάνημα δεν έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει ρέστα. Έτσι, το επιπλέον ποσό εισπράττεται υπέρ του ΟΑΣΘ. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης που έχει σε κέρματα 70 λεπτά και εκδίδει κανονικό εισιτήριο των 60 ευρώ δεν παίρνει πίσω τα 10 λεπτά. Αρκετές φορές οι επιβάτες ρίχνουν στο μηχάνημα κέρμα του ενός ευρώ και σε αυτή την περίπτωση το κέρδος για τον ΟΑΣΘ από τη μη απόδοση ρέστων είναι 40 λεπτά.
“Κόβω φοιτητικό εισιτήριο, το οποίο κοστίζει 30 λεπτά εντός του λεωφορείου, αλλά τις περισσότερες φορές βάζω 50 λεπτά, διότι δεν έχω ψιλά, ή δίνω ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο διάρκειας μίας ημέρας, το οποίο βέβαια δεν χρησιμοποιώ ξανά”, περιγράφει η κ. Άννα Ελευθεριάδου, φοιτήτρια. Περισσότερα χρήματα για το εισιτήριο δίνει και ο φοιτητής Παναγιώτης Παπαπαναγιώτου, ο οποίος αντιμετώπισε και την κακή λειτουργία των μηχανημάτων. “Έβαλα ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο, και μου το κράτησε. Επειδή δεν είχα ψιλά, έβαλα στη συνέχεια δύο ευρώ, για να πάρω φοιτητικό εισιτήριο των 30 λεπτών”, περιγράφει ο κ. Παπαπαναγιώτου.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΑΣΘ, στο πολεοδομικό συγκρότημα καθημερινά μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία κατά μέσο όρο 485.000 επιβάτες (το 2008 μετακινήθηκαν συνολικά 176.814.922 επιβάτες). Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 5% των επιβατών, δηλαδή 24.250 επιβάτες, κόβουν εισιτήρια εντός των λεωφορείων, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο επιπλέον 0,10 λεπτά από το αντίτιμο. Το ημερήσιο επιπλέον κέρδος του ΟΑΣΘ αγγίζει τα 2.450 ευρώ, ενώ το ετήσιο υπολογίζεται σε 885.000 ευρώ.
Φωτης Κουτσαμπαρης
ΠΡΕΖΑ TV
5-2-2010
Η τιμή των εισιτηρίων στα αυτόματα μηχανήματα είναι αυξημένη κατά 10 λεπτά, γεγονός που προβλέπεται από τον κανονισμό του οργανισμού. Ωστόσο, μεγάλος είναι ο αριθμός επιβατών που δεν διαθέτουν το ακριβές αντίτιμο του εισιτηρίου σε κέρματα και βάζουν περισσότερα χρήματα στην υποδοχή. Το μηχάνημα δεν έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει ρέστα. Έτσι, το επιπλέον ποσό εισπράττεται υπέρ του ΟΑΣΘ. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης που έχει σε κέρματα 70 λεπτά και εκδίδει κανονικό εισιτήριο των 60 ευρώ δεν παίρνει πίσω τα 10 λεπτά. Αρκετές φορές οι επιβάτες ρίχνουν στο μηχάνημα κέρμα του ενός ευρώ και σε αυτή την περίπτωση το κέρδος για τον ΟΑΣΘ από τη μη απόδοση ρέστων είναι 40 λεπτά.
“Κόβω φοιτητικό εισιτήριο, το οποίο κοστίζει 30 λεπτά εντός του λεωφορείου, αλλά τις περισσότερες φορές βάζω 50 λεπτά, διότι δεν έχω ψιλά, ή δίνω ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο διάρκειας μίας ημέρας, το οποίο βέβαια δεν χρησιμοποιώ ξανά”, περιγράφει η κ. Άννα Ελευθεριάδου, φοιτήτρια. Περισσότερα χρήματα για το εισιτήριο δίνει και ο φοιτητής Παναγιώτης Παπαπαναγιώτου, ο οποίος αντιμετώπισε και την κακή λειτουργία των μηχανημάτων. “Έβαλα ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο, και μου το κράτησε. Επειδή δεν είχα ψιλά, έβαλα στη συνέχεια δύο ευρώ, για να πάρω φοιτητικό εισιτήριο των 30 λεπτών”, περιγράφει ο κ. Παπαπαναγιώτου.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΑΣΘ, στο πολεοδομικό συγκρότημα καθημερινά μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία κατά μέσο όρο 485.000 επιβάτες (το 2008 μετακινήθηκαν συνολικά 176.814.922 επιβάτες). Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 5% των επιβατών, δηλαδή 24.250 επιβάτες, κόβουν εισιτήρια εντός των λεωφορείων, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο επιπλέον 0,10 λεπτά από το αντίτιμο. Το ημερήσιο επιπλέον κέρδος του ΟΑΣΘ αγγίζει τα 2.450 ευρώ, ενώ το ετήσιο υπολογίζεται σε 885.000 ευρώ.
Φωτης Κουτσαμπαρης
ΠΡΕΖΑ TV
5-2-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου