ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΟΣΕ ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΜΠΟΡΟΥΝ...ΤΑΛΑΙΠΟΡΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ...
Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
Τριτοκοσμικές συνθήκες επικρατούν στον ΟΣΕ, αφού όσοι επιλέξουν να ταξιδέψουν με τρένο πρέπει να υποστούν και την ταλαιπωρία της ουράς. Το ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων είναι ανενεργό εδώ και δυόμισι μήνες, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να εξυπηρετείται μόνο στα εκδοτήρια.
Ο αριθμός 1110 της υπηρεσίας πληροφόρησης και εξυπηρέτησης πελατών από τα τέλη Νοεμβρίου επαναλαμβάνει το εξής μήνυμα: «Ακολουθούν πληροφορίες δρομολογίων σε ηχογραφημένο μήνυμα. Για τεχνικούς λόγους η υπηρεσία τηλεφωνικής κράτησης θέσεων δεν λειτουργεί προσωρινά». Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 210 5297777 του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών, που λειτουργεί συμπληρωματικά του τετραψήφιου αριθμού από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ. Ωστόσο η γραμμή είναι συνήθως μπλοκαρισμένη και ο -εν δυνάμει- επιβάτης μένει με το ακουστικό στο χέρι. Έτσι αναγκαστικά όσοι επιμένουν να ταξιδέψουν με τρένο πρέπει να επισκεφθούν τα εκδοτήρια του Οργανισμού. Αν θελήσουν να μάθουν τα δρομολόγια, τα βρίσκουν ή κολλημένα στους τοίχους ή πρέπει να περιμένουν στην πρώτη ουρά του εκάστοτε κέντρου πληροφόρησης. Εκεί προμηθεύονται μία φωτοτυπία, καθώς τα χρήσιμα βιβλιαράκια, που κάποτε όλοι είχαμε στο σπίτι μας, έχουν τελειώσει. Για να μάθουν εάν υπάρχουν θέσεις στο δρομολόγιο που επέλεξαν, πρέπει να σταθούν στη δεύτερη ουρά, αυτή των εκδοτηρίων. Καλό θα είναι ο ενδιαφερόμενος να έχει καταστρώσει και εναλλακτικό σχέδιο, γιατί η καθυστέρηση είναι μεγάλη (σ.σ. συνήθως ξεπερνά τη μισή ώρα), εάν θελήσει να ξαναμελετήσει τα προσφερόμενα δρομολόγια και να περάσει πάλι από το γκισέ. Επιπλέον στις ουρές συνωστίζονται -φυσικά με τις απαραίτητες διαμαρτυρίες- και όσοι θέλουν να ακυρώσουν τα εισιτήρια του προαστιακού σιδηρόδρομου, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό ταξιδεύουν λίγο αργότερα, καθώς τα μηχανήματα αυτόματης ακύρωσης είναι εκτός λειτουργίας.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί ότι ο ρόλος του διαδικτυακού τόπου του ΟΣΕ είναι λίγο πολύ διακοσμητικός, αφού μπορείς να δεις τα δρομολόγια -όταν δεν έχει κολλήσει το σύστημα- αλλά δεν μπορείς να κάνεις κράτηση.
Όπως είναι αναμενόμενο, οι επιβάτες του ΟΣΕ είναι αγανακτισμένοι, κυρίως γιατί μετά τις κατολισθήσεις στα Τέμπη το τρένο είναι η μόνη -οικονομική- λύση για τη μετακίνησή τους. «Έχουμε γυρίσει πολλά χρόνια πίσω. Δεν είναι δυνατόν να υφιστάμεθα όλη αυτήν την ταλαιπωρία, τη στιγμή που η λύση είναι εύκολη», σχολίασε η Ειρήνη Καλογήρου, φοιτήτρια, η οποία χρησιμοποιεί το τρένο τουλάχιστον μία φορά το μήνα, για να πάει να δει τους γονείς της.
Το σύστημα τηλεφωνικών κρατήσεων του ΟΣΕ από τις 23 Νοεμβρίου είναι εκτός λειτουργίας, καθώς έχει λήξει η σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία που είχε αναλάβει την υποστήριξή του για 36 μήνες και 4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, επειδή η ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Επικοινωνιών παραμένει ακέφαλη εδώ και τέσσερις μήνες, δεν μπορεί ούτε να προκηρύξει διαγωνισμό ούτε να προωθήσει άλλη διαδικασία πέραν της υπογραφής της απόφασης μισθοδοσίας των εργαζομένων. Η διοίκηση είχε διοριστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και η νέα πολιτική ηγεσία της χώρας τής έδωσε εντολή να παγώσει όλες τις διαδικασίες διαγωνισμών, αφού επίκειται η αντικατάστασή της. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, όσο καθυστερεί η στελέχωση των ΔΕΚΟ τόσο θα καθυστερεί και η επαναπροκήρυξη όλων των διαγωνισμών.
«Έχουμε μεγάλο πρόβλημα, ιδιαίτερα μετά το κλείσιμο των Τεμπών, οπότε αυξήθηκε το επιβατικό κοινό. Ο κόσμος έχει δίκιο, όταν διαμαρτύρεται, αλλά οι συνάδελφοι από την πλευρά τους κάνουν ό,τι μπορούν. Δυστυχώς, έως ότου τοποθετηθεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος Παρασκευάς Πουρλιάκας.
Βέβαια οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ έχουν καταθέσει τη δική τους πρόταση για τη λύση του προβλήματος. «Θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις νέες ανάγκες του Οργανισμού. Οι συνάδελφοι είναι άρτια καταρτισμένοι και μπορούν με μεγάλη ευκολία να αναλάβουν την ενημέρωση του κοινού και την ηλεκτρονική κράτηση των εισιτηρίων. Βέβαια είναι καθαρά θέμα υπουργείου να πάρει μία τέτοια απόφαση», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσούκης.
ΠΡΕΖΑ TV
17-2-2010
Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
Τριτοκοσμικές συνθήκες επικρατούν στον ΟΣΕ, αφού όσοι επιλέξουν να ταξιδέψουν με τρένο πρέπει να υποστούν και την ταλαιπωρία της ουράς. Το ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων είναι ανενεργό εδώ και δυόμισι μήνες, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να εξυπηρετείται μόνο στα εκδοτήρια.
Ο αριθμός 1110 της υπηρεσίας πληροφόρησης και εξυπηρέτησης πελατών από τα τέλη Νοεμβρίου επαναλαμβάνει το εξής μήνυμα: «Ακολουθούν πληροφορίες δρομολογίων σε ηχογραφημένο μήνυμα. Για τεχνικούς λόγους η υπηρεσία τηλεφωνικής κράτησης θέσεων δεν λειτουργεί προσωρινά». Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 210 5297777 του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών, που λειτουργεί συμπληρωματικά του τετραψήφιου αριθμού από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ. Ωστόσο η γραμμή είναι συνήθως μπλοκαρισμένη και ο -εν δυνάμει- επιβάτης μένει με το ακουστικό στο χέρι. Έτσι αναγκαστικά όσοι επιμένουν να ταξιδέψουν με τρένο πρέπει να επισκεφθούν τα εκδοτήρια του Οργανισμού. Αν θελήσουν να μάθουν τα δρομολόγια, τα βρίσκουν ή κολλημένα στους τοίχους ή πρέπει να περιμένουν στην πρώτη ουρά του εκάστοτε κέντρου πληροφόρησης. Εκεί προμηθεύονται μία φωτοτυπία, καθώς τα χρήσιμα βιβλιαράκια, που κάποτε όλοι είχαμε στο σπίτι μας, έχουν τελειώσει. Για να μάθουν εάν υπάρχουν θέσεις στο δρομολόγιο που επέλεξαν, πρέπει να σταθούν στη δεύτερη ουρά, αυτή των εκδοτηρίων. Καλό θα είναι ο ενδιαφερόμενος να έχει καταστρώσει και εναλλακτικό σχέδιο, γιατί η καθυστέρηση είναι μεγάλη (σ.σ. συνήθως ξεπερνά τη μισή ώρα), εάν θελήσει να ξαναμελετήσει τα προσφερόμενα δρομολόγια και να περάσει πάλι από το γκισέ. Επιπλέον στις ουρές συνωστίζονται -φυσικά με τις απαραίτητες διαμαρτυρίες- και όσοι θέλουν να ακυρώσουν τα εισιτήρια του προαστιακού σιδηρόδρομου, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό ταξιδεύουν λίγο αργότερα, καθώς τα μηχανήματα αυτόματης ακύρωσης είναι εκτός λειτουργίας.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί ότι ο ρόλος του διαδικτυακού τόπου του ΟΣΕ είναι λίγο πολύ διακοσμητικός, αφού μπορείς να δεις τα δρομολόγια -όταν δεν έχει κολλήσει το σύστημα- αλλά δεν μπορείς να κάνεις κράτηση.
Όπως είναι αναμενόμενο, οι επιβάτες του ΟΣΕ είναι αγανακτισμένοι, κυρίως γιατί μετά τις κατολισθήσεις στα Τέμπη το τρένο είναι η μόνη -οικονομική- λύση για τη μετακίνησή τους. «Έχουμε γυρίσει πολλά χρόνια πίσω. Δεν είναι δυνατόν να υφιστάμεθα όλη αυτήν την ταλαιπωρία, τη στιγμή που η λύση είναι εύκολη», σχολίασε η Ειρήνη Καλογήρου, φοιτήτρια, η οποία χρησιμοποιεί το τρένο τουλάχιστον μία φορά το μήνα, για να πάει να δει τους γονείς της.
Το σύστημα τηλεφωνικών κρατήσεων του ΟΣΕ από τις 23 Νοεμβρίου είναι εκτός λειτουργίας, καθώς έχει λήξει η σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία που είχε αναλάβει την υποστήριξή του για 36 μήνες και 4 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, επειδή η ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Επικοινωνιών παραμένει ακέφαλη εδώ και τέσσερις μήνες, δεν μπορεί ούτε να προκηρύξει διαγωνισμό ούτε να προωθήσει άλλη διαδικασία πέραν της υπογραφής της απόφασης μισθοδοσίας των εργαζομένων. Η διοίκηση είχε διοριστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και η νέα πολιτική ηγεσία της χώρας τής έδωσε εντολή να παγώσει όλες τις διαδικασίες διαγωνισμών, αφού επίκειται η αντικατάστασή της. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, όσο καθυστερεί η στελέχωση των ΔΕΚΟ τόσο θα καθυστερεί και η επαναπροκήρυξη όλων των διαγωνισμών.
«Έχουμε μεγάλο πρόβλημα, ιδιαίτερα μετά το κλείσιμο των Τεμπών, οπότε αυξήθηκε το επιβατικό κοινό. Ο κόσμος έχει δίκιο, όταν διαμαρτύρεται, αλλά οι συνάδελφοι από την πλευρά τους κάνουν ό,τι μπορούν. Δυστυχώς, έως ότου τοποθετηθεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος Παρασκευάς Πουρλιάκας.
Βέβαια οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ έχουν καταθέσει τη δική τους πρόταση για τη λύση του προβλήματος. «Θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις νέες ανάγκες του Οργανισμού. Οι συνάδελφοι είναι άρτια καταρτισμένοι και μπορούν με μεγάλη ευκολία να αναλάβουν την ενημέρωση του κοινού και την ηλεκτρονική κράτηση των εισιτηρίων. Βέβαια είναι καθαρά θέμα υπουργείου να πάρει μία τέτοια απόφαση», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσούκης.
ΠΡΕΖΑ TV
17-2-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου