Ο συστηματικός έλεγχος σε ότι αφορά την ύπαρξη κάρτας τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ των οχημάτων, πρέπει να αποτελέσει κύρια προτεραιότητα για την Τροχαία, επισημαίνει σε σημερινή ανακοίνωση το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ. Και αυτό γιατί από την κατάσταση των κάθε είδους οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στη χώρα μας, εξαρτάται, σε σημαντικό βαθμό, ο περιορισμός των τροχαίων ατυχημάτων.
Όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, την τελευταία τριετία δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο πάνω από 2,5 εκατομμύρια οχήματα ΙΧΕ και φορτηγά μέχρι 3,5t, γεγονός που προκαλεί την εύλογη ανησυχία της ΠΟΑ/ΤΕΕ, καθώς η προληπτική συντήρηση αυτών των οχημάτων έχει παραμεληθεί, ενώ είναι πιθανόν πολλά από αυτά να μην διαθέτουν ούτε την κάρτα ελέγχου καυσαερίων, με συνέπεια να επιβαρύνουν με ρύπους την ατμόσφαιρα, ιδίως των μεγάλων αστικών κέντρων.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ήδη έπρεπε να έχει αρχίσει και ο τεχνικός έλεγχος βαρέων οχημάτων (μεγάλων φορτηγών), όπως, επίσης, των μοτοσυκλετών άνω των 50cc από κατάλληλα ΚΤΕΟ. Τα βαρέα οχήματα, επισημαίνεται, όταν εμπλέκονται σε συγκρούσεις διακρίνονται για την ιδιαίτερη σφοδρότητα και τις οδυνηρές επιπτώσεις, ενώ οι μοτοσυκλέτες άνω των 50cc - κυκλοφορούν περίπου 1,1 εκατομμύριο σε όλη την Ελλάδα - αποτελούν κρίσιμη παράμετρο των τροχαίων ατυχημάτων, με σημαντική συμμετοχή στη θλιβερή στατιστική στις περιοχές όπου κινείται ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών.
Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ τονίζει ότι η καθυστέρηση για περισσότερα από οκτώ χρόνια υλοποίησης των προβλέψεων του Ν.2963/2001, για την διαπίστευση των δημοσίων ΚΤΕΟ, δεν συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η βελτίωση της λειτουργίας τους σε όλα τα επίπεδα σε συνδυασμό με την διαπίστευσή τους, είναι βέβαιο ότι θα είναι προς όφελος του πολίτη και της Οδικής Ασφάλειας.
ΠΡΕΖΑ TV
23-3-2010
1 σχόλιο:
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θέλουν για ίδιον όφελος
Δημοσίευση σχολίου