Με το πασχαλινό δώρο μειωμένο κατά 30%, οι έμποροι υποχρεώνονται σε γενναίες πρόσφορες- ακόμα και κατά 50%κάτι που άλλες χρονιές ήταν αδιανόητο, καθώς λόγω των περικοπών στα εισοδήματα των εργαζομένων τα χρήματα που θα πέσουν φέτος στην αγορά θα είναι σημαντικά λιγότερα.
Στη μάχη των προσφορών μπαίνουν και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με την τιμή του οβελία να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού η κρίση φαίνεται να μην αφήνει ανεπηρέαστες ούτε τις πωλήσεις των αμνοεριφίων και των άλλων τροφίμων του πασχαλινού τραπεζιού.
Σύμφωνα με τους εμπόρους, το φετινό Πάσχα αναμένεται να είναι το φτωχότερο, από άποψη τζίρου, των τελευταίων ετών, καθώς η ψυχολογία των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρίσης έχει περιορίσει σημαντικά τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα είδη και δεν είναι λίγοι εκείνοι που, νιώθοντας ανασφάλεια για το τι θα γίνει το επόμενο διάστημα, σκέφτονται να αποταμιεύσουν τα χρήματα που άλλοτε ξόδευαν τέτοια εποχή για αγορές.
Όμως, ακόμα και εκείνοι που τελικά θα βγουν για ψώνια στα μαγαζιά, όπως λένε οι έμποροι, θα αναζητήσουν πιο φθηνές λύσεις- και γι΄ αυτό έχει ήδη αρχίσει στην αγορά ένας νέος κύκλος προσφορών από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Άλλωστε, ο τζίρος των 2 δισ. ευρώ, που υπολογιζόταν άλλες χρονιές για το σύνολο της πασχαλινής αγοράς, είναι πλέον παρελθόν.
Η μείωση του τζίρου στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις σε σχέση με πέρσι υπολογίζεται στο 15%, με αρκετές επιχειρήσεις- όπως λένε οι επιχειρηματίες- να παρουσιάζουν πτώση που ξεπερνά το 20%. Έτσι, στην αγορά, παιδικά είδη πωλούνται έως 20% φθηνότερα, είδη σπιτιού έως 20%, λευκά είδη έως 30%, έπιπλα και άλλα εποχικά έως 50% και ηλεκτρικά - ηλεκτρονικά είδη συγκεκριμένων μοντέλων πωλούνται σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές.
Το 20% των αγορών για όλα τα είδη που έχει στα καταστήματά της, εκτός των προϊόντων Μaclaren, χαρίζει έως και τις 17 Απριλίου η αλυσίδα παιδικών ειδών Ρrenatal σε όλους τους κατόχους της κάρτας μπόνους, πασχαλινό αυγό δίνει σε κάθε αγορά η αλυσίδα παιδικών υποδημάτων Crocodilino, ενώ στο πολυκατάστημα Fokas με αγορές πάνω από 100 ευρώ δίνεται δώρο μια παιδική κολόνια. Δώρα δίνει και η mini Raxevsky στο ίδιο πολυκατάστημα. Στη μάχη για τον πασχαλινό τζίρο, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις έχουν επιστρατεύσει ακόμα δωροεπιταγές αλλά και δώρα, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και αξίας ίσης με τη μισή του προϊόντος που αγοράζεται.
Έως και 50% είναι η μείωση τιμών που κάνει η αλυσίδα επίπλων και ειδών σπιτιού Ανδρεάδης Ηomestores. Σε μειώσεις τιμών έχει προχωρήσει και η αλυσίδα Ηabitat, αλλά και η αλυσίδα Ρraktiker, ενώ η Οmnishop δίνει δώρο ίσης αξίας με τις αγορές των πελατών της σε επιλεγμένα είδη. Στην αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών η αλυσίδα Μedia Μarkt «τσουγκρίζει την ακρίβεια» προσφέροντας στους πελάτες της διάφορα μοντέλα συσκευών σε τιμές προσφοράς, όπως και η Saturn.
Στη μάχη των προσφορών έχουν ρίξει οι επιχειρήσεις και την αύξηση του ΦΠΑ, καθώς αλυσίδες όπως η Νotos Galleries χαρίζουν την αύξηση του φόρου για όλα τα είδη ένδυσης και υπόδησης, η Νotos Ηome για τα είδη σπιτιού (λευκά είδη, σερβίτσια, κουζινικά, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.), η αλυσίδα καλλυντικών Μac για όλα τα καλλυντικά της, η Chicco σε είδη βρεφικής ανάπτυξης, η Ηλεκτρονική για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, η Η & Μ σε είδη ένδυσης και αξεσουάρ, η Leroy Μerlin σε είδη διακόσμησης, είδη κήπου, έπιπλα, εργαλεία, η αλυσίδα Sprider Stores, καθώς και η αλυσίδα ΙΚΕΑ.
Τέλος, υπάρχουν και οι επιχειρήσεις που δίνουν στους πελάτες τους την ευκαιρία να αγοράσουν επιλεγμένα είδη σε χαμηλές τιμές διοργανώνοντας μπαζάρ. Έτσι, μπαζάρ έως και τις 3 Απριλίου κάνει στα καταστήματά της η αλυσίδα κοσμημάτων Ζολώτας με μειώσεις τιμών έως και 50% σε επιλεγμένα είδη και κοσμήματα τέχνης. Μάλιστα, μέρος των εισπράξεων θα διαθέσει στο φιλανθρωπικό σωματείο «Οι φίλοι του παιδιού». Μπαζάρ, έως τις 31 Μαρτίου, σε επώνυμα έπιπλα πραγματοποιεί και η αλυσίδα Νέο Κατοικείν δίνοντας την ευκαιρία στους πελάτες της να αγοράσουν κομμάτια της συλλογής της σε χαμηλές τιμές.
Την κατάσταση αυτή φαίνεται να έχουν κατανοήσει οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες επιδίδονται σε μπαράζ προσφορών σε ό,τι αφορά τα είδη που προορίζονται για το πασχαλινό τραπέζι. Η αλυσίδα Βερόπουλος ήδη άρχισε τις πασχαλινές προσφορές της διαφημίζοντας αρνάκι γάλακτος ελληνικό στην τιμή των 7,69 ευρώ το κιλό, ενώ όλη τη Μ. Εβδομάδα με αγορές άνω των 50 ευρώ προσφέρει στους πελάτες της 24 κουτάκια (330 ml) αναψυκτικά και για αγορές άνω των 100 ευρώ δίνει δώρο 5 λίτρα κρασί.
Συμμετοχή σε διαγωνισμό με έπαθλο δωροεπιταγές έχει αρχίσει η αλυσίδα Carrefour, η οποία πραγματοποιεί προσφορές μέσω φυλλαδίου σε μεγάλο αριθμό προϊόντων. Στο ίδιο μήκος κύματος και η αλυσίδα Ατλάντικ, η οποία για τους κατόχους της κάρτας πιστότητας της αλυσίδας επιστρέφει σε αγορές άνω των 50 ευρώ το 8% για επόμενες αγορές, ενώ 30% φθηνότερες τιμές- για τους κατόχους της δικής της κάρτας- προσφέρει η αλυσίδα Μασούτης. Προσφορές μέσω καταλόγων σε επιλεγμένα είδη και προϊόντα που αγοράζονται στο διάστημα των γιορτών του Πάσχα κάνουν και οι άλλες αλυσίδες, όπως η Α-Β Βασιλόπουλος και η Μy Μarket, ενώ οι εκπτωτικές αλυσίδες Lidl και Αldi, εκτός από τις προσφορές μέσω φυλλαδίου, χαρίζουν στους πελάτες τους και την αύξηση του ΦΠΑ.
ΠΡΕΖΑ TV
29-3-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου