Σε διαρκή κατάσταση «συναγερμού» παραμένουν Ανατολική και Δυτική Αττική, καθώς οι δύο αυτές περιοχές που τις διασχίζει η συντριπτική πλειοψηφία των ρεμάτων της Αττικής η αντιπλημμυρική θωράκιση παραμένει ουσιαστικά ανύπαρκτη. Και σαν μην έφτανε η διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ που διατηρεί ανοχύρωτες αυτές τις περιοχές, ήρθαν δύο μεγάλες πυρκαγιές σε Πάρνηθα και Βορειοανατολική Αττική να φέρουν τον κίνδυνο ακόμη πιο κοντά στους κατοίκους.
Με τους ορεινούς όγκους καμένους από δυτικά μέχρι τα ανατολικά, τα δάση τσιμεντοποιημένα, τα ρέματα μπαζωμένα και χωρίς έργα διευθέτησής τους, με μεγάλες ελλείψεις στο δίκτυο ομβρίων υδάτων, οι περιοχές της Αττικής εκπέμπουν πλέον σήμα κινδύνου, ακόμη και με την παραμικρή νεροποντή. Την κατάσταση επιτείνουν και τα μεγάλα έργα που έγιναν (Αττική Οδός, Αεροδρόμιο Σπάτων) χωρίς να γίνουν παράλληλα ή να ολοκληρωθούν και τα αντίστοιχα αντιπλημμυρικά, με αποτέλεσμα και αυτά να προκαλούν πλημμύρες στις γύρω περιοχές.
Εδώ και χρόνια όμως είναι γνωστά και τα προβλήματα και τα έργα που πρέπει να γίνουν. Παρόλα αυτά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχει προχωρήσει κανένα ουσιαστικό μεγάλο έργο αντιπλημμυρικής προστασίας και στην καλύτερη περίπτωση ορισμένα από αυτά βρίσκονται στη φάση σύνταξης μελετών. Την ίδια στιγμή οι νομαρχίες με τα πενιχρά χρήματα που τους χορηγούνται, περιορίζονται μόνο σε καθαρισμούς ρεμάτων, ενώ ακόμα και για κάποια μικρά έργα που τους επιτρέπεται να αναλάβουν, η χρηματοδότησή τους εξαρτάται κυρίως από την ένταξή τους ΕΣΠΑ και στο Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων.
Η δικαιολογία που χρόνια προβάλλουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ περί «ακραίων καιρικών φαινομένων», δεν μπορεί πλέον να κρύψει τις πραγματικές αιτίες που δεν είναι άλλες από την πολιτική που ακολουθείται και δεν έχει στο επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες.
Τέσσερα χρόνια μετά τη δήλωση του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής Λεωνίδα Κουρή σε έρευνα ότι η περιοχή είναι κατά 90% ανοχύρωτη, τον ρωτήσαμε και πάλι για να δούμε αν υπάρχει κάποια εξέλιξη. Η απάντηση που έδωσε ο νομάρχης ήταν ότι η κατάσταση παραμένει σχεδόν ίδια, παρά τις κάποιες μικρές και κυρίως τοπικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει. Αυτό συμβαίνει καθώς τα τρία μεγάλα ρέματα της περιοχής (Μέγα Ρέμα, Ερασίνος και Εσχατιά) παραμένουν χωρίς διευθέτηση και αυτό εμποδίζει και την κατασκευή πολλών ακόμα παράλληλων έργων.
Στο Μενίδι, συνεχίζουν με την παραμικρή βροχή να πλημμυρίζουν δρόμοι, σπίτια και καταστήματα, εξαιτίας του ρέματος της Εσχατιάς που το έργο της διευθέτησής του παραμένει ακόμα στη φάση των μελετών. Απειλή παραμένει το επίσης μπαζωμένο ρέμα της Καναπίτσας, καθώς και σε αυτό δεν έχουν γίνει έργα διευθέτησης. Αυτά τα δύο έργα όμως είναι τα απολύτως αναγκαία να πραγματοποιηθούν ώστε να κατασκευαστούν στη συνέχεια δίκτυα αγωγών ομβρίων υδάτων και να σταματήσει το Μενίδι να πλημμυρίζει.
Στη Ραφήνα, το γνωστό Μέγα Ρέμα, αν και εδώ και χρόνια πνίγει πολλές περιοχές, ακόμα βρίσκεται σε φάση μελετών η διευθέτησή του και υπολογίζεται σύμφωνα με την Νομαρχία ότι θα είναι έτοιμη το 2010. Είναι χαρακτηριστικά τα σημεία όμως μεταξύ Πικερμίου και Σπάτων στο παλιό γεφυράκι και στη διασταύρωση Ραφήνας με Πικέρμι που οι κάτοικοι συνεχίζουν να ζουν με τον κίνδυνο να φουσκώσει το Μέγα Ρέμα.
Η περιοχή γύρω από το Αεροδρόμιο Σπάτων συνεχίζει να πλημμυρίζει καθώς κανένα παράλληλο αντιπλημμυρικό έργο δεν έγινε. Αποτέλεσμα ο Ερασίνος, που δέχεται τα νερά από Σπάτα και Μαρκόπουλο, Γέρακα, Ανθούσα και άλλες περιοχές των Μεσογείων αλλά και του ίδιου του αεροδρομίου και της Αττικής Οδού, να προκαλεί συνεχώς πλημμύρες και κυρίως στις αγροτικές εκτάσεις. Παρά το γεγονός αυτό, το έργο της διευθέτησης του Ερασίνου βρίσκεται ακόμη στις ...μελέτες.
Στο Κορωπί, παρά το γεγονός ότι έχουν κατασκευαστεί αποχετεύσεις ομβρίων στη Βάρης - Κορωπίου τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν με τα μπαζωμένα ρέματα στη βιομηχανική περιοχή που τη μετατρέπουν σε ...λίμνη! Και εδώ τα όποια έργα δρομολογούνται, βρίσκονται και αυτά στο στάδιο των μελετών.
Στην Παλλήνη, η οποία μετά τις πυρκαγιές βρίσκεται και αυτή σε κατάσταση συναγερμού, η Νομαρχία προχώρησε σε κάποια έργα οριοθέτησης. Ωστόσο, δεν έχει προχωρήσει η διευθέτηση από το υπουργείο Υποδομών ούτε τα παράλληλα έργα, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να εξακολουθούν να υπάρχουν.
Στα Καλύβια, σε ό,τι αφορά το ρέμα της Κίτεζας στο Λαγονήσι που πλημμύριζε πολλά σπίτια (έχει μετατραπεί σε δύο δρόμους εκτός σχεδίου), έχει ολοκληρωθεί μελέτη ώστε να προχωρήσει έργο κατασκευής αγωγού που θα μαζεύει τα νερά.
Στις καμένες περιοχές του Γραμματικού και του Βαρνάβα, αν και έχουν γίνει δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων, τα καμένα βουνά βάζουν σε κίνδυνο κυρίως τον οικισμό Σέσι, αν δεν κατασκευαστούν τεχνικά έργα καθώς τα κορμοπλέγματα που έχουν τοποθετηθεί δεν επαρκούν.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΚΑΝΙΚΑΣ
ΠΡΕΖΑ TV
11-3-2010
1 σχόλιο:
ΕΚΤΟΣ ΤΑ ΟΜΒΡΙΑ, ΤΡΩΝΕ ΣΤΗΝ ΜΑΠΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΥΜΑΤΑ.
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΤΙΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΔΙΚΤΙΑ ΔΕΗ ΟΤΕ ΕΥΔΑΠ.
ΜΕΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΙΣ.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟ ΒΑΘΝΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Δημοσίευση σχολίου