Κυριακή, Μαρτίου 28, 2010

ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ...ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ...

Εκτός από τις φαινομενικά άσκοπες διελεύσεις - περιπλανήσεις τουρκικών πολεμικών πλοίων στο Αιγαίο, η επιλογή της Αγκυρας να διαμορφώσει και να συντηρήσει κλίμα έντασης στα ελληνοτουρκικά, εκδηλώθηκε πρόσφατα με τις επιχειρήσεις αναχαίτισης ελικοπτέρου του Λιμενικού από τουρκικά μαχητικά F-16. Το ελικόπτερο περιπολούσε στο ανατολικό Αιγαίο, στο πλαίσιο της FRONTEX, για τον έλεγχο της λαθρομετανάστευσης. Για την Αγκυρα, η απόφαση για ενεργοποίηση της FRONTEX στις περιπολίες για λαθρομετανάστευση λειτούργησε από την πρώτη στιγμή, από το 2009, οπότε έγινε η σχετική συμφωνία, και κυρίως από τη στιγμή που άρχισαν οι περιπολίες, σαν «κόκκινο πανί». Ενας βασικός λόγος ήταν το γεγονός ότι οι περιπολίες της FRONTEX γίνονται στα όρια του FIR Αθηνών, κάτι που μεταφράζεται, πρακτικά, σε αναγνώριση αυτών των ορίων ως εξωτερικών συνόρων της Ευρώπης. Μια τέτοια παραδοχή δεν θα μπορούσε ποτέ να υιοθετηθεί από την Αγκυρα, καθώς θα συνιστούσε απόσυρση από τις πάγιες διεκδικήσεις της στο Αιγαίο.
Η τουρκική πλευρά δεν είδε με καλό μάτι τις περιπολίες της FRONTEX για έναν ακόμη λόγο: η Αθήνα, χρόνια τώρα, κάθε φορά που συζητείται το θέμα της λαθρομετανάστευσης προς τη χώρα μας και, κατ’ επέκταση προς την Ε.Ε., επισημαίνει ότι θα πρέπει να πειστεί η Τουρκία να αναλάβει τις ευθύνες της, να προχωρήσει στη λήψη μέτρων για την ανάσχεση της δράσης των κυκλωμάτων λαθρομεταναστών, κάτι που συστηματικά δεν κάνει. Αντίθετα, υπάρχουν στοιχεία ότι συχνά και υπό την πίεση του μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών που συγκεντρώνονται στα τουρκικά παράλια, αντί να παρεμποδίζεται το πέρασμά τους στα ελληνικά νησιά από τις Αρχές της γειτονικής χώρας, διευκολύνεται. Οσο αυτή η διαπίστωση μεταφερόταν στα όργανα της Ε.Ε. από τις ελληνικές Αρχές μόνον, η Αγκυρα μπορούσε να αμύνεται, αποδίδοντας σε υπερβολές, ακόμη και σε εμπάθεια, τις σχετικές αναφορές. Οταν όμως άρχισαν οι περιπολίες των εναέριων μέσων της FRONTEX, οι εικόνες σκαφών της τουρκικής ακτοφυλακής, που συμπεριφέρονται ως συνοδευτικά των δουλεμπορικών σκαφών, διευκολύνοντας την πλεύση τους προς τα ελληνικά νησιά, αντί να προσπαθούν να την αποτρέψουν, έφθασαν στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. και μέσω αυτού του διαύλου.

Η Αγκυρα επιχειρεί, μέσω της διαπραγμάτευσης για συνεργασία της Τουρκίας με τη FRONTEX για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, να παγιώσει τις αμφισβητήσεις της στο Αιγαίο. Ετσι, στις συζητήσεις που γίνονται, η Τουρκία επιμένει στις διατυπώσεις των ορίων ελέγχου να μη γίνεται αναφορά σε εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε., αλλά να υιοθετηθεί κάποια άλλη, αόριστη διατύπωση. Η Αθήνα παραμένει σταθερή στη θέση πως δεν πρόκειται να αποδεχθεί συμφωνία συνεργασίας FRONTEX - Τουρκίας εάν δεν γίνεται σαφής αναφορά σε ταύτιση των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε. με αυτά της Ελλάδας. Παράλληλα, μέσω των διαπραγματεύσεων με τη FRONTEX, η Αγκυρα επιχειρεί να παγιώσει τις αξιώσεις της για δικαίωμα επιχειρήσεων έρευνας - διάσωσης στο Αιγαίο. Οι διαπραγματεύσεις είναι ακόμη σε εξέλιξη. Η Αθήνα τις παρακολουθεί στενά και έχει ενημερώσει για τις θέσεις της τη FRONTEX.

Οι επιχειρήσεις αναχαίτισης του ελικοπτέρου του Λιμενικού ερμηνεύονται από το υπουργείο Εξωτερικών ως μία ακόμη προσπάθεια της Τουρκίας να θεμελιώσει τη θεωρία των «γκρίζων ζωνών». Αξίζει να σημειωθεί ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2009, σε 32 περιπτώσεις, αεροσκάφη τρίτων χωρών (της Σλοβακίας, του Λουξεμβούργου, της Λεττονίας, της Σουηδίας, της Φινλανδίας και της Εσθονίας), που συμμετείχαν στις περιπολίες για τη λαθρομετανάστευση, δέχθηκαν, ενώ πετούσαν στην περιοχή του Φαρμακονησίου, παρενόχληση μέσω ασυρμάτου από το τουρκικό ραντάρ της Nτάτσα, ότι βρίσκονται εντός τουρκικού εναέριου χώρου και θα πρέπει να εγκαταλείψουν την περιοχή.
Από τις αρχές του 2010, σε 12 περιπτώσεις, αεροσκάφος της Λιθουανίας, που περιπολούσε στα χερσαία σύνορα, στην περιοχή του Εβρου, δέχθηκε παρενόχληση από το ραντάρ του Τσανάκαλε.
Πολωνικό αεροσκάφος, στο ίδιο διάστημα στο Αιγαίο, δέχθηκε ανάλογα μηνύματα από τα ραντάρ της Ντάτσα και της Σμύρνης, ενώ από τις 17 Μαρτίου και μετά, καθημερινές ανάλογες προειδοποιήσεις εκπέμπονται προς το ελικόπτερο του Λιμενικού, εναντίον του οποίου έγιναν οι δύο επιχειρήσεις αναχαίτισης.

ΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ...ΩΣΤΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΟΠΛΑ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ...ΚΑΘΩΣ Ο "ΚΙΝΔΥΝΟΣ" ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΡΑΤΟΣ...

ΠΡΕΖΑ TV
28-3-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Και η πρόταση σου ποιά είναι σχετικά με τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν από Ελληνικής πλευράς, σχετικά με τις παραβιάσεις των Τουρκικών πολεμικών α/φων ?