Τις τελευταίες στιγμές του Boeing 737-300 της κυπριακής εταιρείας Helios, το οποίο τον Αύγουστο του 2005 συνετρίβη στο Γραμματικό Αττικής, περιέγραψε σήμερα στην κατάθεσή του στο Κακουργιοδικείο Λευκωσίας ο επισμηναγός της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, επικεφαλής του σχηματισμού δύο F16 που απογειώθηκαν από τη βάση της Τανάγρας για να αναχαιτίσουν το μοιραίο αεροσκάφος, το οποίο έκανε γύρους πάνω από την Κέα και δεν απαντούσε στις κλήσεις του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων Αθηνών (ΚΕΠΑΘ).
Ο κ. Αθανασόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι είναι εκπαιδευμένος στις αναχαιτίσεις και στη συνοδεία πολιτικών αεροσκαφών, ανέλυσε το οπτικογραφημένο υλικό που καταγράφηκε από τις κάμερες των δύο μαχητικών, καθώς και τις επικοινωνίες που έκανε ο ίδιος ως επικεφαλής με τα ραντάρ της πολεμικής αεροπορίας, με το ΚΕΠΑΘ, αλλά και τις προσπάθειες να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με το πιλοτήριο του μοιραίου αεροσκάφους.
Ο επισμηναγός ανέφερε ότι από τη στιγμή που ήρθε σε οπτική επαφή με το Boeing, προσπάθησε επανειλημμένως με ταλαντεύσεις των πτερύγων του F16 να ειδοποιήσει το μοιραίο αεροσκάφος.
Όπως είπε, ενώ το αεροσκάφος ξεκίνησε να χάνει ύψος, κάποια στιγμή είδε ένα άτομο που δεν φορούσε στολή πιλότου, αλλά μπλε γιλέκο και γαλάζιο πουκάμισο, να εισέρχεται στο πιλοτήριο, να κάθεται στη θέση του κυβερνήτη, να φορά τα ακουστικά και να βάζει τα χέρια στο τιμόνι.
Όταν το Boeing ξεκίνησε να χάνει συνεχώς ύψος, τα μαχητικά αναγκάστηκαν να σπάσουν το σχηματισμό.
Ο επισμηναγός Αθανασόπουλος είπε ότι η πτώση συνεχίστηκε μέχρι την πρόσκρουση του αεροσκάφους σε κορφή βουνού.
Η πρόσκρουση έγινε πρώτα με την κοιλιά και όχι με το ρύγχος του Boeing , ενώ το πιλοτήριο αποσπάστηκε από το υπόλοιπο τμήμα ''και έφυγε σαν μετεωρίτης'', πρόσθεσε .
ΠΡΕΖΑ TV
17-3-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου