Οπως τονίζουν στο «ΘΕΜΑ» κορυφαία στελέχη της αμυντικής βιομηχανίας, το σκάνδαλο της χρηματοδότησης πολιτικών προσώπων στην Ελλάδα
ξεπερνά σε διάρκεια τη δεκαετία 1998-2008 που διερευνούν οι δικαστικές αρχές των ΗΠΑ.
Και αυτό διότι οι παραπάνω Αρχές ως πεδίο ενδιαφέροντος έθεσαν παρανομίες που συντελέστηκαν μόνο κατά τη διάρκεια που η αμερικανική «Chrysler» είχε εξαγοραστεί από τη γερμανική «Daimler». «Είναι βέβαιο πως οι αρμόδιες ελληνικές και γερμανικές εισαγγελικές αρχές θα πρέπει να διερευνήσουν τις προμήθειες από την “Daimler” από το 1985 και μετά», τονίζουν οι ίδιες πηγές, συμπληρώνοντας πως μόνο στο διάστημα 1985-1997 το υπουργείο Εθνικής Αμυνας παρήγγειλε 5.000 τζιπ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), οι προμήθειες του Ελληνικού Στρατού χωρίζονται ουσιαστικά σε δύο μεγάλες περιόδους: τη δωδεκαετία 1985-1997, όπου υπήρξαν οι πρώτες μεγάλες παραγγελίες 5.000 τζιπ αξίας περίπου 200 εκατ. ευρώ,και τη «χρυσή» τριετία 1997-2000, όπου υλοποιήθηκε παραγγελία αρχικά 2.000 οχημάτων με οψιόν αγοράς άλλων 2.500.
Πρόκειται για την περίοδο ηγεμονίας στον τομέα της άμυνας του κ. Ακη Τσοχατζόπουλου, οπότε υλοποιήθηκαν οι σχετικές συμφωνίες.
Πληροφορίες αναφέρονται σε δύο deals τα οποία συνολικά κόστισαν περί τα 290 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, η πρώτη συμφωνία για τα 2.000 τζιπ έφτασε περίπου τα 140 εκατ. ευρώ, ενώ η δεύτερη, την οποία αναγκάστηκε να διαχειριστεί η νέα τότε διοίκηση της ΕΛΒΟ υπό τον έλεγχο του επιχειρηματία κ. Βαγγέλη Μυτιληναίου,έφτασε στα 150 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή το συνολικό κόστος των παραπάνω προμηθειών στη διάρκεια της περιόδου 1985-2000 ξεπέρασε τα 500 εκατ. ευρώ.
Ως προς την πρώτη περίοδοθα πρέπει να σημειώσουμε πως οι περισσότερες παραγγελίες αφορούσαν στην τριετή διακυβέρνηση της χώρας από τη Ν.Δ., επί υπουργίας του κ. Ιωάννη Βαρβιτσιώτη. Συνολικά, οι «βαριές» προμήθειες ανατέθηκαν ύστερα από πέντε παραγγελίες.
Ακόμη, σύμφωνα με δήλωση στο «ΘΕΜΑ» ατόμου που είναι σε θέση να γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, φαίνεται πως ήταν πολλά τα κενά στις συμβάσεις μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Mercedes».
Ειδικότερα, μείζον πρόβλημα υπήρξε επειδή η πολυεθνική παρά τις δεσμεύσεις της δεν έστελνε όλα τα ανταλλακτικά, με αποτέλεσμα να είναι συχνές οι επαναδιαπραγματεύσεις των συμβάσεων.
Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε επίσης και τα 200 τζιπ που με ελληνική προτροπή προμηθεύτηκαν οι κυπριακές Ενοπλες Δυνάμεις στο ίδιο διάστημα, ενώ διερευνώνται οι προμήθειες στην ΕΘΕΛ, τον ΟΣΕ, τον ΗΣΑΠ, αλλά και την Πυροσβεστική.
ΠΡΕΖΑ TV
27-3-2010
Δημητρης Μαρκοπουλος
4 σχόλια:
για τα αστικά της ΕΘΕΛ, ας φέρει κάποιος δημοσιογράφος στην επιφάνεια το ζήτημα με τις εν κινήσει πυρκαγιές κάποιων αστικών, πριν 2-3 χρόνια.
είχαν γραφεί πως .... προμήθειες κλπ... ανταγωνισμός μεταξύ...
μη τα ρίχνετε όλα στον άκη
ΒΑΛΤΕ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΝ ΤΖΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΑΣ ΑΛΛΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΛΙΑΔΕΣ
ΣΖΥΡΙΖΑΣ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΑΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΣΟΥ ΘΑ ΠΙΟΥΜΕ ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΔΕΞΙΕ
na ti simainei stratos....
agora eksoplismou apo alles xores...
malakes pou upostirizete ton strato genikotera poios nomizete vgainei kerdismenos apo tous stratous???
malakes...autoi pou poulane ta opla kai ta aeroplana gamane kai dernoun ki eseis kunoigate tourkous plironontas ta kerata sas...
vlakas kosmos ti na peis
Δημοσίευση σχολίου