Παρασκευή, Απριλίου 02, 2010

ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΟΣΕ,ΔΕΠΑ,ΕΥΑΘ,ΚΑΖΙΝΟ ΠΑΡΝΗΘΑΣ,ΛΑΡΚΟ ΚΑΙ ΟΛΘ...

ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΦΗΜΕΡΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΙ ΟΤΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΑΚΟΜΗ...

Το μεγάλο θέμα του ΟΣΕ που ζημιώνει το Δημόσιο κατά 1 δισ. ευρώ τον χρόνο ανοίγει η κυβέρνηση αμέσως μετά το Πάσχα, θέτοντας στόχο την ιδιωτικοποίησή του και παράλληλα την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του.
Ήδη, η ηγεσία ου υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει ανακοινώσει ότι εξετάζει την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εταιρεία που διαχειρίζεται τις μεταφορές, αλλά όχι και στο δίκτυο το οποίο θα παραμείνει σε δημόσια ιδιοκτησία.
Πράγματι, σύμφωνα με πληροφορίες, τα σενάρια που επεξεργάζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν παραχώρηση έως 49% της εταιρείας σε στρατηγικό επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ. Η κυβέρνηση ευελπιστεί με τον τρόπο αυτό να περιορίσει τις ζημιές του Οργανισμού, αφού σε ποσοστό άνω του 50% αυτές οφείλονται στη λειτουργία του. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, οι επενδυτές θα εκδηλώσουν σίγουρα ενδιαφέρον αφού, όπως λένε, «υπάρχει ζήτηση για μεταφορές με τρένο». Μάλιστα, όπως αποκαλύπτουν οι ίδιες πηγές, στόχος είναι να ανοίξουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές και σε άλλες εταιρείες που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο του ΟΣΕ. Προηγουμένως θα δημιουργηθεί ρυθμιστική αρχή, κατά το πρότυπο των τηλεπικοινωνιών και της ενέργειας, ώστε να διασφαλίζονται ο ελεύθερος ανταγωνισμός και τα συμφέροντα των πολιτών.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προβεί και σε αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΣΕ σε συνδυασμό με παραχωρήσεις σε ιδιώτες, στα πρότυπα π.χ. του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» ή της Αττικής οδού. Αυτό αφορά βασικά τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπου μπορεί να αναπτυχθεί πλήθος εμπορικών δραστηριοτήτων.
Τις αποφάσεις για την τύχη του ΟΣΕ αλλά και για τις άλλες ιδιωτικοποιήσεις θα λάβει η αρμόδια διυπουργική επιτροπή, που αναμένεται να συνεδριάσει μετά το Πάσχα. Εννοείται ότι για την προώθηση ενός τόσο μεγάλου έργου θα προσληφθούν σύμβουλοι, οικονομικός και νομικός, που θα βοηθήσουν την κυβέρνηση.

Οι επιχειρήσεις που παίρνουν σειρά για αποκρατικοποίηση μετά τον ΟΣΕ, είναι οι εξής:

ΔΕΠΑ: Εξετάζεται η τοποθέτηση στρατηγικού επενδυτή, όχι για το δίκτυο αλλά για την εκμετάλλευση, έως 49%.
ΕΥΑΘ: Εξετάζεται και εδώ περαιτέρω ιδιωτικοποίηση έως 49%. Το δίκτυο θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.
Καζίνο: Προωθείται η πώληση της Πάρνηθας, της Κέρκυρας και της Ρόδου.
ΛΑΡΚΟ: Εξετάζεται η ιδιωτικοποίησή της, ίσως όχι εξ ολοκλήρου. Το πλαίσιο θεωρείται ευνοϊκό, καθώς έχει ανεβεί και η τιμή του νικελίου.
Λιμάνια: Εξετάζεται η δημιουργία εταιρείας συμμετοχών, που θα διαχειρίζεται περισσότερα από ένα λιμάνια.
Ακίνητα: Εξετάζεται η δημιουργία εταιρειών ακινήτων ομοειδούς χαρακτήρα (π.χ. αστικά ακίνητα, τουριστικά ακίνητα, εμπορικά ακίνητα).
Για τον ΟΠΑΠ δεν εξετάζεται η περαιτέρω ιδιωτικοποίησή του, αλλά η ανανέωση των αδειών του και ο εξορθολογισμός των στοιχημάτων μέσω Ιnternet, που αυξάνουν τα έσοδά του. Επίσης, θα δημιουργηθεί ρυθμιστική αρχή για τον κλάδο των στοιχημάτων.

ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΕΙΣ ΣΥΝΕΠΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΝΕΕΣ ΣΤΡΑΤΙΕΣ ΑΝΕΡΓΩΝ,ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΝΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΠΟΣΤΑ ΤΟΥΣ.

ΠΡΕΖΑ TV
2-4-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

οχι θα τα αφηνε αυτα!