Χωρίς... Ανάσταση έμειναν οι έμποροι τις ημέρες του Πάσχα.
Οι καταναλωτές περιόρισαν κατά πολύ τις αγορές τους και ο τζίρος των επιχειρήσεων έφτασε 20% χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Oι προσφορές στις οποίες επιδόθηκαν οι έμποροι δεν έφεραν αποτελέσματα, ενώ έχοντας βάλει από καιρό τις πιστωτικές κάρτες στην άκρη, 7 στους 10 καταναλωτές ψώνισαν μόνο με μετρητά. Εκαναν όμως μικρότερους λογαριασμούς καθώς τα χρήματα που μπορούσαν να διαθέσουν ήταν λιγότερα από άλλες χρονιές.
Οι χαμηλότερες τιμές, η αύξηση του ΦΠΑ που χάρισαν αλλά και τα δώρα με τις αγορές που πολλές επιχειρήσεις έδωσαν στους πελάτες τους το φετινό Πάσχα, δεν βοήθησαν τους εμπόρους που τώρα συνεχίζουν τις προσφορές ελπίζοντας σε καλύτερες πωλήσεις. Πρόκειται για προσφορές σε παιδικά είδη, είδη ένδυσης, εποχικά, έπιπλα αλλά και ηλεκτρονικά, που φτάνουν ακόμα και σε 50%. Έτσι, στα παιδικά είδη οι εκπτώσεις φτάνουν το 20% ή και το 40% σε ορισμένες επιχειρήσεις για τους κατόχους καρτών πιστότητας, στα είδη σπιτιού το 20%, στα λευκά είδη το 30%, στα έπιπλα και εποχικά το 50%, στα χαλιά το 60% και στα είδη ένδυσης, ακόμη και στις νέες κολεξιόν, το 20%. Οι προσφορές σε μεγάλες αλυσίδες αλλά και σε μικρότερες επιχειρήσεις θα συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες.
Η ύφεση στη λιανική αγορά βαθαίνει καθώς την περίοδο του Πάσχα ο τζίρος υποχώρησε σε διψήφιο ποσοστό, γεγονός που ενέτεινε την ανησυχία των επιχειρηματιών για την κατάσταση της αγοράς το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, σε ορισμένες επιχειρήσεις η πτώση του τζίρου έφτασε ακόμα και το 30%, κάνοντας αβέβαιη ακόμα την επιβίωσή τους. Η άσχημη ψυχολογία των καταναλωτών αλλά και τα λιγότερα χρήματα που μπορούσαν να διαθέσουν για τις αγορές του Πάσχα εξαιτίας των περικοπών στο δώρο κατά 30% για αρκετούς, είχαν ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να δουν τα ταμεία άδεια, παρά τον μίνι γύρο πασχαλινών προσφορών έως 50% στον οποίο είχαν επιδοθεί το προηγούμενο δεκαήμερο.
Φέτος ακόμα και η αγορά παιχνιδιών που παραδοσιακά τις γιορτές πραγματοποιεί μεγάλο μέρος των ετήσιων πωλήσεών της, παρουσίασε πτώση που έφτασε σε ορισμένες περιπτώσεις το 10%, ενώ οι καταναλωτές αναζήτησαν τις φθηνότερες λύσεις για να αγοράσουν τα δώρα τους.
Η μείωση των πωλήσεων είναι μεγάλη και, όπως λένε οι έμποροι, «το εμπόριο πάει από το κακό στο χειρότερο και ασφυκτιά από την ελεύθερη πτώση της κατανάλωσης». Μάλιστα, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την τύχη των καταστημάτων και υποστηρίζει ότι «οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις έχουν μπει ήδη σε περιπέτειες ρευστότητας και αρκετές δύσκολα θα ανακάμψουν». Ενδεικτικό είναι ότι λόγω έλλειψης ρευστότητας, μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων μείωσε τις αγορές νέων εμπορευμάτων το διάστημα του Πάσχα ακόμα και κατά 30%. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι έμποροι θεωρούν ότι επιβεβαιώνεται η εκτίμησή τους πως το 2010 θα είναι εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο, το οποίο είδε πέρυσι τον τζίρο να μειώνεται έως και 20%-25%.
ΠΡΕΖΑ TV
7-4-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου