Την κατάργηση του ειδικού χρόνου παραγραφής για τα αδικήματα που τελούν υπουργοί και υφυπουργοί, καθώς και την αλλαγή στον προσδιορισμό του χρόνου τέλεσής τους, ώστε να αρχίσει να μετρά από το χρόνο του αποτελέσματος και όχι της ενέργειας, προβλέπουν οι αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου που προτείνει το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Μετά την τροποποίηση της νομοθεσίας, τα αδικήματα που τελούν μέλη της κυβέρνησης θα παραγράφονται με τη συνήθη παραγραφή που ισχύει για όλους τους πολίτες, δηλαδή πέντε έτη για πλημμέλημα και 15 ή 20 χρόνια για κακούργημα. Όπως αναφέρει το υπουργείο, η ταχεία διεκπεραίωση των δικών που αφορούν σε πολιτικά πρόσωπα μπορεί να υπηρετηθεί με τη γρήγορη και αποτελεσματική διεξαγωγή της ποινικής διαδικασίας και όχι με το μικρότερο χρόνο παραγραφής τους.
Η αλλαγή στον υπολογισμό του χρόνου τέλεσης των αδικημάτων θα αφορά σε περιπτώσεις που οι υπουργοί ή υφυπουργοί είναι οι φυσικοί αυτουργοί. Στόχος είναι η περαιτέρω επιμήκυνση του χρόνου πριν επέλθει παραγραφή τους, καθώς π.χ. θα υπολογίζεται πλέον ως χρόνος τέλεσης ο χρόνος κατά των οποίον επήλθε από τη συμπεριφορά τους βλάβη στην περιουσία του Δημοσίου. Διευκρινίζεται ότι για τη συμμετοχή τους σε πράξεις άλλων θα ισχύει ότι και σήμερα.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης προτείνει ακόμη τον προσδιορισμό των εγκλημάτων που τελούνται "κατά την άσκηση των καθηκόντων τους", ώστε στα αδικήματα που δεν έχουν καμία σχέση με αυτά να μην εφαρμόζεται ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Σε αυτή την περίπτωση, αρμόδια θα είναι τα ποινικά δικαστήρια και η παραπομπή σε δίκη θα γίνεται με τη διαδικασία της άρσης της ασυλίας.
Τέλος, εισηγείται την ανάθεση σε εισαγγελέα εφετών διενέργειας ανακριτικών πράξεων, ώστε να διατυπωθεί ένα κατ΄ αρχήν δικαστικό συμπέρασμα για τη βασιμότητα της κατηγορίας. Δεν θα δεσμεύει την τελική απόφαση της προανακριτικής επιτροπής, ενώ ο αρμόδιος εισαγγελέας θα επιλέγεται με κλήρωση. Εναλλακτικά, προτείνεται λύση τριών δικαστικών λειτουργών, οι οποίοι θα επιλέγονται με ενισχυμένη πλειοψηφία από την αρμόδια προανακριτική επιτροπή.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης εκτιμά ότι οι παραπάνω αλλαγές κινούνται εντός των ορίων που χαράζει το άρθρο 86 του Συντάγματος. "Είναι προφανές ότι δεν νοείται αναδρομική ισχύς του νέου νόμου περί ευθύνης υπουργών", επισημαίνει.
Όσον αφορά στο πόθεν έσχες, το υπουργείο αναφέρει ότι περιμένει το "πράσινο φως" της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να προχωρήσει στην ανάρτηση όλων των δηλώσεων στο διαδίκτυο. Επίσης, σημειώνει ότι είναι "απολύτως χρήσιμο" να αναδεικνύεται η σύγκριση με τα παρελθόντα έτη κατά τη στιγμή της μεταβολής των περιουσιακών στοιχείων όσων καταθέτουν δήλωση.
ΒΕΒΑΙΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΤΑ ΤΣΕΠΩΣΑΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ...ΟΥΤΕ ΛΟΓΟΣ...ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΦΤΑΣΑΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΣΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΣ ΧΑΛΙΑ...ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΙΩΧΘΟΥΝ ΠΟΤΕ...!!!
ΠΡΕΖΑ TV
18-5-2010
1 σχόλιο:
ΚΑΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΝ
ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΙ ΤΡΟΦΙΜΟΙ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Με διακομματική συναίνεση ψηφίστηκε το 1975 ο πρώτος μετά τη μεταπολίτευση στρατολογικός νόμος, Το 1975 ο πρώτος στρατολογικός νόμος έδινε την δυνατότητα για απαλλαγή από στράτευση ή για μειωμένη στρατιωτική θητεία σε όσους είχαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά από πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Οι έλληνες επιστήμονες, δηλαδή, που διέπρεπαν ή διέπρεψαν στο εξωτερικό, κάτοχοι πτυχίων διακεκριμένων ξένων πανεπιστημίων, μπορούσαν αν έκαναν χρήση της συγκεκριμένης διάταξης του στρατολογικού νόμου που τότε ίσχυε, να υπηρετήσουν μειωμένη θητεία – ακόμα και να απαλλαγούν από την στρατιωτική θητεία υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις.
Κάνοντας χρήση αυτού του στρατολογικού νόμου – όπως είχε φυσικά δικαίωμα -, ο κύριος Σαμαράς υπηρέτησε εννέα μήνες στον στρατό, όταν η στρατιωτική θητεία ήταν συνολικά 24 μήνες
Ο κύριος Σαμαράς κάνοντας χρήση της συγκεκριμένης διάταξης έπραξε νομότυπα.
Ελέγχεται όμως σε ηθικό επίπεδο αυτή η επιλογή του, από την στιγμή μάλιστα που είχε αποφασίσει να εμπλακεί ενεργά και στην πολιτική(το 1977 εκλέχτηκε και πρώτη φορά βουλευτής).
Δεν είναι σωστό και ηθικό κάποιος που έχει αποφασίσει να ασχοληθεί ενεργά με την πολιτική και μάλιστα στον ευρύτερο χώρο της πατριωτικής δεξιάς, να επιζητά κάνοντας χρήση μιας διάταξης νόμου να υπηρετήσει μειωμένη στρατιωτική θητεία, και να υπηρετήσει μόνο 9 μήνες αντί των 24 μηνών που ήταν τότε η στρατιωτική θητεία.
Για εκείνον δεν ίσχυε τότε ότι ένας πολιτικός, εκτός από νόμιμος, οφείλει να είναι και ηθικός και ακέραιος– όπως υποστηρίζει τώρα-?
Ή το ανακάλυψε στην διαδρομή?
Δημοσίευση σχολίου