Το 2013 αναμένεται να λειτουργήσει, αποκλειστικά από ιδιώτες, το μεγαλύτερο ελληνικό εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Η κατασκευή του έργου θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ τις επόμενες ημέρες, ενώ η επιλογή του αναδόχου θα ολοκληρωθεί εντός του 2010.
Πρόκειται για επένδυση συνολικού ύψους άνω των 150 εκατ. ευρώ που θα αναπτυχθεί σε τρεις φάσεις, σε έκταση 600 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρικής του ΟΣΕ) στην περιοχή του Ασπροπύργου. Το σύνολο της έκτασης της ΓΑΙΟΣΕ στη συγκεκριμένη περιοχή ξεπερνά τα 2.200 στρέμματα, ωστόσο οι στεγασμένες εγκαταστάσεις του νέου εμπορευματικού κέντρου προβλέπεται να καλύψουν 240 στρέμματα.
Το έργο, όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια του αναδόχου- παραχωρησιούχου, χωρίς τη συμμετοχή της Ε.Ε. ή κονδυλίων του Δημοσίου. Η υψηλότερη οικονομική προσφορά θα είναι το κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού, με τους ενδιαφερόμενους να έχουν δυόμισι μήνες (από την ημερομηνία προκήρυξης του διαγωνισμού) για να καταθέσουν τις προσφορές τους.
Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο μεγάλης σημασίας για τις εμπορευματικές μεταφορές, τις οποίες χαρακτήρισε προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα της χώρας μας. Μάλιστα σημείωσε ότι η συμφωνία της Ελλάδας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέβλεπε πως το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο θα ήταν έτοιμο εντός του 2010.
Οπως είπε ο κ. Ρέππας, υπάρχει σιωπηρή παράταση από την Ε.Ε. και εφ΄ όσον υπάρξει ανάδοχος και αρχίσουν τα έργα δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Σε διαφορετική περίπτωση, η χώρα μας είναι πολύ πιθανόν ότι θα υποχρεωθεί να επιστρέψει σημαντικά κονδύλια στην Ε.Ε. Σημειώνεται ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα είναι έτοιμη η σιδηροδρομική σύνδεση του χώρου στο Θριάσιο με το λιμάνι του Ικονίου, έργο κρίσιμο για τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου το οποίο είχε μάλιστα χρηματοδοτηθεί με κονδύλια από την Ε.Ε. Τα οικονομικά ανταλλάγματα
Η παραχωρησιούχος εταιρεία ή κοινοπραξία που θα επιλεγεί θα καταβάλει οικονομικό αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΟΣΕ που θα περιλαμβάνει:
Ποσοστό επί του τζίρου της εταιρείας παραχώρησης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που θα προσφερθεί.
Μεταβίβαση προς τη ΓΑΙΟΣΕ του 15% των μετοχών της εταιρείας παραχώρησης, μετά την ολοκλήρωση των κατασκευών.
Σημειώνεται ότι το οικονομικό αντίτιμο προσδιορίζεται από έναν μαθηματικό τύπο που υπαγορεύει ότι η εταιρεία θα πληρώνει για κάθε χρόνο εκμετάλλευσης του κέντρου ένα εφάπαξ ποσό και ποσοστό 15% επί του τζίρου της, το οποίο θα πρέπει να είναι υψηλότερο από το εφάπαξ ποσό. Δηλαδή, ένα σταθερό ποσό για εκμίσθωση και ένα ποσοστό επί του κύκλου εργασιών της.
Γάλλοι και κινέζοι αξιωματούχοι έχουν επισκεφθεί ήδη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών βολιδοσκοπώντας τις προθέσεις σχετικά με την υπόθεση. Ο κ. Ρέππας ερωτηθείς σχετικά χθες ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη θα έχει συνάντηση με τον επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας Cosco κ. Wei Jiafu, ο οποίος έρχεται στην Ελλάδα προκειμένου να έχει επαφές για την ενίσχυση της παρουσίας στη χώρα μας του κινεζικού κολοσσού που ήδη έχει αναλάβει τη διαχείριση του δεύτερου προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά.
Η κινεζική εταιρεία βρίσκεται μεταξύ των ενδιαφερομένων για το εμπορευματικό κέντρο, καθώς η παρουσία της εκεί θα της εξασφαλίσει διέξοδο προς Ε.Ε. για τα εμπορεύματα που διαχειρίζεται στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν θα πρέπει να αποκλείεται μάλιστα σύμπραξή της με τη νεοϊδρυθείσα εταιρεία logistics του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
ΠΡΕΖΑ TV
12-5-2010
2 σχόλια:
ΛΑΕ ΞΥΠΝΑ
Ο ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥΛΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΥΤΟΙ ΣΚΛΑΒΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ και ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ και όμως είναι εφιαλτικό: Η Ελλάδα ανήκει στους τραπεζίτες, στις εισπρακτικές εταιρείες, στους τοκογλύφους και στα κοράκια. Η Νομοθετική, εκτελεστική και Δικαστική εξουσία είναι στα χέρια τους. Πως θα λυτρωθούμε από αυτή τη σκλαβιά ???
Δημοσίευση σχολίου