Τις επόμενες ημέρες στο Παρίσι και το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο αναμένεται να παιχτεί το τελευταίο επεισόδιο του σίριαλ C4Ι. Με καθυστέρηση έξι ετών το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με απόφαση του Σπύρου Βούγια τελικά δεν θα παραλάβει το σύστημα που είχε παραγγελθεί για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και θα διεκδικήσει αποζημίωση που μπορεί να φτάσει έως και τα 100 εκατ. ευρώ σε περίπτωση δικαίωσης του ελληνικού Δημοσίου.
Στην αντίθετη περίπτωση, αν δικαιωθεί τελικά η SΑΙC, το ελληνικό Δημόσιο κινδυνεύει εκτός από τα 300 εκατ. ευρώ που ήδη έχει πληρώσει για ένα σύστημα που δεν λειτουργεί, να καταβάλει ακόμη 100 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν σε παρακρατηθείσες δόσεις αποπληρωμής, επιστροφή εγγυητικών επιστολών και προσαυξήσεις. Επιπλέον από το 2014 πρέπει να αναζητήσει και νέο τρόπο επικοινωνίας σε Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, καθώς το πρόγραμμα Τetra που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος επικοινωνίας των Σωμάτων Ασφαλείας επιστρέφεται στη SΑΙC. Στο ελληνικό Δημόσιο θα απομείνουν οι 5.000 συσκευές, άχρηστες χωρίς το λογισμικό του Τetra. «Πρόκειται για σύστημα για το οποίο, με βάση τη σύμβαση που είχε υπογραφεί, καταβάλλουμε κάθε μήνα ενοίκιο λειτουργίας στη SΑΙC 700.000
ευρώ», αποκαλύπτει στα «ΝΕΑ» ανώτερος παράγων του υπουργείου. Συνολικά το Τetra θα κοστίσει 80 εκατ. ευρώ, ενώ τον έλεγχο λειτουργίας του τον έχει ακόμη και τώρα η κοινοπραξία.
Χωρίς συντήρηση. Περισσότερες από 800 «σούπερ» κάμερες του συστήματος που είχαν τοποθετηθεί για τις ανάγκες των Αγώνων του 2004 στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, σκουριάζουν στις αποθήκες υλικού της Αστυνομίας και του Λιμενικού. Επίσης, πολλά από τα βασικά συστατικά στοιχεία του μετρούν πλέον περισσότερα από έξι χρόνια ζωής, δεν έχουν συντηρηθεί ποτέ λόγω της διαμάχης, παρότι το Δημόσιο έχει προπληρώσει τη διαρκή συντήρησή τους με το συμφωνητικό SLΑ, και οδηγούν σε «ταχεία» φθορά του συστήματος.
Στη μάχη του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου το ελληνικό Δημόσιο, που έχει προσλάβει και εξειδικευμένο ελληνικό δικηγορικό γραφείο για να συνδράμει τους νομικούς συμβούλους του κράτους, θα προσπαθήσει να πείσει πως στην πραγματικότητα το πανάκριβο C4Ι δεν λειτούργησε ποτέ.
Το τελευταίο εξώδικο. Στο τελευταίο εξώδικο που απέστειλε στο ελληνικό Δημόσιο η SΑΙC, η κοινοπρακτική εταιρεία που ανέλαβε τον σχεδιασμό, την εγκατάσταση, τη λειτουργία και τη συντήρηση του συστήματος ασφάλειας, χαρακτηρίζει αβάσιμες και αναληθείς όλες τις αιτιάσεις του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Επιπλέον επικαλείται το πρωτόκολλο ποιοτικής και ποσοτικής παραλαβής της Επιτροπής ελέγχου και παραλαβής Προμηθειών Συστημάτων, η οποία παρότι παρατήρησε αποκλίσεις στη λειτουργία του συστήματος ομόφωνα δέχτηκε το C4Ι τον Νοέμβριο του 2008. Και στην αρχική συμφωνία που υπέγραψε το ελληνικό Δημόσιο για το σύστημα ασφάλειας, η Επιτροπή οριζόταν ως ο τελικός κριτής του έργου! Αυτό που προκάλεσε εύλογες απορίες στο υπουργείο ήταν το γεγονός πως οι τεχνικοί σύμβουλοι της Επιτροπής είχαν καταγράψει μία σειρά σοβαρών προβλημάτων του συστήματος κατά τις επίσημες δοκιμές αποδοχής που εκτελέστηκαν από τον Μάιο του 2008 έως και τα τέλη του Οκτωβρίου του 2008. Παρά τις αρνητικές εκθέσεις, η συμφωνία υπεγράφη από τη φυσική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., αλλά αρνήθηκε να την υπογράψει ο τότε αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Χρήστος Μαρκογιαννάκης. Οπως έλεγε, ζητούσε μια επιτυχημένη δοκιμή στην οποία το σύστημα θα έπρεπε να λειτουργήσει στα ανώτατα όρια που προέβλεπε η κατασκευάστρια εταιρεία. Τέτοια Γενική Δοκιμή όμως ουδέποτε πραγματοποιήθηκε.
Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση η Δοκιμή Φορτίου, όπως αποκαλούνταν η γενική δοκιμή, θα έπρεπε να παρέχει το 100% των δυνατοτήτων του ταυτόχρονα σε 1.300 διαφορετικούς χρήστες. Οταν πραγματοποιήθηκε η Δοκιμή Αποδοχής, αυτό έγινε μόνο με έναν χρήστη!
ΠΡΕΖΑ TV
22-5-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου