Τρίτη, Ιουνίου 15, 2010

Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕ ΚΑΤΑ 30%...ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ...

Δραματική πτώση της κατανάλωσης καυσίμων σε ποσοστό 30% εμφανίζουν τα τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία των πρατηριούχων. Τον Απρίλιο σημειώθηκε απότομη βουτιά στην κατανάλωση, ενώ για τον Μάιο, οι πρατηριούχοι μιλούν για κατάρρευση των πωλήσεων που φέρνει την κατανάλωση σε πτωτική τροχιά της τάξεως του 30%. Οι ετήσιες πωλήσεις για όλο το 2009 ήταν περί τα 2.160.000 εκατ. τόνοι ντίζελ και περί τα 2.850.000 τόνοι βενζίνη. Εφέτος, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των πρατηριούχων θα πωληθούν 1,6 εκατ. τόνοι ντίζελ κίνησης και λίγο πάνω από 2 εκατ. τόνοι αμόλυβδης, δηλαδή η πτώση θα είναι πολύ σημαντική.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) σε επιστολή που απέστειλε προς τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και Οικονομίας κυρία Λούκα Κατσέλη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει στην αγορά καυσίμων ενδεχόμενη ενσωμάτωση των τελών κυκλοφορίας στις τιμές της βενζίνης και κάνει λόγο για «ολέθριο σφάλμα» αφού η πτώση του τζίρου είναι πασιφανής και από τη μείωση της κίνησης στους δρόμους.

Οι πρατηριούχοι σημειώνουν ότι από την αρχή του χρόνου η συνολική φορολογική επιβάρυνση ανά λίτρο αμόλυβδης, από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, έχει αυξηθεί από 57,4 λεπτά σε 91,9 λεπτά το λίτρο. Δηλαδή η συνολική αύξηση μέχρι στιγμής είναι 34,5 λεπτά ανά λίτρο και έπεται συνέχεια με την επόμενη αύξηση του ΦΠΑ από 1ης Ιουλίου. Η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού οφείλεται κατά 50% στις υψηλές τιμές των καυσίμων. Τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής είναι ενδεικτικά τού ότι ο όγκος πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων μειώθηκε κατά 7,4% τον περασμένο Μάρτιο, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2009, ενώ δεν είχε επιβληθεί ακόμη η τελευταία αύξηση του ΕΦΚ.
Με την ενσωμάτωση δεν επιτυγχάνεται ο δημοσιονομικός στόχος της αύξησης των φόρων, αφού η μείωση της κατανάλωσης περιορίζει τα έσοδα που εισπράττει τελικά το Δημόσιο, παράλληλα όμως επιβαρύνει το μεταφορικό κόστος όπως και το κόστος παραγωγής πολλών προϊόντων, σημειώνουν οι εμπλεκόμενοι με τα καύσιμα.

ΠΡΕΖΑ TV
15-6-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: