ΠΛΕΟΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΛΕΥΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ...
Η βελτίωση της κυκλοφορίας στους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας περιλαμβάνεται στις παράπλευρες... ωφέλειες του ΔΝΤ, βεβαίως πριν από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο μετρό που την περασμένη εβδομάδα έφεραν τα πάνω κάτω.
Οι μετρήσεις της κίνησης των οχημάτων δεν δίνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα και κατά μέσο όρο η μείωση είναι της τάξης του 5%, ενώ τις ώρες αιχμής πλησιάζει το 3%. Η αίσθηση που έχουν οι οδηγοί είναι σαφώς καλύτερη, αφού καταγράφεται αύξηση της μέσης ταχύτητας οδήγησης κατά 20%.
Η βελτίωση είναι ακόμα πιο εμφανής τις ώρες αιχμής. Να σημειωθεί ότι με βάση τα δεδομένα της τελευταίας τριετίας οι βασικοί δρόμοι του Λεκανοπεδίου ήταν σε κατάσταση «σημειωτόν» πάνω από 8 ώρες το 24ωρο και πλέον το φαινόμενο τείνει να μειωθεί σε έξι, δείγμα ότι οι μετακινήσεις για ψώνια ή για καφέ έχουν περιοριστεί αισθητά.
Η έκθεση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών για το πρώτο τρίμηνο του 2010, που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες, δίνει τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
* Σε όλους τους βασικούς δρόμους του Λεκανοπεδίου, όπου γίνονται μετρήσεις, καταγράφεται μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων, που στο σύνολο της ημέρας κυμαίνεται γύρω στο 5%. Η βελτίωση είναι μεγαλύτερη και φτάνει στο 7% στην Ποσειδώνος, ενώ ακολουθούν η Σταδίου, η Αθηνών και η Αμαλίας με 6%.
* Η μείωση είναι εμφανής και τις ώρες αιχμής και κυμαίνεται από 2-3%. Εχει όμως ενδιαφέρον ότι μειώνονται σε διάρκεια οι ώρες με μποτιλιάρισμα. Πριν από την κρίση οι περίοδοι αιχμής ήταν 7-10 το πρωί, 2-4 το μεσημέρι και 5.30-9 το βράδυ, με τάσεις συνεχούς διεύρυνσης που οδηγούσαν σε ενοποίηση της μεσημεριανής με την απογευματινή ζώνη. Το τελευταίο διάστημα το πρωινό μποτιλιάρισμα «σπάει» από τις 9.30 π.μ., ενώ το απόγευμα οι δυσκολίες εμφανίζονται λίγο μετά τις 6 μ.μ. Παραμένει το πρόβλημα στη ζώνη των 2-4 μ.μ., που αφορά κατά κύριο λόγο μετακινήσεις εργαζομένων.
* Ο μόνος από τους δρόμους του κέντρου που διαφοροποιείται είναι η λεωφόρος Αλεξάνδρας. Η κυκλοφορία παρουσιάζει αύξηση κατά 3%, για λόγους που δεν έχουν εξακριβωθεί από τους συγκοινωνιολόγους και η μέση ταχύτητα των οχημάτων καταγράφεται στα 9-10 χλμ., μόλις που ξεπερνά τις επιδόσεις ενός πεζού.
* Το μποτιλιάρισμα παραμένει το «σήμα κατατεθέν» της λεωφόρου Κηφισού. Το «ποτάμι» παραμένει αδιάβατο, μάλιστα η κατάσταση έχει δυσκολέψει τις θεωρούμενες εύκολες ώρες. Η μέση χωρητικότητα του δρόμου είναι 2.000 οχήματα ανά λωρίδα κυκλοφορίας και τις ώρες αιχμής οι ανάγκες αυξάνονται έως και 50%. Οι καθυστερήσεις έχουν φτάσει τα 11 λεπτά, έναντι 6 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στις ώρες αιχμής τα 40 λεπτά έγιναν 44, αφού δεν υπάρχουν περιθώρια για τα... χειρότερα.
* Οι διαδηλώσεις μετά τον Φεβρουάριο αυξάνουν συνεχώς τη συμμετοχή τους στις αιτίες του μποτιλιαρίσματος και από 5% τον περασμένο Οκτώβριο εκτινάχθηκαν τον Μάρτιο στο 9%, αγγίζοντας τον διπλασιασμό, προφανώς λόγω των σκληρών μέτρων που έφερε το μνημόνιο στήριξης.
* Οι κεντρικοί δρόμοι πάντως έχουν φτάσει στα όριά τους και πλέον αρκεί ένα απλό περιστατικό, π.χ. ένα ακινητοποιημένο λόγω μηχανικού προβλήματος όχημα, για να τινάξει στον αέρα την κυκλοφορία. Μετρήθηκε ότι το 34% των καθυστερήσεων αποδίδεται σε βλάβη οχήματος.
«Σε ένα οδικό δίκτυο που από χρόνια έχει ξεπεράσει τα όριά του, οι μεταβολές στην κυκλοφορία δεν μπορεί παρά να είναι περιορισμένες», επισημαίνει ο Βασίλης Χαλκιάς, πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, που σε δήλωσή του στην «Ε» αναδεικνύει και άλλη μία παράμετρο: την ταχύτητα κίνησης. «Τα σχετικά λίγα οχήματα που αφαιρέθηκαν από την κυκλοφορία λόγω της οικονομικής κρίσης και της αύξησης των τιμών στα καύσιμα αρκούν για να επιτρέψουν στο σύστημα να λειτουργήσει πιο ομαλά. Γι' αυτό, ενώ η μείωση των οχημάτων είναι της τάξης του 5%, οι μετρούμενες ταχύτητες έχουν πολύ καλύτερη εικόνα και έχουν αυξηθεί σε ποσοστά που φθάνουν το 20%», προσθέτει.
ΠΡΕΖΑ TV
21-6-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου