Διαστάσεις σκανδάλου λαμβάνει η υπόθεση της «αμαρτωλής» περιοχής «Σαμαρέικα», που ροκανίζει εδώ και χρόνια με την ανοχή των αρμόδιων υπηρεσιών το προστατευόμενο από τη διεθνή σύμβαση Ramsar δάσος της Στροφυλιάς. Ελάχιστες ημέρες μετά τη νέα καταγγελία στη Βουλή από τον βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Τσούκαλη και τη διαμαρτυρία της Οικολογικής Κίνησης Πάτρας (ΟΙΚΙΠΑ) για τη συνεχιζόμενη αγροτική δραστηριότητα των καταπατητών σε περιοχή που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα, και η υπόθεση πήρε απροσδόκητη τροπή.
Δύο από τους καταπατητές αθωώθηκαν προχθές από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Κ. Αχαΐας εξ αιτίας της περίεργης συμπεριφοράς του Δασαρχείου Πατρών, το οποίο δεν όρισε δικηγόρο, ούτε παρέστη ως πολιτικός ενάγων του Δημοσίου στη δίκη όπως όφειλε.
«Η εγκληματική αδράνεια και αδιαφορία του Δασαρχείου Πατρών είχε αποτέλεσμα να αθωωθούν από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Κ. Αχαΐας δύο από τους καλλιεργητές της εκχερσωμένης και καταπατημένης έκτασης του δάσους της Στροφυλιάς στη θέση "Σαμαρέικα", η οποία έχει κηρυχτεί από το 2004 αναδασωτέα. Οι δύο πρωτοφανείς δικαστικές αποφάσεις έρχονται να καταδείξουν την τεράστια ευθύνη του Δασαρχείου Πατρών, το οποίο ανέθεσε την υποστήριξη των δύο υποθέσεων στον δασοφύλακα της περιοχής χωρίς καμία άλλη νομική υποστήριξη. Η παράλειψή του να ζητήσει τη συνδρομή του Δικαστικού Γραφείου Πατρών και να ορίσει δικηγόρο είχε αποτέλεσμα δύο από τους καταπατητές-καλλιεργητές της έκτασης να αθωωθούν την ώρα που είχαν παραπεμφθεί με την κατηγορία της παράνομης καλλιέργειας αναδασωτέας δασικής έκτασης», καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΟΙΚΙΠΑ και προσθέτει:
«Είναι χαρακτηριστικό αλλά και εξοργιστικό το γεγονός ότι το Δασαρχείο όχι μόνο δεν είχε δικηγόρο στη δίκη, αλλά δεν όρισε ούτε έναν υπάλληλό του, προκειμένου να παραστεί στη δίκη ως πολιτικός ενάγων του Δημοσίου. Αναρωτιόμαστε αν η τελευταία δικαστική εξέλιξη στο "μακράς διαρκείας" έργο της σαλαμοποίησης και οικοπεδοποίησης του (κατά τα άλλα) Εθνικού Πάρκου της Στροφυλιάς οφείλεται σε σκοπιμότητα ή στην πλήρη διάλυση των δασικών υπηρεσιών του νομού μας. Χαρακτηριστικό της προκλητικής αδράνειας του Δασαρχείου είναι το γεγονός ότι η ΟΙΚΙΠΑ το έχει ενημερώσει εγγράφως, εδώ και τρία χρόνια, ότι οι αναδασωτέες εκτάσεις έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο της περιοχής ως ιδιοκτησίες των καταπατητών, χωρίς αυτό να έχει πράξει το παραμικρό για να ακυρώσει τις εγγραφές».
Τα μέλη της ΟΙΚΙΠΑ, όπως είπαν στην «Ε», ελπίζουν ότι ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Πατρών, ο οποίος έχει ενημερωθεί για το θέμα, θα πράξει το καθήκον του, ασκώντας έφεση στις δύο αθωωτικές αποφάσεις του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Κ. Αχαΐας.
ΠΡΕΖΑ TV
4-6-2010
ΜΑΚΗΣ ΝΟΔΑΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου