Χωρίς να έχει γίνει διαγωνισμός και χωρίς να υπάρχει σύμβαση με τους ιδιώτες ιδιοκτήτες γερανών, όπως προβλέπει υπουργική απόφαση του 1983, γίνεται η «μπίζνα» με το σήκωμα των δικύκλων που σταθμεύουν παράνομα στο κέντρο της Αθήνας.
Οπως είχε γράψει η «Κ.Ε.» στις 2 Μαΐου 2010 τους τελευταίους μήνες χιλιάδες ιδιοκτήτες δικύκλων ανακαλύπτουν ότι η τροχαία τούς έχει «μαζέψει» τα μηχανάκια. Το πρόστιμο είναι 40 ευρώ συνήθως, που άμα πληρωθεί σε 10 μέρες γίνεται 20 ευρώ, αλλά ο γερανός κοστίζει πολύ περισσότερο: 83 ευρώ με τον ΦΠΑ! Οι γερανοί, όμως, δεν είναι της τροχαίας αλλά ιδιωτών. Αυτοί σε κάθε «επιχείρηση» σηκώνουν 8-10 μηχανάκια που σημαίνει ότι βγάζουν καθαρά, χωρίς τον ΦΠΑ, 700 ευρώ σε μία ώρα και η τροχαία... 200 ευρώ. Από στοιχεία που φέρνει η «Κ.Ε.» σήμερα στη δημοσιότητα αποκαλύπτεται ότι θα έπρεπε να γίνεται διαγωνισμός και οι ιδιώτες να δίνουν προσφορές για το πόσο θα χρεώνουν τη μεταφορά των δικύκλων. Εάν γινόταν αυτό θα μπορούσε το κράτος να βάζει στα ταμεία από τα 70 ευρώ του γερανού, έστω τα μισά!
Ιδού πώς έχει το θέμα: το 1983 οι υπουργοί Συγκοινωνιών και Μεταφορών βγάζουν την υπ' αριθμόν 30870 κοινή απόφαση στην οποία αναφέρεται ότι «ο δικαιούχος του οχήματος βαρύνεται με τα έξοδα μεταφοράς και φύλαξής του... ανεξάρτητα αν η μεταφορά έγινε με υπηρεσιακά ή με ιδιωτικά γερανοφόρα οχήματα ή αν η φύλαξη έγινε σε ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο και ανεξάρτητα από το ύψος δαπανών μεταφοράς και φύλαξης που καταβάλλει η υπηρεσία (σ.σ.: τροχαία) στους ιδιώτες μεταφορείς που έχουν επιλεγεί από αυτή μετά από σχετικό διαγωνισμό».
Στην ίδια υπουργική απόφαση υπήρχε πίνακας με το πόσο θα χρεώνεται η μεταφορά και η φύλαξη των οχημάτων. Οι τιμές σε αυτόν άλλαζαν, από τότε έως σήμερα, ανά δύο χρόνια με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.
Ζήτημα πρώτον: Το υπουργείο Μεταφορών (Υποδομών σήμερα) χρεώνει τη μεταφορά του δικύκλου όσο ενός αυτοκινήτου, αγνοώντας επιδεικτικά ότι στη μία ώρα που θα ήθελε ο γερανός για να μεταφέρει ένα αυτοκίνητο, μεταφέρει δέκα δίκυκλα. Από το αρμόδιο γραφείο του υπουργείου λένε ότι απλά προσαρμόζουν τις τιμές ανά δύο χρόνια και δηλώνουν αναρμόδιοι στο να γίνει διαγωνισμός.
Ζήτημα δεύτερον: Υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της τροχαίας δηλώνουν «αναρμόδιοι», ως υπηρεσία, για τη διεξαγωγή διαγωνισμού. Η διατύπωση, όμως, στην υπουργική απόφαση λέει για ιδιώτες μεταφορείς που έχουν επιλεγεί από αυτή ύστερα από σχετικό διαγωνισμό.
Με απλά λόγια, η Τροχαία Αττικής διαθέτει μόνο ένα όχημα που μπορεί να μεταφέρει μηχανάκια. Ετσι, σχεδόν όλος ο όγκος της «δουλειάς» (και είναι πολλές χιλιάδες τα μηχανάκια που σηκώνουν κάθε χρόνο) γίνεται από ιδιώτες που επιλέγονται με... τι κριτήρια άραγε; Στα 10 μηχανάκια εφτακόσια ευρώ, στα 1.000 εβδομήντα χιλιάδες κ.ο.κ. Και είναι χιλιάδες τα μηχανάκια που «σηκώνονται» κάθε χρόνο.
Ο ιδιώτης, εάν δούλευε μόνος, χωρίς τη συνεργασία με την τροχαία, και έστελνε το γερανό να σηκώσει ένα αυτοκίνητο ή ένα μηχανάκι μέσα στην πόλη, θα έπαιρνε 120 ευρώ στην πρώτη περίπτωση και 60 ευρώ στη δεύτερη. Τόσο, τουλάχιστον, χρεώνουν οι εταιρείες οδικής βοήθειας. Με τη συνεργασία της τροχαίας μέσα στην ίδια ώρα κατορθώνει να πενταπλασιάζει ή και να δεκαπλασιάζει τα έσοδά του.
Τέλος, ακόμη και αν δεχτούμε ότι η χρέωση για το δίκυκλο είναι 70 ευρώ επειδή έτσι ορίζει το υπουργείο Υποδομών, εάν είχε γίνει διαγωνισμός, θα μπορούσε το κράτος να πάρει, καλύτερη τιμή για κάθε μηχανάκι από τον ιδιώτη (εφόσον αυτός θα ξέρει ότι θα έχει... σταθερή δουλειά) και τα υπόλοιπα να μένουν στο κράτος. Οι αρμόδιοι δημόσιοι λειτουργοί από τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη επί 27 χρόνια δεν νοιάζονταν ούτε αν οι τιμές «γδέρνουν» τους δικυκλιστές, ούτε αν θα εισπράξει κάτι παραπάνω το Δημόσιο.
Και η τροχαία τώρα λέει ότι προ ημερών έστειλε έγγραφο στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης με θέμα την επικαιροποίηση της υπουργικής απόφασης του '83. Υστερα από 27 χρόνια και... δημοσιεύματα.
ΠΡΕΖΑ TV
6-6-2010
ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου