Η αντίφαση στις ενέργειες της διοίκησης, η οποία υποστηρίζει ότι πρέπει να προστατευτεί ο πράσινος πνεύμονας του ιδρύματος και, με το αιτιολογικό της περιβαλλοντικής καταστροφής, προσπαθεί να εμποδίσει τις εργασίες ανάπτυξης του μετρό, φαίνεται από έγγραφο-επιστολή προς το δασαρχείο και την εφορεία νεοτέρων μνημείων. Το έγγραφο στάλθηκε στις υπηρεσίες στις 23 Σεπτεμβρίου 2009 από τον διευθυντή του ιδρύματος πατέρα Απόστολο. Ο διευθυντής περιγράφει περιστατικό πτώσης πεύκου που συνέβη στις 30 Αυγούστου 2009. Το πεύκο, που “έγερνε επικίνδυνα επί χρόνια”, σύμφωνα με το έγγραφο, έπεσε πάνω στο φυλάκιο και έφραξε την είσοδο του ιδρύματος. Ειδοποιήθηκε η πυροσβεστική, η οποία όμως δεν μπόρεσε να απομακρύνει το πεσμένο δέντρο, και στη συνέχεια ζητήθηκε η συνδρομή του δήμου Θεσσαλονίκης που έστειλε ειδικό συνεργείο και έκοψε τον κορμό του πεσμένου δέντρου.
Ο διευθυντής του Παπαφείου ενημερώνει το δασαρχείο και την εφορεία ότι “στον χώρο υπάρχουν και άλλα δέντρα με την ίδια κλίση. Ειδικά ένα έχει πλησιάσει επικίνδυνα τις παρυφές της στέγης του ιδρύματος. Υπάρχει φόβος πτώσης αυτών, με συνέπεια να υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης σωματικών και υλικών ζημιών” και ζητά: “Επισκεφτείτε τον αύλειο χώρο του ιδρύματος, για να πιστοποιήσετε τη βιωσιμότητα των αιωνόβιων πεύκων, καθώς και να μας ενημερώσετε τι πρέπει να πράξουμε με αυτά που είναι επικίνδυνα”. Είναι φανερό ότι η διεύθυνση του Παπαφείου δεν θα είχε αντίρρηση ακόμη και να κοπούν τα δέντρα εάν κρινόταν αναγκαίο για λόγους ασφαλείας, τηρώντας εύλογη στάση. Την ίδια ώρα, όμως, προσέφευγε στο ΣτΕ, αντιδρώντας στην απόφαση κοπής 13 δέντρων, μεταξύ των οποίων ήταν και τα χαρακτηριζόμενα “επικίνδυνα”.
Το τμήμα Αναστολών του ΣτΕ πριν από λίγες μέρες ανέστειλε την ισχύ της απόφασης του υπουργού Υποδομών που επέτρεπε την κοπή των δέντρων. Έτσι, για την ώρα, δεν μπορεί να κοπεί κανένα πεύκο από τον κατασκευαστή του μετρό. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το δασαρχείο και η εφορεία δεν έχουν αντίρρηση στην κοπή των δέντρων, καθώς ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος, με το πέρας των εργασιών, να φυτέψει νέα δέντρα και να αποκαταστήσει το πράσινο.
Η «Αττικό Μετρό ΑΕ» προσέφυγε στην πολεοδομία ζητώντας έγκριση για την κοπή των 13 δέντρων. Επίσης ανέθεσε σε ειδικούς επιστήμονες τη μελέτη για τη βιωσιμότητα των πεύκων, τα συμπεράσματα της οποίας αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.
Φωτης Κουτσαμπαρης
ΠΡΕΖΑ TV
16-6-2010
1 σχόλιο:
Kαι ποιος εισαι εσυ που θα κρινεις εαν καποιο πευκο ειναι επικυνδυνο?
η Θεσ/νικη ητανε γεματη πευκα και την καταντησατε ενα απεραντο τσιμεντοκομειο...Παρε για παραδειγμα και το νεο Δημαρχειακο "Παλατι"....
Δημοσίευση σχολίου