Τρίτη, Ιουνίου 01, 2010

ΕΠΩΝΥΜΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΣΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ... ΧΥΜΑ

Ταυτότητα, τόσο εντός όσο και συνόρων προσπαθεί να διαμορφώσει το επώνυμο ποιοτικό ελληνικό κρασί, έχοντας - μεταξύ άλλων - να αντιμετωπίσει το μη τυποποιημένο, ανώνυμο και ανεξέλεγκτης ποιότητας κρασί που κυκλοφορεί στην αγορά.

Στο "Στρατηγικό Σχέδιο για το branding & marketing του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού", που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΕ), επισημαίνεται πως το μη τυποποιημένο και αμφιβόλου ποιότητας κρασί κατέχει ένα εντυπωσιακά μεγάλο μερίδιο της αγοράς, που αγγίζει το 50%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ), Ιωάννη Βογιατζή, για να αλλάξει η κατάσταση στην εγχώρια αγορά απαιτείται, πέρα από την ηθική και νομική "αποκαθήλωση" του "χύμα" κρασιού, η συνολική αναβάθμιση της ελληνικής οινικής εμπειρίας.
Με φόντο την οικονομική κρίση και τις προσαρμογές που αυτή απαιτεί, φαίνεται πως και ο κόσμος του κρασιού βιώνει τις αλλαγές και παίρνει τις δικές του αποφάσεις. Έτσι, σύμφωνα με τον κ.Βογιατζή, το τελευταίο διάστημα έχουν ληφθεί πρωτοβουλίες, τόσο από οινοποιεία όσο και από επιχειρήσεις εστίασης, για τη διαμόρφωση πιο φιλικών τιμών προς τον καταναλωτή.
"Υπάρχουν κρασιά οι τιμές των οποίων μπορούν και πρέπει να μειωθούν", επιμένει ο κ.Βογιατζής, γνωστοποιώντας παράλληλα πως το τελευταίο διάστημα η ζήτηση στην εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά ένα μικρό ποσοστό στα εστιατόρια και ειδικότερα στις ακριβότερες κατηγορίες κρασιών, ενώ διατηρείται στα ίδια επίπεδα στα σούπερ μάρκετ.
Σχετικά με την παρουσία ελληνικών κρασιών στο εξωτερικό είπε πως σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της μελέτης, το ελληνικό κρασί κατέχει το 0,32% σε όγκο, στην παγκόσμια αγορά των εισαγόμενων κρασιών, ενώ οι ελληνικές εξαγωγές αφορούν κυρίως σε φθηνά κρασιά και επιτραπέζιους οίνους. Ειδικά για τις αγορές του εξωτερικού, είπε ότι το Στρατηγικό Σχέδιο "προτείνει" την υλοποίηση καμπάνιας με σλόγκαν "New Wines of Greece". Πάντως, ελκυστικότερες αγορές για το ελληνικό κρασί είναι σήμερα: ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία και Ρωσία, ενώ βασικές ανταγωνίστριες είναι: Αυστρία, Γερμανία, Πορτογαλία και Νέα Ζηλανδία.

ΠΡΕΖΑ TV
1-6-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: