Τετάρτη, Ιουνίου 23, 2010

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Α.Ε (Ε.Α.Β) ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Η Ε.Α.Β απασχολεί 2200 περίπου εργαζόμενους και είναι ο αποκλειστικός επισκευαστής και συντηρητής των αεροσκαφών και κινητήρων της πολεμικής αεροπορίας, συμβάλλοντας έτσι στην ασφάλεια της χώρας.
Στην Ε.Α.Β. σήμερα εργάζονται 400 εργαζόμενοι λιγότεροι από όσο προέβλεπε η διοίκηση της εταιρείας, με βάση τις μελέτες της Διεύθυνσης Ανθρώπινου δυναμικού, για την απρόσκοπτη υλοποίηση ανειλημμένων και ανελαστικών συμβατικών υποχρεώσεων, έναντι των πελατών της και της όλης λειτουργικότητας της εταιρείας. Αυτό έχει σαν συνέπεια να υπάρχει αδυναμία υλοποίησης του έργου της σε πάρα πολλά πεδία, όπως σε όλα τα προγράμματα της πολεμικής αεροπορίας (π.χ C-130, F4, CL215, T2, J79, F100, F110 κ.λ.π.) αλλά και στα προγράμματα ξένων πελατών (π.χ C 130 Μαρόκου, παρελκόμενα Μαρόκου, παρελκόμενα ΚΑΤΑΡ, Mobules κινητήρων για την SNECMA, T56 Σαουδικής Αραβίας κ.λ.π.)

Ιδιαίτερη αδυναμία υφίσταται, από έλλειψη προσωπικού, στην υλοποίηση των προγραμμάτων: α) F - 16, και β) C-130J της Locheed Martin, που υλοποιούνται στην Διεύθυνση Εργοστασίου Αεροκατασκευών.
Τους αμέσως επόμενους μήνες, μάλιστα προβλέπεται σταδιακή αύξηση του φόρτου εργασίας, με κορύφωση των απαιτήσεων για πρόσληψη προσωπικού. Αν η Ε.Α.Β, δεν στελεχωθεί κατάλληλα, θα απολέσει το πρόγραμμα C130J και παράλληλα μέρος του φόρτου του F16.Τα προγράμματα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την εταιρεία αλλά και το ελληνικό δημόσιο, καθώς θα προσφέρουν έσοδα της τάξης 180 εκ.δολλαρίων από σήμερα και μέχρι το 2014.

Επειδή η απαξίωση, με αυτόν τον τρόπο, της Ε.Α.Β μπορεί να οδηγήσει σε ανάθεση συγκεκριμένου έργου σε ιδιώτες υποκατασκευαστές και εργολάβους παρέχοντάς τους ταυτόχρονα τεχνογνωσία, καθιστώντας τους με αυτόν τον τρόπο μελλοντικούς ανταγωνιστές της αλλά και με επιπτώσεις στην ασφάλεια της χώρας.
Επειδή η έλλειψη προσωπικού αφορά τόσο τους εργαζόμενους όσο και τη δυνατότητα της Ε.Α.Β να υλοποιήσει τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει, με κίνδυνο σημαντικών απωλειών στα έσοδά της και κατ’ επέκταση στα δημόσια έσοδα.
Επειδή η όποια αδυναμία της Ε.Α.Β. να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της θα οδηγούσε την Πολεμική Αεροπορία πιθανά σε άλλες λύσεις, όπως εργασίες συντήρησης στο εξωτερικό με επιπλέον κόστος και κινδύνους για την ασφάλεια της χώρας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Σκοπεύουν να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες προσλήψεις του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ (Ν.2190/1994), για την κάλυψη των πάγιων αναγκών της Ε.Α.Β, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται με επάρκεια στις διαρκείς συμβατικές της υποχρεώσεις;
2. Είναι στις προθέσεις της διοίκησης της Ε.Α.Β η ανάθεση έργου της, με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού, σε υποκατασκευαστές και εργολάβους, πράγμα που ουσιαστικά θα παρέδιδε το έργο της Ε.Α.Β σε ιδιωτικά συμφέροντα;
3. Προσανατολίζεται η Κυβέρνηση να αφαιρέσει, «εν κρυπτώ και παραβύστω», από το έργο της Ε.Α.Β την επισκευή και συντήρηση των αεροσκαφών και κινητήρων της πολεμικής αεροπορίας και να το αναθέσει σε άλλες εταιρείες;

ΠΡΕΖΑ TV
23-6-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: