Τρίτη, Ιουνίου 22, 2010

ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΗΡΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Η κινητοποίηση που προηγήθηκε της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας – Τετάρτη 23 Ιουνίου, μπροστά από το υπουργείο οικονομικών – των ανά την Ελλάδα φορέων/μελών της εθνικής συνομοσπονδίας ΑμεΑ, αποτελεί το ασφαλέστερο κριτήριο ότι το σύνθημα “ως εδώ και μη παρέκει” του ελληνικού αναπηρικού κινήματος προς τον Γ. Παπακωνσταντίνου, εκστομίζεται με ηχηρότερο από ποτέ άλλοτε στο κοντινό παρελθόν τρόπο και τόνο.

Για τους μετέχοντες είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμη η ακριβής γνώση του πακέτου αιτημάτων της ΕΣΑμεΑ όπως ακριβώς κατετέθη προς τον υπουργό οικονομικών. Παραθέτουμε λοιπόν τα αιτήματα δίχως την παραμικρή δική μας προσθήκη ή σχολιασμό:

1. Αύξηση των κονδυλίων για τον τομέα Κοινωνικής Πρόνοιας και Ψυχικής Υγείας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης:

• Θέσπιση ειδικού κοινωνικού πόρου με ανταποδοτικό χαρακτήρα για τους τομείς της Υγείας και της Πρόνοιας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι εισροές αυτού του πόρου θα μπορούσαν να αποτελούν: το τέλος μεταβίβασης αυτοκινήτων, τα αδιανέμητα κέρδη του ΟΠΑΠ Α.Ε., η εισαγωγή ειδικού τέλους στα ακαθάριστα έσοδα των Καζίνο, το 50% του τέλους που πληρώνουν οι πολίτες στη ΔΕΗ Α.Ε. για την ΕΡΤ Α.Ε. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Πρόνοιας και Ψυχικής Υγείας θα πέσει στο κενό εάν δεν διασφαλιστεί η οικονομική υποστήριξη/χρηματοδότηση τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σημερινή κατάσταση του τομέα της Πρόνοιας, ο οποίος λόγω της υποχρηματοδότησής του από τον κρατικό προϋπολογισμό έχει οδηγηθεί σε συνθήκες οικονομικής και λειτουργικής ασφυξίας.

• Έκτακτη χρηματοδότηση για την ομαλή λειτουργία όλων των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας (Θεραπευτήρια χρονίων παθήσεων, ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, ΚΑΦΚΑ, ΚΗΦΗ κ.λπ.) και των κλειστών και ανοικτών Μονάδων/Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Δημόσια Ψυχιατρεία, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, Ξενώνες Αυτόνομης Διαβίωσης κ.λπ).

• Χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των Μονάδων Αποκατάστασης Πάτρας και Θεσσαλονίκης, και χρηματοδότηση του Εθνικού Ιδρύματος Αποκατάστασης Αναπήρων (Ε.Ι.Α.Α.) για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του, και ίδρυση του Δικτύου Μονάδων Αποκατάστασης στο πλαίσιο του Ε.Σ.Υ.

2. Προσλήψεις στο χώρο της Υγείας της Πρόνοιας και της Ψυχικής Υγείας:

• Άμεση έγκριση προσλήψεων στο χώρο της Πρόνοιας και της Ψυχικής Υγείας, ώστε να καλυφθούν όλες οι κενές οργανικές θέσεις των μονάδων Πρόνοιας και Ψυχικής Υγείας και όλες οι κενές θέσεις που προκύπτουν από την συνταξιοδότηση ή την αποχώρηση των εργαζομένων, όπως προβλέπεται για το χώρο της Υγείας.

• Άμεση έγκριση προσλήψεων ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στις μονάδες που παρακολουθούνται τα άτομα με χρόνιες παθήσεις.

3. Θεσμική εκπροσώπηση της Ε.Σ.Α.μεΑ. στην Ο.Κ.Ε.

• Η θεσμική εκπροσώπηση της Ε.Σ.ΑμεΑ. στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (Ο.Κ.Ε.) της χώρας μας αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημά της, για την ικανοποίηση του οποίου έχουν δεσμευτεί όλες οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Θεωρούμε αδιανόητο μία από τις πιο πολυπληθείς ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού να μην εκπροσωπείται σε ένα κατ’ εξοχήν θεσμικό εκφραστή της κοινωνίας μας και ζητούμε εν’ όψει και της νέας σύνθεσης της Ο.Κ.Ε. να θεσπιστεί διάταξη για την εκπροσώπηση της Ε.Σ.Α.μεΑ. σε αυτήν.

4. Ασφαλιστικά θέματα του Δημοσίου:

• Άμεση υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης που αφορά στην κοστολόγηση διαγνωστικών/συσκευών, αναλωσίμων υλικών και ορθοπεδικών μέσων τα οποία χορηγούνται σε ασφαλισμένους του Ο.Π.Α.Δ. και δεν εντάσσονται στο κρατικό τιμολόγιο. Η αδικαιολόγητη πολύμηνη καθυστέρηση υπογραφής της ανωτέρω Κ.Υ.Α. δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, οι οποίοι από τον Ιούλιο του 2009 αναμένουν από τον Ο.Π.Α.Δ. την καταβολή των εξόδων αγοράς αυτών των ειδών, τα οποία σημειώνεται ότι έχουν αγοράσει με ίδια χρηματικά μέσα.

• Άμεση επιχορήγηση του Ο.Π.Α.Δ., για την εξόφληση των οφειλών του στους ασφαλισμένους του. Σημειώνουμε ότι λόγω και της καθυστέρησης επίλυσης του προβλήματος της κοστολόγησης των θεραπευτικών συσκευών, ορθοπεδικών μέσων κ.λπ. ο Ο.Π.Α.Δ. δεν έχει καλύψει τις παροχές που δικαιούνται οι ασφαλισμένοι του.

5. Συνταξιοδοτικά θέματα

• Επέκταση της παρ. 4 του άρθρου 5 του Ν. 3232/04, τροποποιούμενη με την παρ. 6 του άρθρου 61 του Ν. 3518/06 και συμπληρωμένη με το άρθρο 140 του Ν. 3655/08, όπως ισχύει στα ασφαλιστικά ταμεία του Υπουργείου Εργασίας και στους ασφαλισμένους των ασφαλιστικών οργανισμών Δημοσίου και ΝΑΤ. Συγκεκριμένα, ζητούμε τη συμπερίληψη διάταξης ως εξής: Οι γονείς (μητέρες και πατέρες) τέκνων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και σύζυγοι αναπήρων με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, εφόσον έχουν διανύσει τουλάχιστον δεκαετή έγγαμο βίο, ασφαλισμένοι του Δημοσίου και Ν.Α.Τ. θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης με τη συμπλήρωση 7.500 ημερών εργασίας ή 25 ετών ασφάλισης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας και ανεξαρτήτως χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση και στους ασφαλισμένους του Δημοσίου. Η ως άνω διάταξη ισχύει και για τους ασκούντες νομίμως την επιμέλεια ατόμων με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, ασφαλισμένους του Δημοσίου και Ν.Α.Τ.

• Επέκταση της παρ. 5α του άρθρου 5 του Ν. 3232/04, όπως ισχύει στους ασφαλιστικούς φορείς του Υπουργείου Εργασίας και στον ασφαλιστικό φορέα του Δημοσίου και Ν.Α.Τ. Συγκεκριμένα, ζητούμε τη συμπερίληψη διάταξης ως εξής: Παιδιά ορφανά και από τους δύο γονείς που πάσχουν από νοητική αναπηρία ή αυτισμό ή σύνδρομο down, ή από πολλαπλές βαριές αναπηρίες, η από βαριά κινητική αναπηρία, ή από χρόνιες ψυχικές διαταραχές που επιφέρουν μόνιμο ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω δικαιούνται το σύνολο του ποσού της σύνταξης που πράγματι ελάμβανε ο θανών γονέας, ή προκειμένου περί ασφαλισμένου, το ποσό που εδικαιούτο να λάβει ο θανών, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του ασφαλιστικού φορέα του Δημοσίου και του Ν.Α.Τ., υπό την προϋπόθεση ότι δεν εργάζονται ή δεν ασκούν κάποιο επάγγελμα ή δεν παίρνουν σύνταξη από δική τους εργασία.

• Συμπλήρωση διατάξεων του Κ.Π.Σ.Σ. (π.δ. 166/200/ΦΕΚ 153Α΄) όπως αντικαταστάθηκαν από τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν. 3513/2006 ως εξής: Οι διατάξεις του προτελευταίου εδαφίου της περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του Κ.Π.Σ.Σ., όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του Ν. 3513/2006 και ισχύουν σήμερα, συμπληρώνονται ως εξής: [Για τους υπαλλήλους………………. ή συμπαγών οργάνων (καρδιά, ήπαρ, πάγκρεας), ή πάσχουν από αιμορροφιλία τύπου Α΄και Β΄ή πάσχουν απόσκλήρυνση κατά πλάκας που επιφέρει παραπληγία-τετραπληγία ή πάσχουν από βαριές μορφές συγγενούς καρδιοπάθειας όπως: α. Μονήρης κοιλία β. Μετάθεση μεγάλων αρτηριών γ. Τετραλογία του Fallot δ. Ατρησία βοτάλιου πόρου ε. Βαλβιδοπάθειες στ. Συνυπάρχουσα πρωτογενής ή δευτερογενής πνευμονική υπέρταση, καθώς και σε ακρωτηριασμένους κατά τα δύο άνω ή κάτω άκρα ή κατά το ένα άνω και ένα κάτω άκρο] Σχόλιο: Επισημαίνουμε ότι με την παρ. 1, άρθρου 5 του ν. 3232/04 και την παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 3518/06 έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του ν. 612/77 και οι ασφαλισμένοι των ασφαλιστικών ταμείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που πάσχουν από αιμορροφιλία τύπου Α΄και Β΄ή από σκλήρυνση κατά πλάκας που επιφέρει παραπληγία-τετραπληγία, καθώς και ακρωτηριασμένοι κατά τα δύο άνω ή κάτω άκρα ή κατά το ένα άνω και ένα κάτω άκρο. Επίσης, σε ότι αφορά τη συγγενή καρδιοπάθεια, σημειώνουμε ότι είναι χρόνια πάθηση, η οποία εκδηλώνεται εκ’ γενετής και οι προαναφερόμενες μορφές της χαρακτηρίζονται για τη βαρύτητά τους και το μικρό προσδόκιμο ζωής. Επομένως, το αίτημά τους για συνταξιοδότηση στην 15αετία κρίνεται απόλυτα δίκαιο.

6. Θέματα Επιδοματικής Πολιτικής

• Αύξηση του Επιδόματος Κίνησης για να καλυφθούν οι επιπλέον δαπάνες που σημειώθηκαν από τις συνεχείς αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης και επωμίζονται τα άτομα με αναπηρία. Το επίδομα κίνησης χορηγείται στα άτομα με παράλυση των δύο κάτω άκρων (παραπληγία- τετραπληγία κ.λπ.). Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται, λόγω τη επιβολής νέων φόρων, συνεχής αύξηση της τιμής της βενζίνης την οποία επωμίζονται και τα φτωχότερα στρώματα του πληθυσμού. Επομένως, η αύξηση του επιδόματος κίνησης αποτελεί δίκαιο αίτημα, εάν ληφθεί υπόψη ότι η χρήση του αυτοκινήτου για τους δικαιούχους του επιδόματος αποτελεί βασική και αναγκαία προϋπόθεση για τις μετακινήσεις τους και κατ’ επέκταση για τη συμμετοχή τους στην επαγγελματική και κοινωνική ζωή. Σε ότι αφορά τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το Υπουργείο σας προτίθεται να τα καταργήσει και να τα αντικαταστήσει με ειδικό φόρο χρήσης στα καύσιμα, το οποίο θα ενσωματωθεί στην τιμή της βενζίνης. Ως γνωστόν, οι δικαιούχοι αναπηρικών αυτοκινήτων έχουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Επομένως, το μέτρο κατάργησης των τελών κυκλοφορίας θα καταργήσει την ευνοϊκή ρύθμιση που ισχύει επί χρόνια για τους δικαιούχους των αναπηρικών αυτοκινήτων, αφού την ενσωμάτωση του κόστους τους στη τιμή της βενζίνης θα επωμιστούν και τα άτομα με αναπηρία. Ως εκ’ τούτου, ζητούμε να διασφαλισθεί η απαλλαγή των ατόμων με αναπηρία από τα τέλη κυκλοφορίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, κάτω από οποιοδήποτε καθεστώς επιβολής τους.

7. Λήψη μέτρων για την εισοδηματική στήριξη των Α.μεΑ.

• Μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. για την αγορά αναπηρικών αυτοκινήτων και προσδιορισμός του σε ποσοστό 10% για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, για τα οποία ισχύει η απαλλαγή τους πλήρως από τα τέλη ταξινόμησης.

• Εξαίρεση όλων των αναπηρικών αυτοκινήτων ανεξαρτήτως κυβισμού από το φόρο πολυτελείας που επιβλήθηκε με το Ν. 3833/2010. Σημειώνουμε ότι με το άρθρο 87 του νέου φορολογικού νόμου το Υπουργείο σας προχώρησε στην εξαίρεση από το φόρο πολυτελείας των αναπηρικών αυτοκινήτων άνω των 1650 κ.ε. τα οποία δικαιούνται οι παραπληγικοί ανάπηροι και οι ανάπηροι με αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό κάτω άκρων. Όμως, σύμφωνα με τις ισχύουσες περί αναπήρων προσώπων διατάξεις, υπάρχουν και κατηγορίες αναπηρίας που απαλλάσσονται πλήρως από το τέλος ταξινόμησης για επιβατικό αυτοκίνητο κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 1650 κυβικών εκατοστών, και οι οποίοι δεν εξαιρούνται από την επιβολή του φόρου πολυτελείας.

• Ελεύθερη χρήση πετρελαιοκίνητων αναπηρικών αυτοκινήτων σε όλη την επικράτεια. Επισημαίνουμε ότι η σύγχρονη τεχνολογία κατασκευής πετρελαιοκινητήρων, τους εμφανίζει ως λιγότερο ρυπογόνους από κάθε κινήτηρα χρήσης άλλων καυσίμων. Άλλωστε γι’ αυτό το λόγο στις χώρες της Ε.Ε. όπως Γερμανία, Γαλλία κ.λπ. προτείνεται η πετρελαιοκίνηση κατά προτεραιότητα.

ΠΡΕΖΑ TV
22-6-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: