Κυριακή, Ιουνίου 20, 2010

ΠΑΓΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ...ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ BP...Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ...

ΕΠΕΙΔΗ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΙΛΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ...ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΕΝΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΠΑΓΩΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ...ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ "ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΗΣ BP" ΣΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ,ΑΠΟΚΤΗΣΑΝ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΆΛΛΟΘΙ....

Αν υπάρχει ένας άνθρωπος στον πλανήτη που μπορεί να «τρίβει τα χέρια του» για την οικολογική καταστροφή στον κόλπο του Μεξικού αυτός είναι σίγουρα ο... πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ. Η έκρηξη στην εξέδρα της BP πρόσθεσε ένα πολύ ισχυρό επιχείρημα υπέρ της πρόσφατης απόφασής του να παραιτηθεί η Βουλγαρία από την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλέξανδρούπολη. Δυνάμωσε ταυτόχρονα τις ανησυχίες των κατοίκων στις βουλγαρικές ακτές της Μαύρης Θάλασσας ότι η λειτουργία του πετρελαιαγωγού θα πλήξει καίρια τον τουρισμό.
«Ο κόσμος δεν θέλει αυτό το σχέδιο και έχει εκφράσει πολλές φορές τη θέση του για το θέμα, που έχει εξελιχθεί σε εφιάλτη για την πόλη μας», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος του Μπουργκάς Δίμιταρ Νικόλοφ, ενώ η ανταποκρίτρια στο Μπουργκάς της εφημερίδας «Τρουντ», κ. Μαρία Κεχαγιόβα υποστηρίζει: «Ο κόσμος δείχνει μεγάλη ευαισθησία στα θέματα περιβάλλοντος, όχι για την υγεία του αλλά για τον τουρισμό».

Το Μπουργκάς είναι το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Βουλγαρίας, μια πόλη με 300.000 ανθρώπους, κατ’ εξοχήν βιομηχανική, αλλά στον ευρύτερο κόλπο, σε πόλεις με σπουδαία θέρετρα, η τουριστική βιομηχανία και οι εμπλεκόμενοι σε αυτήν δείχνουν ανακουφισμένοι από την απόφαση.
Η κ. Ντανιέλα Μποζίεβ, στέλεχος του Κόμματος των Πρασίνων, επικαλείται τα δημοψηφίσματα που έγιναν στο Μπουργκάς και σε άλλες παραλιακές πόλεις, στα οποία η συμμετοχή ήταν μεν σχετικά μικρή, αλλά εκείνοι που προσήλθαν στην κάλπη εκφράστηκαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία κατά του αγωγού. «Δεν λύνει κανένα πρόβλημα στην οικονομία μας αφού ούτε ένα γραμμάριο πετρελαίου δεν θα μένει στη χώρα», λέει.

Το παράδοξο είναι ότι εδώ και δεκαετίες στον κόλπο του Μπουργκάς ξεφορτώνονται ετησίως από δεξαμενόπλοια οχτώ εκατομμύρια τόνοι ρωσικού πετρελαίου, το οποίο διυλίζεται στο ρυπογόνο πετροχημικό «Iukοil» συγκρότημά της, χωρίς να έχουν καταγραφεί αξιοσημείωτες αντιδράσεις.
Στα ενδότερα της χώρας, σε περιοχές που δεν ζουν από τον τουρισμό και από τις οποίες προβλέπεται να περάσει ο αγωγός, όπως για παράδειγμα ο δήμος Στρέντετς, οι άνθρωποι σκέφτονται διαφορετικά. Προσδοκούν σε θέσεις εργασίας αλλά και στην οικονομική ενίσχυση του τόπου τους. Ο δήμαρχος Τοντόρ Πρόικοφ, μηχανολόγος- μηχανικός στο επάγγελμα, θεωρεί υπερβολικό το επιχείρημα του ενδεχόμενου ατυχήματος. «Τέτοιος κίνδυνος υπάρχει στη διαδικασία μετάγγισης του πετρελαίου στην εξέδρα στη θάλασσα. Ούτως ή άλλως, όμως, εδώ και πενήντα χρόνια ξεφορτώνεται σε απόσταση εκατό μέτρων από την πλαζ, πετρέλαιο. Η αλήθεια είναι απλή. Η απόφαση για ματαίωση του έργου είναι νίκη των αμερικανικών επί των ρωσικών και ευρωπαϊκών συμφερόντων».

Στη Σόφια η απόφαση για αποχώρηση από το έργο αιφνιδίασε τους πάντες. Ο υπουργός Ενέργειας και Τουρισμού Τράιτσο Τραϊκόφ δήλωσε έκπληκτος καθώς, όπως είπε, δεν υπάρχει τέτοια κυβερνητική απόφαση, ενώ η αντιπολίτευση έκανε λόγο για «παράλογη προσωπική απόφαση που υπονομεύει τα εθνικά συμφέροντα της χώρας». Επί του παρόντος, ο Μπορίσοφ φαίνεται να κερδίζει στο επικοινωνιακό μέτωπο εκμεταλλευόμενος τους φόβους του πληθυσμού που βγάζει το ψωμί του από τον τουρισμό. Είναι όμως αυτός ο λόγος που υπονομεύει το έργο ή έχει να κάνει με τις γενικότερες ενεργειακές ίντριγκες στην περιοχή; Πόσο έχει βάση η εκτίμηση που διακινείται στον κόσμο της διπλωματίας ότι όλα αυτά τα κάνει για διαπραγματευτικούς λόγους, καθώς στο τέλος του έτους λήγει η συμφωνία για την παροχή ρωσικού αερίου στη Βουλγαρία με προνομιακές τιμές;
Στην άλλη άκρη του αγωγού, την Αλεξανδρούπολη, κυριαρχεί μελαγχολία. Η τοπική κοινωνία είχε αρχίσει να σχεδιάζει το μέλλον της με βάση τα επενδυτικά δεδομένα που θα δημιουργούσε η παρουσία του αγωγού. «Ο αγωγός προκάλεσε επενδυτική δυναμική. Δημιουργήθηκε ήδη υπεραξία στα ακίνητα και τη γη. Σε περιοχές που δεν κυκλοφορούσαν ούτε χελώνες οι τιμές τετραπλασιάστηκαν. Τι θα γίνει αν το έργο ματαιωθεί οριστικά;», αναρωτιέται ο νομάρχης Εβρου κ. Νίκος Ζαμπουνίδης..

ΠΡΕΖΑ TV
20-6-2010

Σταυρος Τζιμας

Δεν υπάρχουν σχόλια: