Πριν από λίγες μέρες, και συγκεκριμένα την 31η Μαΐου, ήταν η μέρα της μεγάλης αποχώρησης από το facebook (Quit facebook day). Ενός κινήματος που ξεκίνησε με στόχο να τραβήξει έξω από τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό χρηστών, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ανύπαρκτη ουσιαστικά προστασία των προσωπικών δεδομένων όσων το χρησιμοποιούν.
Αν πιστέψουμε τους διοργανωτές του κινήματος Quit facebook day, κίνημα με έδρα τον Καναδά, συνολικά 33.313 άτομα έβαλαν οριστικό λουκέτο στο facebook τους. Ο λόγος που διατηρούμε επιφυλάξεις για το αν τελικά τόσες χιλιάδες κόσμου εγκατέλειψαν για πάντα μια καθημερινή διαδικτυακή συνήθειά τους, είναι επειδή η διαγραφή κάποιου από το facebook δεν είναι απλή υπόθεση: αρχικά πρέπει να γίνει αίτημα του ενδιαφερομένου για αποχώρηση χρήστη στο facebook, με το οποίο να εξηγεί γιατί θέλει να φύγει (!). Στη συνέχεια, και αφού το αίτημα γίνει δεκτό (συνήθως γίνεται), θα πρέπει ο χρήστης να μην μπει για κανέναν λόγο στον δυνάμει απενεργοποιημένο λογαριασμό του για ένα διάστημα 14 ημερών. Τόση είναι η περίοδος χάριτος που δίνει το site σε αυτούς που ναι μεν θέλουν να φύγουν, μπορεί όμως στην πορεία να αλλάξουν γνώμη. Και αν μετανιώσουν, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι απλώς να βάλουν τους κωδικούς τους και η επανενεργοποίηση έγινε! Με αυτό το σκεπτικό, θα χρειαστεί να περιμένουμε και άλλο για να έχουμε σαφή εικόνα της επιτυχίας του κινήματος.
Και μπορεί ο αριθμός 33.313 να φαντάζει μεγάλος, ωστόσο είναι ψύλλος στ' άχυρα, αφού συνολικά οι χρήστες του facebook παγκοσμίως ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια. Με την έννοια αυτή, είναι σαφές ότι το Quit facebook day ήταν ουσιαστικά μια προσπάθεια να ταραχτούν τα λιμνάζοντα ύδατα μιας παγιωμένης κατάστασης, που θέλει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του facebook να διαρρέουν από δω και από κει, φυσικά με ανάλογα τιμήματα.
Μέχρι στιγμής η πλειονότητα των χρηστών, και παρά τα περιστατικά διαρροής, δεν σκέφτονται να κλείσουν τους λογαριασμούς τους στο facebook. Η αλήθεια είναι όμως ότι πλέον όσοι το χρησιμοποιούν είναι πολύ πιο προσεκτικοί από ό,τι πριν από λίγα χρόνια. Και αν το 2007-2008 ο καθένας ανέβαζε ό,τι του έκανε κέφι στο facebook, τώρα οι αναρτήσεις είναι πολύ πιο προσεγμένες και περιορισμένες. Τελικά, το facebook είναι σαν όλα τα εργαλεία: ανάλογα με τη χρήση του, μπορεί να κάνει καλό ή κακό. Και εναπόκειται στον χρήστη πώς θα λειτουργήσει τον λογαριασμό του.
ΠΡΕΖΑ TV
5-6-2010
ΜΑΡΙΑ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ
1 σχόλιο:
oti anevenei sto net genikotera einai anixnefsimo...telos,apla sto facebook einai pio efkolo na se vroune >>>>
Δημοσίευση σχολίου