Η πτώση της κατανάλωσης στα καύσιμα αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στο 20% αλλά, αν προκύψει και ενσωμάτωση των τελών κυκλοφορίας στην τιμή της βενζίνης, τότε η πτώση θα είναι μεγαλύτερη και θα συμπαρασύρει μια σειρά κλάδους πέραν του δικού μας, αναφέρει στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλοςτης εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών Ελινόιλ κ. Ι. Αληγιζάκης.
- Το πρώτο τρίμηνο τα μεγέθη της εταιρείας κινήθηκαν ανοδικά. Η μείωση της κατανάλωσης εκτιμάτε ότι θα αφήσει ανεπηρέαστη την εταιρεία και τον κλάδο στο σύνολο του έτους;
«Είναι γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο τα αποτελέσματα της Ελίν ήταν εξαιρετικά.
Παρ΄ όλα αυτά, από τον Απρίλιο και μετά είμαστε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς πτώσης της κατανάλωσης στο σύνολο της αγοράς, μιας πτώσης που και εμείς βιώνουμε, ίσως λίγο ελαφρύτερα από τον μέσο όρο. Οι εκτιμήσεις μας αυτή τη στιγμή μιλάνε για πτώση της τάξεως του 20%. Αν όμως επιβεβαιωθούν οι φήμες που μιλάνε για ενσωμάτωση των τελών κυκλοφορίας στην τιμή της βενζίνης, τότε η πτώση θα είναι μεγαλύτερη και θα συμπαρασύρει μια σειρά κλάδους πέραν του δικού μας».
- Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στον κλάδο;
« Είναι δεδομένο ότι θα έχουμε μεγάλες αλλαγές και ανακατατάξεις. Οι αυξήσεις στους φόρους των καυσίμων, σε συνδυασμό με τη μείωση στην κατανάλωση αλλά και τις αυξημένες επισφάλειες, έχουν δημιουργήσει συνθήκες χρηματοοικονομικής ασφυξίας σε αρκετές εταιρείες αλλά και σε έναν ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό πρατηρίων, καθώς απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια κίνησης τα οποία δύσκολα μπορεί να βρει κάποιος σήμερα. Ο κλάδος μας αποτελεί μία από τις πλέον σημαντικές πηγές εσόδων για το κράτος αλλά και παράγοντα ανάπτυξης, συνεπώς σε αυτές τις δύσκολες στιγμές η πολιτεία πρέπει να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις, όπως π.χ. να προχωρήσει σε πραγματική απελευθέρωση των μεταφορών και να ασχοληθεί ουσιαστικά με την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου έτσι ώστε να αναζωογονήσει τον ανταγωνισμό και να δημιουργήσει συνθήκες που θα επιτρέψουν να γίνουν επενδύσεις».
- Η Ελίν πώς θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό; Θα ρίξει τις τιμές ή θα προχωρήσει σε εξαγορές;
«Στην παρούσα φάση θα έλεγα ότι στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα σε θέματα ποιότητας και εξυπηρέτησης, να συγκρατήσουμε την έκθεσή μας σε πιστώσεις και ταυτόχρονα να διατηρήσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία. Αυτά θα τα πετύχουμε συνεχίζοντας να επενδύουμε με πολλή προσοχή σε περιπτώσεις που έχουν εξασφαλισμένη απόδοση, θα επεκτείνουμε τη στρατηγική μας για δραστηριοποίηση σε τομείς εκτός πρατηρίων αλλά και εναλλακτικών καυσίμων και θα επιμείνουμεμε προγράμματα όπως αυτά που υλοποιούμε σε συνεργασία με το ΕΜΠ».
ΠΡΕΖΑ TV
8-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου