Η ΥΦΕΣΗ της οικονομίας, το ακριβό πετρέλαιο αλλά- ώς έναν βαθμό - και ο αισθητός περιορισμός των τραπεζικών δανείων έχουν διαμορφώσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες. Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της εταιρείας συμβούλων ΧRΤC, η φετινή καλοκαιρινή κίνηση στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά έχει κάνει βουτιά 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Παράλληλα η μελέτη προειδοποιεί ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για νέες αυξήσεις στα ναύλα επισημαίνοντας ότι «είναι αδύνατον πλέον για τον μέσο χρήστη των ακτοπλοϊκών πλοίων (επιβάτη, μεταφορέα κ.λπ.) να ακολουθήσει περαιτέρω αυξήσεις ή ακόμα και διατήρηση των σημερινών ναύλων, όταν ο προσωπικός πλούτος του συρρικνώνεται».
Το μεταφορικό έργο επιβατών του 2009 εμφανίζεται αμετάβλητο σε σχέση με το 2008, με την ελληνική αγορά να αναπτύσσεται με 1% και στην Αδριατική να συνεχίζεται η κάμψη των τελευταίων ετών με1%.
Στη μελέτη επισημαίνεται ακόμη ότι υπάρχει κίνδυνος να περιοριστούν σημαντικά τα δρομολόγια στις γραμμές εκείνες που εμφανίζουν χαμηλές πληρότητες.
Ο κλάδος της ακτοπλοΐας «είναι σε τέτοιο βαθμό αποδυναμωμένος, που φαίνεται πολύ δύσκολο να ξεπεραστεί η παρούσα κατάσταση χωρίς αλλαγή του τρόπου εξυπηρέτησης των χρηστών σε ετήσια βάση. Δεν είναι απίθανο να επανέλθουν πολλά νησιά της χώρας σε περιορισμένη κάλυψη, όπως για παράδειγμα εκεί που τώρα εξυπηρετούνται ημερησίως, να καλύπτονται κάθε δύο ή τρεις ημέρες ή ακόμα και εβδομαδιαίως».
ΠΡΕΖΑ TV
30-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου