Σάββατο, Ιουλίου 03, 2010

ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ 3 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ ΟΑΣΑ

ΕΡΧΕΤΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ...ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΗΠΑΠ,ΕΘΕΛ,ΟΑΣΘ,ΜΕΤΡΟ,ΤΡΑΜ,ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ,ΟΣΕ

Σε οριακό σημείο έχουν φτάσει τα οικονομικά των συγκοινωνιακών εταιρειών της Αττικής, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το συσσωρευμένο έλλειμμα του ΟΑΣΑ αυτή τη στιγμή φτάνει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Πρωταθλήτρια στις ζημίες εμφανίζεται η ΕΘΕΛ, ενώ και το έως πρότινος κερδοφόρο μετρό εμφάνισε πέρυσι τα πρώτα δυσοίωνα στοιχεία στα οικονομικά του.Μόνο για το 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, οι ετήσιες ζημίες του συνόλου των εταιρειών του Ομίλου (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ και Τραμ) άγγιξαν τα 490 εκατομμύρια ευρώ. Οι ζημίες που κατεγράφησαν στο μετρό έφτασαν τα 24,2 εκατομμύρια, ενώ στην πρώτη θέση αναρριχήθηκε η ΕΘΕΛ (αστικά λεωφορεία) με περίπου 304 εκατομμύρια ευρώ και ακολουθεί ο ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) με 74 εκατ. ευρώ. Ανοδο κατέγραψαν και οι ζημίες των ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) που ξεπέρασαν τα 65 εκατ. ευρώ, αλλά και της Τραμ Α.Ε, οι ζημίες της οποίας διαμορφώθηκαν στα 24 εκατομμύρια ευρώ.
Μαύρη τρύπα 3 δισ. ευρώ στον ΟΑΣΑ

Η μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται από φέτος και θα αγγίξει το 20% το 2011 σε συνδυασμό με τη δυσκολία δανεισμού του ΟΑΣΑ, έχουν επιδεινώσει ακόμα περισσότερο τα οικονομικά των Οργανισμών. Στόχος, όπως έχει επισημάνει και ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, είναι η κρατική ενίσχυση στις αστικές συγκοινωνίες να μειωθεί στο 50% από περίπου 70% που είναι σήμερα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ ο ΟΑΣΑ έλαβε το 2009 ετήσια επιδότηση ύψους 123 εκατομμυρίων ευρώ σε τέσσερις δόσεις, φέτος αναμένεται να επιδοτηθεί με 109 εκατομμύρια.
Η μείωση της πρώτης δόσης της επιδότησης ανάγκασε τον Οργανισμό τον περασμένο Φεβρουάριο να ζητήσει και έναντι από τη δεύτερη προκειμένου να αντεπεξέλθει στα έξοδα μισθοδοσίας.
Υπολογίζεται ότι η «μαύρη τρύπα» στον Οργανισμό εξαιτίας της μείωσης των επιδοτήσεων φτάνει σήμερα τα 14 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός το οποίο εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο τέλος της χρονιάς για την κάλυψη μισθών και πληρωμής καυσίμων.

Οι δαπάνες μισθοδοσίας των εργαζομένων στον Ομιλο αποτελούν έναν ακόμα «πονοκέφαλο», καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το μέσο ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο φτάνει στην ΕΘΕΛ τα 48.000 ευρώ και εκτοξεύεται στα 86.000 ευρώ στον ηλεκτρικό.
Την ίδια στιγμή η στροφή των Αθηναίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω της οικονομικής κρίσης δεν αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού, κάτι το οποίο στελέχη των εταιρειών αποδίδουν και στις συνεχιζόμενες διακοπές στη λειτουργία του ηλεκτρικού εξαιτίας των έργων, τα οποία θα διαρκέσουν ως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Ετσι, τον περασμένο Απρίλιο, παρόλο που η αύξηση στην επιβατική κίνηση του μετρό, των λεωφορείων και των τρόλεϊ υπολογίζεται ότι ξεπέρασε το 7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, η μείωση στην κίνηση του ηλεκτρικού άγγιξε το 10%.
Υπό το... άγρυπνο μάτι της τρόικας αλλά και μετά το τελεσίγραφο του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, για άμεσο συμμάζεμα των οικονομικών των ζημιογόνων ΔΕΚΟ του κλάδου των Μεταφορών, το υπουργείο Υποδομών είναι αποφασισμένο να προχωρήσει άμεσα στη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Ενιαίο Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών.
Σ’ αυτόν θα υπάγονται όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και τα ΚΤΕΛ Αττικής. Ταυτόχρονα θα προωθηθεί και η συγχώνευση των φορέων σταθερής τροχιάς και επίγειας συγκοινωνίας σε δύο εταιρείες, ενώ θα ξεκινήσει και πρόγραμμα μετατάξεων των εργαζομένων προκειμένου να μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες κατά περίπου 10%.

Πρωταθλήτρια στις ζημίες εμφανίζεται για άλλη μία φορά η ΕΘΕΛ με 304 εκατ. ευρώ το 2009. Ωστόσο, παρά τις δραματικές διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης που κοστίζει ετησίως περί τα 40 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία, τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων ανήλθαν πέρυσι σε 104,4 εκατ. ευρώ, έναντι 101 εκατ. ευρώ το 2009.
Ραγδαία ήταν όμως και η αύξηση του συνολικού κόστους μισθοδοσίας, η οποία έφτασε τα 326,8 εκατ. ευρώ για περίπου 7.500 εργαζομένους, από 310, 5 εκατ. ευρώ το 2008, ενώ σε 2,3 εκατομμύρια ανήλθαν οι αμοιβές διευθυντικών στελεχών.
Σε 490 εκατομμύρια ευρώ ανήλθαν το 2009 οι ζημίες του ΟΑΣΑ, ενώ ζημίες ύψους 24,2 εκατομμυρίων ευρώ αντιμετώπισε και το μετρό. Στελέχη της εταιρείας αποδίδουν τα άσχημα αποτελέσματα στην καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο αρχικά κόστιζε 0,80 ευρώ και αυξήθηκε στο 1 ευρώ, στις εργασίες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά το 2009, καθώς και στο κόστος μισθοδοσίας των προσλήψεων που έγιναν προεκλογικά στο μέσο. Οι ζημίες στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο έφτασαν τα 74 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος μισθοδοσίας των 1.190 εργαζομένων άγγιξε το 2009 τα 107,7 εκατ. ευρώ, από 101 εκατ. ευρώ το 2008.

Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται και οι ζημίες των τρόλεϊ, οι οποίες για το 2009 ανήλθαν στα 70, 3 εκατ. ευρώ.
Το κόστος μισθοδοσίας των 1.518 εργαζομένων στις 23 γραμμές του δικτύου, έφτασε για το 2009 τα 72 εκατομμύρια ευρώ.
Ζημιογόνο είναι και το τραμ που «γέννησε» χρέος ύψους 24 εκατ. ευρώ, το 2009. Τόκοι και έξοδα δανείων εκτοξεύτηκαν από 4,8 εκατ. ευρώ το 2008 σε 11 εκατ. ευρώ το 2009.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΡΕΖΑ TV
3-7-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΑΡΧΙΔΙΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΑΝΑΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΡΕΧΑΝ ΟΙ ΚΟΛΑΔΕΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΑΖΑΤΕ.
ΠΙΕΣΤΕ ΤΟΝ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΓΑΜΗΘΕΙΤΕ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΤΙΣ ΑΡΠΑΧΤΕΣ ΤΩΝ ΚΩΛΑΔΩΝ ΑΝΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΑ ΣΑΡΑΝΤΑ.
Υ.Γ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΩΚΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΑΤΕ ΕΙΜΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΡΟΣ ΧΑΧΑΧΑΧΑ